Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Jontelito Visa Inlägg
    Jag lämnade nyss iväg boxen för att få den flashad efter jag la till den original flashen som skickades ut, är livrädd att få den igen.. så du säger att det inte är någon fara alls? Någon mer som kan hålla med innan jag vågar uppdatera?

Edit:

Har en gammal elite box
    Det är ingen fara
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Det är ingen fara
      Förlåt om jag är tjatig men kan du berätta varför det inte är någon fara? känns lättare att trycka på update om jag vet varför

Det är alltså OK att uppdatera både från F1 2011 och Nätverks uppdateringen?

EDIT:

Jag satte i F1 2011 och började uppdateringen, boxen laddade och startade sedan om sig, jag stängde av den för det var så den gjorde sist när den la in original firmware, jag kan spela de brända spelen men F1 2011 vill fortfarande uppdatera, och min dashboard är nu 2.0.13599.0

Vad händer om jag fullföljer hela uppdateringen? blir min box original flashad igen?
      Last edited by Jontelito; 2011-09-21, 00:28.

Comment

Förlåt om jag är tjatig men kan du berätta varför det inte är någon fara? känns lättare att trycka på update om jag vet varför

Det är alltså OK att uppdatera både från F1 2011 och Nätverks uppdateringen?

EDIT:

Jag satte i F1 2011 och började uppdateringen, boxen laddade och startade sedan om sig, jag stängde av den för det var så den gjorde sist när den la in original firmware, jag kan spela de brända spelen men F1 2011 vill fortfarande uppdatera, och min dashboard är nu 2.0.13599.0

Vad händer om jag fullföljer hela uppdateringen? blir min box original flashad igen?
        Nätverks uppdatering vågar jag inte svära på, men alla spel som finns som backups idag kommer ha MAX 13599 som dashboard version, och den är idag säker att uppdatera till om man har LT+ 1.9 eller senare då den inte flashas om (eftersom du redan har den senaste versionen ändå), om man inte har en Xbox 360 slim med 9504 läsare...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nätverks uppdatering vågar jag inte svära på, men alla spel som finns som backups idag kommer ha MAX 13599 som dashboard version, och den är idag säker att uppdatera till om man har LT+ 1.9 eller senare då den inte flashas om (eftersom du redan har den senaste versionen ändå), om man inte har en Xbox 360 slim med 9504 läsare...

Körde uppdateringen och det gick igenom & allt fungerade.. Satte i nätverkskabeln och den uppdateringen var också borta, så det var alltså samma update den ville lägga på.. nu har jag köpt lite grejer igen till forza 3 och väntar spänt på forza 4 och hoppas det går att bränna detta också!

Tack för hjälpen Swizzy!

Comment

• Jag undrar... När man kört iso-filen i Abgx360 och allt är grönt, är det bara till att bränna iso-filen då? Om Abgx har ändrat nåt i iso-filen, sparar den då det direkt till den befintliga iso-filen?

Undrar exakt samma sak, för första gången man kör så går den inte igenom utan då hämtar den hem patchar.. nästa gång man kör programmet så går den igenom på alla CRCs osvosv.. har den patchat .iso filen som man öppnat eller sparat en annan .iso fil på annat ställe?

Någon som har koll på detta?

Comment

Jag undrar... När man kört iso-filen i Abgx360 och allt är grönt, är det bara till att bränna iso-filen då? Om Abgx har ändrat nåt i iso-filen, sparar den då det direkt till den befintliga iso-filen?

Undrar exakt samma sak, för första gången man kör så går den inte igenom utan då hämtar den hem patchar.. nästa gång man kör programmet så går den igenom på alla CRCs osvosv.. har den patchat .iso filen som man öppnat eller sparat en annan .iso fil på annat ställe?

Någon som har koll på detta?
              Blir allt grönt i ABGX360 är det good to go, bara bränna och börja lira

Behöver ABGX360 fixa något och du testar en ISO fixar den det direkt i ISO filen, det blir alltså inte en ny fil eller liknande, utan allting fixas direkt med rätt fil
              Google is your friend!

Comment

Blir allt grönt i ABGX360 är det good to go, bara bränna och börja lira

Behöver ABGX360 fixa något och du testar en ISO fixar den det direkt i ISO filen, det blir alltså inte en ny fil eller liknande, utan allting fixas direkt med rätt fil
                Coolt coolt! tusen tack igen för bra hjälp
                Antar att de nya spelen som släpps börjas jobba med ganska omgående och efter några dagar kmr det upp på abgx så man kan patcha dem?

