Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox360 Hitachi/brännare/Media

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hansi: jo det stämmer

Mitt oblivion hackar på nästan "allt". Allt ifrån att man bläddrar igenom menyer och väljer vapen etc..

Början av spelet funkade det perfekt. Sen när man klev ut från fängelset gick allt åt helvetet...

Kan också påpeka att mitt system är 2-3 veckor gammalt och köpt från psxcare. Det rör sig alltså inte om slitet laser...

Troca: Har du hårddisk på ditt xbox360?

Comment

Oblivion funkar skitbra på mitt. Verbatim med Liteon brännare. Ingen hårddisk.

Comment

Lite on brännare / verbatim

Nån mer än jag som har problem med att läsa skivorna i hitachi dvdn?
        Måste oftast träla med att få igång dem, skicka in och ut skivan flera ggr eller starta upp med ett org spel sen när det har satts igång stoppar jag i backupen och då brukar det funka, skumt.. Brännt i 2-2.4X speed.
        Norrköpingsbo!

Comment

Original inlägg av Skippy011
          Nån mer än jag som har problem med att läsa skivorna i hitachi dvdn?
          Måste oftast träla med att få igång dem, skicka in och ut skivan flera ggr eller starta upp med ett org spel sen när det har satts igång stoppar jag i backupen och då brukar det funka, skumt.. Brännt i 2-2.4X speed.
          Har inte hitachi och det är jag glad för. Med samsungen har det aldrig varit några problem. Det som gäller är väl att bränna med antingen en pioneer 111d brännare eller en lite on brännare och så använda verbatim skivor.

Comment

Hur ligger det till, måste man uppdatera firmware ifall man har en Pioneer 111D?
            Alltså firmware på dvd brännarn såklart.

Comment

Jag gjorde inte det när jag fick min pioneer 111D för en vecka sen har kört med det FW som fanns i brännaren och brännt 10 skivor alla funkar perfect!

så svar nej för min del iaf

Comment

Original inlägg av Ankokuu
                Hansi: jo det stämmer

Mitt oblivion hackar på nästan "allt". Allt ifrån att man bläddrar igenom menyer och väljer vapen etc..

Början av spelet funkade det perfekt. Sen när man klev ut från fängelset gick allt åt helvetet...

Kan också påpeka att mitt system är 2-3 veckor gammalt och köpt från psxcare. Det rör sig alltså inte om slitet laser...

Troca: Har du hårddisk på ditt xbox360?
                Ja jag har hårddisk på min xbox

men jag har inga problem med något spel jag bränt eller köpt

Comment

Tweakning av dvd hitachi 47 dj något att rekommendera ?

Hej efter att ha haft min xbox 360 i en månad med en hitachi ver 47 dj har varit tvungen att köpa en ny pioneer brännare och brännt endast med Verbatim skivor och trots det är man ändå tvungen att trycka på eject knappen eller köra med hd knappen för att få dvd läsaren att känna igen skivorna , läste lite grann om det på internet och tydligen ska det vara möjligt att tweaka potten på dvd läsaren så att den bootar upp skivorna direkt.

Är det en lätt sak har någon provat? hade ju varit perfekt om det vore enkelt , sliter det mer på Lasern , jag menar som det är nu så verkar ju Lasern jobba kopiöst för att läsa skivan , men det konstiga är att när du väl har kört ett spel och vänder tillbaka till dashboarden och sedan går ner till play game så bootar skivan direkt, har någon provat några andra skivor förutom Verbatim till Hitachi spelarna och fått en sk clean boot utan att behöva tricksa läste att datawrite skivorna också skulle vara bra ger dom en ren uppstart för någon ?.

Citat från en sida som jag läste på internet i går.

NME-360: Hitachi pot to 2.6KOhms, 2nd Batch MachineMade, SS-Merger v1.7
                  >> Team Underdog posted news about their NME-360 DVD patchmod chip:
                  Now the first week after the release of our Modchip has passed and we want to thank all of our customers for their overwhelming support and feedback.

