Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du behöver uppdatera din flashning till LT+ då MS ioch med dashboard 2.0.12625.0 aktiverat AP25 på just CoD MW2 och Black ops samt Halo Reach...

Firmwares äldre än LT + 1.0 stödjer inte AP25, därav kommer du få problem med just dom spelen, alla andra kommer funka galant (obs: detta påverkar inte samsung läsare alls, om man inte bytt från liteon/benq/hitachi till samsung, samt äldre hitachi's)
    Men den är alltså uppdaterad till det senaste för en månad sedan som jag skrev? Det står inte på kvittot vilken version det men det är väl antagligen LT+ 1.1, eller? Har det kommit någon ny version senaste veckorna?

Comment

• Original inlägg av airosto Visa Inlägg
      Men den är alltså uppdaterad till det senaste för en månad sedan som jag skrev? Det står inte på kvittot vilken version det men det är väl antagligen LT+ 1.1, eller? Har det kommit någon ny version senaste veckorna?
      6 dagar efter att du flashade din maskin kom LT + 1.9 såvida du inte har en slim... men det är mystiskt, spelet SKA funka med LT+ 1.1 och LT+ 1.9, troligen har du fått in patcharna för LT+ 1.9 som är till för dashboard version 2.0.13146.0 där alla liteon och benq läsare flashas om...

Kan vara det som är problemet och att LT+ 1.1 inte gör sitt jobb som den ska eftersom den hittar AP25 värden, men som inte stämmer med det konsollen vill ha...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

6 dagar efter att du flashade din maskin kom LT + 1.9 såvida du inte har en slim... men det är mystiskt, spelet SKA funka med LT+ 1.1 och LT+ 1.9, troligen har du fått in patcharna för LT+ 1.9 som är till för dashboard version 2.0.13146.0 där alla liteon och benq läsare flashas om...

Kan vara det som är problemet och att LT+ 1.1 inte gör sitt jobb som den ska eftersom den hittar AP25 värden, men som inte stämmer med det konsollen vill ha...
        Vad du säger är att ABG har patchat filen med fel data som min läsare inte klarar av att hantera? Ska jag testa att patcha om den och bränna igen? Hur jag jag det i så fall?

Konsollen är för övrigt en Falcon köpt i maj 2009 och då flashad med 1.51, sen blev den bannad nåt år senare. Och nu har jag då uppdaterat den. Efrtersom den är bannad så bryr jag mig bara om att spelet ska starta och gå och spela inte hur livesäkert det är.
        Last edited by airosto; 2011-07-11, 01:44.

Comment

Vad du säger är att ABG har patchat filen med fel data som min läsare inte klarar av att hantera? Ska jag testa att patcha om den och bränna igen? Hur jag jag det i så fall?

Konsollen är för övrigt en Falcon köpt i maj 2009 och då flashad med 1.51, sen blev den bannad nåt år senare. Och nu har jag då uppdaterat den. Efrtersom den är bannad så bryr jag mig bara om att spelet ska starta och gå och spela inte hur livesäkert det är.
          Jag tror det, men kan inte vara helt säker förrens vi testat... bor du i stockholm? ta med konsollen till butiken så testar vi om det funkar eller ej med LT+ 1.1, i annat fall kan vi uppdatera till LT+ 1.9 och din dashboard till 13146, då ska det funka... du kan hitta dom äldre patcharna på google fortfarande (om dom inte tagit bort dessa från t.ex. Team Xecuters forum)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag tror det, men kan inte vara helt säker förrens vi testat... bor du i stockholm? ta med konsollen till butiken så testar vi om det funkar eller ej med LT+ 1.1, i annat fall kan vi uppdatera till LT+ 1.9 och din dashboard till 13146, då ska det funka... du kan hitta dom äldre patcharna på google fortfarande (om dom inte tagit bort dessa från t.ex. Team Xecuters forum)
            Tack för hjälpen, men tyvärr bor jag inte Stockholm. Jag får väl se om jag hittar patchen, vad är det jag ska leta efter? Är det "AP25_2C8C0267.sha1" i loggen som blivit fel?

Comment

Tack för hjälpen, men tyvärr bor jag inte Stockholm. Jag får väl se om jag hittar patchen, vad är det jag ska leta efter? Är det "AP25_2C8C0267.sha1" i loggen som blivit fel?
              precis, det är AP25 replay sectors du behöver hitta äldre version av
              Google is your friend!

Comment

precis, det är AP25 replay sectors du behöver hitta äldre version av
                Okej, så om jag patchar imagen jag har (den abg360-patchade som ser helt okej ut men inte funkar) med en ap25-patch från nätet till mw2 som är äldre än senaste månaden så tror du att det kommer att funka.

Jag kanske är lite blind men jag hittade inte filerna på Team Xecuters sida, men jag googlade mig fram till den här där man patchar med ppfomatic, är det det du menar?
                http://www.4shared.com/file/hkc_gQFA..._Duty_MW2.html

Comment

• http://team-xecuter.com/lt-ap2-5-iso-patches/ <--- där har du första första, det är iofs bara för NFS HP, AC:B och Fable III... menne, filerna du länkar till borde vara motsvarande...