(rätt ny på detta som ni kanske förstår, men jag lär mig! )

EDIT:

Har en fråga till, har sett bilder osv på abgx där det kommer upp någonting där den kollar AP25, men det får inte jag.. något fel med mina inställningar? Tar Fifa 12 som exempel:

────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
                \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.5── ─────[http://abgx360.net]────
                ▀▀▀
                Checking for updates to abgx360.dat...
                Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

D:\----------------\-----------------\FIFA_12_PAL-XBOX360-RRoD\rrod-fifa12.dvd is valid

Checking Game
                ISO: "D:\----------------\-----------------\FIFA_12_PAL-XBOX360-RRoD\rrod-fifa12.i
                so"
                Size: 7838695424 bytes
                Files in ISO: 63, Folders in ISO: 21
                Total bytes used: 6438262628 (88.21%)
                Game appears to have random padding

Checking default.xex
                Original PE Filename: fifalauncherzf.exe
                Original PE Timestamp: 2011/09/02 22:37:01
                Game Name: FIFA 12
                No Avatar Awards
                Achievements: 45 Achievements totaling 1000 Gamerscore
                XEX CRC = 5899F3E4
                XEX Media ID: 1063CA235D17947303C3296F-4ED903B6

Region Code: 0x00FFFD00
                PAL
                NTSC/J (Excludes China)

Checking SS
                Timestamp of Authoring: 2011/09/05 00:00:00
                Timestamp of Mastering: 2011/09/10 11:37:16
                SS Version: 2 (trusted)
                SS CRC = 7257BC22 (RawSS = 9674752F)
                SS Media ID: 1063CA235D17947303C3296F-4ED903B6 (matches game)
                SS looks valid

Checking DMI
                Timestamp of Authoring: 2011/09/05 00:00:00 (matches SS)
                DMI CRC = 775BB023
                DMI Media ID: 1063CA235D17947303C3296F-4ED903B6 (matches game)
                DMI looks valid

Checking PFI
                PFI CRC = 40DCB18F
                PFI matches known data (13th Wave)

Video partition found
                Checking Video padding... Video is zero padded
                Video CRC = FA3CD943 (V0 = 61A5291A, V1 = A0F7EA77)
                Video partition matches known data (13th Wave)

Basic Stealth check passed!

Starting Verification
                Looking for 7257BC225899F3E4.ini in the online verified database
                There is no verified rip of this Xex/SS combination in the online database
                Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                Verification failed

Starting AutoFix
                Looking for Xex_5899F3E4.ini in the online verified database
                There is no verified rip of Xex CRC 5899F3E4 in the online database
                Failed to find a verified ini file for this Xex
                AutoFix Failed, Stealth is still unverified

Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1... SplitVid is valid
                Checking L1 Video padding... L1 Video is zero padded

Checking for AnyDVD style game data corruption while running CRC check...

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
                Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
                Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
                100% 1:48 1:48 0:00 64.1 MB/s 78.4 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected
                Game CRC = 2C243E88

Press any key to exit . . .
                Last edited by Jontelito; 2011-09-26, 18:27.

Comment

• Det är normalt, det är bara 6st spel som har AP25:

Call of Duty Black Ops
                  Call of Duty Modern Warfare 2
                  Halo Reach

Assassins Creed Brotherhood
                  Need For Speed Hot Pursuit
                  Fable III (3)
                  Google is your friend!

Comment

• Är ju lite problem med Fifa 12. Spelet vill att man ska uppdatera dashboarden, men om man gör det försvinner flashen. Finns det något sätt att smita förbi uppdateringen? Är redan bannad från Xbox Live, så bryr mig alltså inte om ifall man blir flaggad etc.

Kör LiteOn 1.6 (?) - Kan köra upp till Wave 3 utan att patcha om spelen eller använda Activate Iso.
                    Gamla tjockisboxen som gäller här.

Comment

• Original inlägg av deduva Visa Inlägg
                      Är ju lite problem med Fifa 12. Spelet vill att man ska uppdatera dashboarden, men om man gör det försvinner flashen. Finns det något sätt att smita förbi uppdateringen? Är redan bannad från Xbox Live, så bryr mig alltså inte om ifall man blir flaggad etc.

Kör LiteOn 1.6 (?) - Kan köra upp till Wave 3 utan att patcha om spelen eller använda Activate Iso.
                      Gamla tjockisboxen som gäller här.
                      Ja, du har 1.6, nej du kan inte kringå det, sorry... ända sättet att kringå det problemet är med JTAG, och det lär inte funka på din maskin i dagsläget
                      Google is your friend!

Comment

Ja, du har 1.6, nej du kan inte kringå det, sorry... ända sättet att kringå det problemet är med JTAG, och det lär inte funka på din maskin i dagsläget
                        Okej. Så hur kan jag spela Fifa 12? Uppdatera dashboarden och sen flasha på nytt?

Comment

• Original inlägg av deduva Visa Inlägg
                          Okej. Så hur kan jag spela Fifa 12? Uppdatera dashboarden och sen flasha på nytt?
                          Well, antingen flashar du om först och uppdaterar dashboarden, eller så uppdaterar du dashboarden först och flashar om, spelar ingen större roll vilken ordning du gör det i, jag skulle väl hellre rekomendera att du tar flashen före dashen
                          Google is your friend!

Comment

• Är det någon som vet hur man får igång XGD3-spel på från en USB-hårddisk (jtag:ad xbox)?

Comment

• Original inlägg av bensinpump Visa Inlägg
                              Är det någon som vet hur man får igång XGD3-spel på från en USB-hårddisk (jtag:ad xbox)?
                              Rippa till XEX format? eller lägg dom i rätt struktur och kör med FSD (OBS: funkar BARA med GOD, vissa av XGD3 releaserna är bara NXE trots att det står att det ska vara GOD!)
                              Google is your friend!

Comment

• Ingen aning om hur jag rippar till XEX-format . Har kunnat köra en del xgd3 via file managern i FSD men GOW3 vägrar att funka, sjukt irriterande.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X