Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Grimmy Visa Inlägg
    Hmm ok. Vet inte om jag är så sugen på att köpa en ny brännare för detta. Då känns ju jtag som ett mycket mer attraktivt alternativ. Poängen var att det skulle vara nästan gratis om jag bara behövde byta firmware.

Finns det något bra sätt att verifiera om en skiva är bra bränd eller är det bara att man märker att man får mycket dirty disc?
    Du kan verifiera med IMGBurn, men det kan ofta ge falsk positivt eller falskt negativt resultat, dvs. den säger att allting är frid och fröjd men att det inte är det ändå... alternativt åt andra hållet.

Köper du en liteon brännare kan du använda KProbe2 för att verifiera hur pass bra bränningen blev.

Du kan också använda dig av t.ex. ABGX360 för att se om det klarar av att läsa skivan, klarar inte ABGX360 av att läsa skivan är det inte ett bra tecken
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Battleship, MIB3 och nu senast Madagaskar3 är felaktiga isofiler enligt min XKEY 1.20, är det läge att uppgradera ?

Comment

• En uppgradering löste allt

Comment

• Denna frågan har säkert kommit upp innan men jag kör på Imgburn den senaste versionen, Jag fixa med layerbreaket och allt jag ska bränna ett xdg3 spel i detta fall AC R men när jag kör igång bränningen (truncate) Så ändrar imgburnen den automatiskt till 2086912 när jag egentligen hade valt det rätta :S Vad är det för fel ?

Comment

• Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
            Denna frågan har säkert kommit upp innan men jag kör på Imgburn den senaste versionen, Jag fixa med layerbreaket och allt jag ska bränna ett xdg3 spel i detta fall AC R men när jag kör igång bränningen (truncate) Så ändrar imgburnen den automatiskt till 2086912 när jag egentligen hade valt det rätta :S Vad är det för fel ?
            det som står här i tråden gäller bara för XGD2, den rätta är den som IMGBurn valt (den laddar .dvd filen)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Senast jag uppdaterade mitt 360 var i samband med FIFA 12 och Portal 2. Har för mig att de var rätt nya då så senast borde alltså vara runt oktober förra året. Har några väsentliga händelser inträffat sedan dess eller kan jag köra på som jag gjort tidigare? (Uppdaterade hos er.)

Comment

• Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
                Senast jag uppdaterade mitt 360 var i samband med FIFA 12 och Portal 2. Har för mig att de var rätt nya då så senast borde alltså vara runt oktober förra året. Har några väsentliga händelser inträffat sedan dess eller kan jag köra på som jag gjort tidigare? (Uppdaterade hos er.)
                LT+ 3.0 har kommit som gör att alla AP25 spelen funkar igen efter att MS uppdaterade sitt skydd där så det är unikt för varje konsoll, detta kräver dock att du bränner om skivorna efter att ha kollat dom i ABGX360
                Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  LT+ 3.0 har kommit som gör att alla AP25 spelen funkar igen efter att MS uppdaterade sitt skydd där så det är unikt för varje konsoll, detta kräver dock att du bränner om skivorna efter att ha kollat dom i ABGX360
                  Jag har en BenQ-läsare så AP25 påverkar inte mig, om jag förstått det rätt? Med tidpunkten jag nämnde i förra inlägget i åtanke: kan du säga vilken version jag har? Menar du att man måste bränna om alla tidigare skivor för att det ska fungera nu? Jag tänker på gamla spel från kanske 2010.

Comment

• En mycket snabb fråga. Vilken brännare bör Mac-användare använda?

Comment

• Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
                      En mycket snabb fråga. Vilken brännare bör Mac-användare använda?
                      Liteon IHAS även för er med Mac. Med någon form av USB-SATA adapter då.
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Jag har just plockat hem FIFA 13 och bränt det med imgburn och så..
                        Men det vill inte funka..
                        Har märkt detta på fler att när filen är över 8,5 gb så funkar det inte..
                        NHL-13 funkar utan problem men inte FIFA..

Någon som har nått tips på hur man får det att funka ??

Comment

• Vad har du för problem? fungerar det inte alls eller har du "authorize" problem?
                          Spelar fifa13 sen i söndags utan större problem med trunkerad bränning.

Comment

• authorize" problem
                            Startar inte upp ..
                            Vet inte om jag bränner för fort eller ..
                            Det börjar brumma om spelaren men sen kommer felsidan upp..

Comment

• De spel som är ”XDG3” innehåller ytterligare säkerhetskontroll. Bäst lösning är att bränna spelen med en ihas-brännare med ”iXtreme Burner MAX” då kan du bränna skivan 100%.
                              Har du ingen sådan brännare kan du bränna som tidigare och bränna trunkerat, då kommer bara 97-98% med på skivan men fungerar i många fall. Har man fortfarande problem så finns det ett usbtrick man kan göra.

Installera spelet på hdd, sätt igång en mp3 från usb, starta spelet, när du sedan är inne så pausar du spelet och spelar som vanligt. Detta gör att boxen hoppar över första kontrollen vilket ofta räcker, vissa spel gör däremot kontroller även vid senare tillfällen (t.ex när du sitter i menyn i fifa13 men inte när du spelar match/skill games)

Du bör endast bränna på Verbatim skivor

lycka till!

Comment

• Bytte till en brännare som jag köpte på PSX och jag vet inte vad den heter och vad den är för modell och så..
                                Men jag köpte den när det var dax att uppdatera senaste gången..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X