Det borde funka, eftersom jag själv inte ligger kvar på 1.1 vet jag inte hur den reagerar mot nyare AP25 sektorerna :/
                  Last edited by Swizzy; 2011-07-11, 18:20.
                  Google is your friend!

Comment

http://team-xecuter.com/lt-ap2-5-iso-patches/ <--- där har du första första, det är iofs bara för NFS HP, AC:B och Fable III... menne, filerna du länkar till borde vara motsvarande...

Det borde funka, eftersom jag själv inte ligger kvar på 1.1 vet jag inte hur den reagerar mot nyare AP25 sektorerna :/
                    Nu har jag patchat isofilen men inte bränt den än. ABGX-loggen ser ut såhär nu, det är väl som förväntat eller?
                    Kod:
                    ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.5───────[http://abgx360.net]────
                                           ▀▀▀
                    Checking for updates to abgx360.dat...
                         Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

E:\Nedladdat\Call.Of.Duty.Modern.Warfare.2.XBOX360.RF-XBOX LIVE READY\CODMW2.dvd
                     is valid

Checking Game
                         ISO: "E:\Nedladdat\Call.Of.Duty.Modern.Warfare.2.XBOX360.RF-XBOX LIVE READY
                    \CODMW2.iso"
                         Size: 7838695424 bytes
                         Files in ISO: 149, Folders in ISO: 1
                         Total bytes used: 7255543454 (99.41%)
                    Game appears to have random padding

Checking default.xex
                         Original PE Filename:  iw4sp_ship.exe
                         Original PE Timestamp: 2009/09/26 05:30:28
                         Game Name:             Modern Warfare(R) 2
                         Developer:             Infinity Ward
                         Publisher:             Activision
                         Genre:                 First Person Action
                         No Avatar Awards
                         Achievements:          50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
                         XEX CRC = 1F46C35A
                         XEX Media ID: F66327164FA486B27A77BBBF-2C8C0267

Region Code: 0xFFFFFFFF
                         Region Free!

Checking AP25 replay sector
                         128 challenges/responses found
                    Attempting to verify the AP25 replay sector
                         Looking for AP25_2C8C0267.sha1 in the online verified database
                         Server file AP25_2C8C0267.sha1 no newer than local file - not retrieving
                    AP25 replay sector does not match the one in the database!
                    It could be corrupt or might be obsolete and missing new data

Set AutoFix Threshold to Level 1 or higher in order to fix the AP25 replay secto
                    r

Checking SS
                         Timestamp of Authoring: 2009/09/28 00:00:00
                         Timestamp of Mastering: 2009/10/07 20:43:52
                         SS Version: 2 (trusted)
                         SS CRC = 57D8FD90 (RawSS = FBD0859D)
                         SS Media ID: F66327164FA486B27A77BBBF-2C8C0267 (matches game)
                    SS looks valid

Checking DMI
                         Timestamp of Authoring: 2009/09/28 00:00:00 (matches SS)
                         DMI CRC = 3DF592E6
                         DMI Media ID: F66327164FA486B27A77BBBF-2C8C0267 (matches game)
                    DMI looks valid

Checking PFI
                         PFI CRC = 05C6C409
                    PFI matches known data (4th - 7th Wave)

Video partition found
                         Video CRC = 1914211B (V0 = 29D07E66, V1 = EAE76B94)
                    Video partition matches known data (4th Wave)

Basic Stealth check passed!

Starting Verification
                         Looking for 57D8FD901F46C35A.ini in the online verified database
                         Server file 57D8FD901F46C35A.ini no newer than local file - not retrieving

Using 57D8FD901F46C35A.ini (342 bytes)
                         Video CRC matches
                         V0    CRC matches
                         V1    CRC matches
                         PFI   CRC matches
                         DMI   CRC matches
                         SS    CRC matches
                         Xex   CRC matches

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
                     Percent  Elapsed  Estimated   Time     Average     Current     Errors    Total
                        Done     Time       Time   Left       Speed       Speed  Recovered  Retries
                        100%     1:19       1:19   0:00   87.1 MB/s   86.1 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected
                         Game CRC = A1E028C5 (matches)

All CRCs match
                    Verification was successful!

Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1... SplitVid is valid

Press any key to exit . . .

Comment

Nu har jag patchat isofilen men inte bränt den än. ABGX-loggen ser ut såhär nu, det är väl som förväntat eller?
                      Kod:
                      ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                      \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                      //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                      ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.5───────[http://abgx360.net]────
                                             ▀▀▀
                      Checking for updates to abgx360.dat...
                           Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

E:\Nedladdat\Call.Of.Duty.Modern.Warfare.2.XBOX360.RF-XBOX LIVE READY\CODMW2.dvd
                       is valid

Checking Game
                           ISO: "E:\Nedladdat\Call.Of.Duty.Modern.Warfare.2.XBOX360.RF-XBOX LIVE READY
                      \CODMW2.iso"
                           Size: 7838695424 bytes
                           Files in ISO: 149, Folders in ISO: 1
                           Total bytes used: 7255543454 (99.41%)
                      Game appears to have random padding

Checking default.xex
                           Original PE Filename:  iw4sp_ship.exe
                           Original PE Timestamp: 2009/09/26 05:30:28
                           Game Name:             Modern Warfare(R) 2
                           Developer:             Infinity Ward
                           Publisher:             Activision
                           Genre:                 First Person Action
                           No Avatar Awards
                           Achievements:          50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
                           XEX CRC = 1F46C35A
                           XEX Media ID: F66327164FA486B27A77BBBF-2C8C0267

Region Code: 0xFFFFFFFF
                           Region Free!