One more very important fact we found out is that for the Hitachi DJ drives you can even lower the value of the trimpot to 2.6KOhms for perfect media recognition and without harming the laser.

We see a few irrelevant people complaining about the manufacturing of our chips. Just let us tell you that most of the people don't care whats under the rubber because the final result is even better than expected. In order to get the chips out to the public we needed to choose that kind of manufacturing for the first batch. The forthcoming batches will be machinemade which will of course make us able to deliver much better quantites and the few complainers will be satisfied, too. ;-)

People who still have problems patching the SS to the correct adress will receive some help from the upcoming SS-Merger v1.7.
                  Official Site: http://www.xxxxxxxx.com
                  Buy NME-360 ($43): for Samsung | for Hitachi
                  Discuss this news item on our forums: forums.xbox-scene.com
                  (Thursday 20 July 2006 01:22 EST) - (direct link to article)
                  (Posted by:: XanTium

Comment

hitachi,lite-no och verbatim Dl och Hp Dl funkar kanon för mig i alla fall.inget krångel bara burn and play.

Comment

Vilka skivor är bättre Hp eller Verbatim

Hej du sa stt Verbatim och Hp fungerar bra är dom lika bra eller är något märke bättre än den andra, vilken hitachi version har du ,jag har 47 dj

kanske Lite on brännarna är bättre än pioneer.

Comment

Original inlägg av rolle
                        Hej du sa stt Verbatim och Hp fungerar bra är dom lika bra eller är något märke bättre än den andra, vilken hitachi version har du ,jag har 47 dj

kanske Lite on brännarna är bättre än pioneer.
                        För mig funkar Lite On betydligt bättre än Pioneer 111 D. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så brännde jag sönder en hel del Verbatim skivor innan jag testade bränna i 1x hastigheten. Sen trillade jag tillbaka igen och backuperna börja jäklas även när jag brännde i 1x. Jag tröttnade och sprang till El-giganten och köpte en Lite-On brännare, och har en inte misslyckats med en enda skiva sedan dess. Har även testat med HP skivor och dessa funkar precis lika bra som verbatim med Lite-On brännaren.

Så är det någon som är intresserad av en 2 veckor gammal Pioneer 111d brännare så maila.

Comment

Vilken modell av lite-on har du?
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                            Vilken modell av lite-on har du?
                            LITEON SHW160P6S

Comment

Ska man skaffa sig en Pioneer 111d eller en Liteon-brännare?
                              Verkar ju som om folk med hitachi version 47 i forumet har haft problem med pioneerbrännaren. Vet själv inte vad jag har för version men det verkar ju som om Liteon-brännare verkar vara att föredra. Fast å andra sidan så måste man ju uppgradera firmware och grejer med liteon-brännaren vilket man inte verkar behöva med Pioneer-brännaren.
                              Vilken är att föredra?
                              MVH
                              Mikael Bäck

Comment

Original inlägg av mikael.beck
                                Ska man skaffa sig en Pioneer 111d eller en Liteon-brännare?
                                Verkar ju som om folk med hitachi version 47 i forumet har haft problem med pioneerbrännaren. Vet själv inte vad jag har för version men det verkar ju som om Liteon-brännare verkar vara att föredra. Fast å andra sidan så måste man ju uppgradera firmware och grejer med liteon-brännaren vilket man inte verkar behöva med Pioneer-brännaren.
                                Vilken är att föredra?

Du ska ha en pioneer 111D brännare med orginal FW i den. funkar perfect för mig inga problem alla bränn med clonecd stäng av bakgrundsprogram som deamon tools och msn och nero grejer om du har det och rör inte datorn under bränningen funkar alltid 100% liteon är nog den med mäst problem så rör inte den!!! (hadde jag inte gjort iaf Crapon )

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X