Checking AP25 replay sector
                           128 challenges/responses found
                      Attempting to verify the AP25 replay sector
                           Looking for AP25_2C8C0267.sha1 in the online verified database
                           Server file AP25_2C8C0267.sha1 no newer than local file - not retrieving
                      AP25 replay sector does not match the one in the database!
                      It could be corrupt or might be obsolete and missing new data

Set AutoFix Threshold to Level 1 or higher in order to fix the AP25 replay secto
                      r

Checking SS
                           Timestamp of Authoring: 2009/09/28 00:00:00
                           Timestamp of Mastering: 2009/10/07 20:43:52
                           SS Version: 2 (trusted)
                           SS CRC = 57D8FD90 (RawSS = FBD0859D)
                           SS Media ID: F66327164FA486B27A77BBBF-2C8C0267 (matches game)
                      SS looks valid

Checking DMI
                           Timestamp of Authoring: 2009/09/28 00:00:00 (matches SS)
                           DMI CRC = 3DF592E6
                           DMI Media ID: F66327164FA486B27A77BBBF-2C8C0267 (matches game)
                      DMI looks valid

Checking PFI
                           PFI CRC = 05C6C409
                      PFI matches known data (4th - 7th Wave)

Video partition found
                           Video CRC = 1914211B (V0 = 29D07E66, V1 = EAE76B94)
                      Video partition matches known data (4th Wave)

Basic Stealth check passed!

Starting Verification
                           Looking for 57D8FD901F46C35A.ini in the online verified database
                           Server file 57D8FD901F46C35A.ini no newer than local file - not retrieving

Using 57D8FD901F46C35A.ini (342 bytes)
                           Video CRC matches
                           V0    CRC matches
                           V1    CRC matches
                           PFI   CRC matches
                           DMI   CRC matches
                           SS    CRC matches
                           Xex   CRC matches

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
                       Percent  Elapsed  Estimated   Time     Average     Current     Errors    Total
                          Done     Time       Time   Left       Speed       Speed  Recovered  Retries
                          100%     1:19       1:19   0:00   87.1 MB/s   86.1 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected
                           Game CRC = A1E028C5 (matches)

All CRCs match
                      Verification was successful!

Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1... SplitVid is valid

Press any key to exit . . .
                      Ja, det är förväntat, jag menar du har ju bytt ut AP25 sektorerna mot dom som INTE finns kvar i databasen längre
                      Google is your friend!

Comment

Ja, det är förväntat, jag menar du har ju bytt ut AP25 sektorerna mot dom som INTE finns kvar i databasen längre
                        Ja, precis.

Tyvärr funkade det inte utan skivan är unreadable efter 5-10 minuter av svart skärm. Spelet "hittas" av konsollen precis som innan, man ser bilden och namnet och kan installera osv.

Comment

Ja, precis.

Tyvärr funkade det inte utan skivan är unreadable efter 5-10 minuter av svart skärm. Spelet "hittas" av konsollen precis som innan, man ser bilden och namnet och kan installera osv.
                          Ok, att du får svart skärm betyder att värdena inte är inom ramarna som firmwaren gillar, det är det som är "skyddet" du får helt enkelt uppdatera både firmware och dashboard verkar det som...
                          Google is your friend!

Comment

• Fråga här... hur är "situationen" för att vara pirat just nu inom Xbox360? Jag har iXtreme 1.1 (tror jag), flashade precis innan CoD MW2 släpptes iaf. Ändas sen jag blev bannad har jag moddad iso:n till en annan Wave. Det har funkat ganska bra tills jag ville testa MK9 där det tekniken inte längre funkade.

Jag har hört jag måste reflasha om den för att få igång de senaste spelen igen, är det sant? Finns det ingen workaround eftersom jag inte längre bryr mig om Live.

Comment

• Original inlägg av kingrobin Visa Inlägg
                              Fråga här... hur är "situationen" för att vara pirat just nu inom Xbox360? Jag har iXtreme 1.1 (tror jag), flashade precis innan CoD MW2 släpptes iaf. Ändas sen jag blev bannad har jag moddad iso:n till en annan Wave. Det har funkat ganska bra tills jag ville testa MK9 där det tekniken inte längre funkade.

Jag har hört jag måste reflasha om den för att få igång de senaste spelen igen, är det sant? Finns det ingen workaround eftersom jag inte längre bryr mig om Live.
                              Du har alltså iXtreme 1.6

För att alla dom senaste spelen ska funka måste du flasha om tyvär
                              Google is your friend!

Comment

• Inget nytt ang. hur man bränner spelen? Iaf jag kommer nog dyka upp hos er inom kort

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X