Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av podnooz93 Visa Inlägg
    japp.exakt! låter som en stenkross...och sen slutar boxen ba att arbeta...skall testa Verbatim...hoppas de funkar bättre...
    http://forum.psxcare.com/support/sho...4&postcount=10
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Antagligen sökte jag dåligt eller så fanns det inte men jag har ett problem med min 360.

Igår försvann bilden mer eller mindre och det är ett enda flimmer
      Strömmen går och allt men det blir ingen bild på tvn, prövade även på en annan för att se om det blev samma resultat och även där blev det samma flimmer. Har absolut ingen aning vad jag ska göra.

Comment

• Original inlägg av Finne Visa Inlägg
        Antagligen sökte jag dåligt eller så fanns det inte men jag har ett problem med min 360.

Igår försvann bilden mer eller mindre och det är ett enda flimmer
        Strömmen går och allt men det blir ingen bild på tvn, prövade även på en annan för att se om det blev samma resultat och även där blev det samma flimmer. Har absolut ingen aning vad jag ska göra.
        Prova byt av-.kabel eller ställ ned upplösningen några pinnar om du kör högupplöst.

Kan vara grafikkortet som håller på att lägga av annars.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
          Prova byt av-.kabel eller ställ ned upplösningen några pinnar om du kör högupplöst.

Kan vara grafikkortet som håller på att lägga av annars.

Nu är flimmret borta och blivit ersatt av ett blank svart skärm.. Känns som att grafikkortet som du sa har lagt av helt.

Comment

• Original inlägg av Finne Visa Inlägg
            Nu är flimmret borta och blivit ersatt av ett blank svart skärm.. Känns som att grafikkortet som du sa har lagt av helt.
            Hur gammal är boxen? under 3 år? skicka i så fall in den till MS (OBS: Återställ den först om du inte vill riskera att bli av med boxen helt)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Om man har laddat ner ett spel som finns på listan i verifierade release:
              http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570
              är det bara att bränna eller måste man själv göra nånting? patcha osv?

Comment

• Original inlägg av Mahjar Visa Inlägg
                Om man har laddat ner ett spel som finns på listan i verifierade release:
                testa den i ABGX360 bara för att vara helt säker du kan aldrig vara helt 100% säker på att det är samma release bara för att den har samma namn, som sagt... testa den själv innan du bränner så vet du att den är live säker
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Mahjar Visa Inlägg
                  Om man har laddat ner ett spel som finns på listan i verifierade release:
                  tråden handlar om releaser du KAN verifiera mot databasen. tråden är för att underlätta vilken release man ska använda sig av för att veta att den går att fixa eller går att få livesäker. du måste köra imagefilen i abgx360 innan du bränner ut för att vara på den säkra sidan.

Comment

• Tja sitter här med polarn och försöker flasha en hitachi 0078FK, Han har flasha liteon utan problem men nu blir det trubbel.. Vilken ixtreme 1.51 fil ska man använda ?
                    Ska man göra på nått annat sätt till hitachi ? jag hittar ingen bra guide ?

Comment

• Original inlägg av RyZsen Visa Inlägg
                      Tja sitter här med polarn och försöker flasha en hitachi 0078FK, Han har flasha liteon utan problem men nu blir det trubbel.. Vilken ixtreme 1.51 fil ska man använda ?
                      Ska man göra på nått annat sätt till hitachi ? jag hittar ingen bra guide ?
                      Du måste använda dig av Slax för att få den i Mode B och du måste först återställa driven till orginal innan du kan flasha den, du måste också kolla vart nyckeln ligger i firmwaren, det är därför det finns 4 olika iXtreme 1.51
                      Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        Du måste använda dig av Slax för att få den i Mode B och du måste först återställa driven till orginal innan du kan flasha den, du måste också kolla vart nyckeln ligger i firmwaren, det är därför det finns 4 olika iXtreme 1.51
                        Oki vad han säger så har han fått den i Mode B i Jungleflasher? Du råkar inte ha en bra guide till hands ?

Comment

• Original inlägg av RyZsen Visa Inlägg
                          Oki vad han säger så har han fått den i Mode B i Jungleflasher? Du råkar inte ha en bra guide till hands ?
                          http://www.360mods.net/JungleFlasher/JungleFlasher.pdf prova detta annars kan jag skriva en guide för hur du ska göra med FWToolbox lite senare, om det fungerar med hitachi's 1.51: or i den...
                          Google is your friend!

Comment

• Tja tror min fråga passa bäst här,
                            sku till att lira nya GH Metallica fast krävde uppdatering, funkade inte från skivan så
                            drog hem senaste från xbox.com
                            funkade bra 3-4 gånger men sen när jag starta upp boxen så läste den inte skivan.
                            happ tänkte att läsaren gett sig så beställde en ny från psxcare med rätt spec.
                            kopplar i den och den både snurrar och läser skivan men kommer inte fram i dashborden.
                            nån lödning som gått?

Comment

• Original inlägg av The_Ghost_001 Visa Inlägg
                              Tja tror min fråga passa bäst här,
                              sku till att lira nya GH Metallica fast krävde uppdatering, funkade inte från skivan så
                              drog hem senaste från xbox.com
                              funkade bra 3-4 gånger men sen när jag starta upp boxen så läste den inte skivan.
                              happ tänkte att läsaren gett sig så beställde en ny från psxcare med rätt spec.
                              kopplar i den och den både snurrar och läser skivan men kommer inte fram i dashborden.
                              nån lödning som gått?
                              du kan inte bara byta läsare rakt av. du måste läsa ur firmwaren i din gamla läsare och kopiera nyckeln i den, sedan måste du läsa ur firmwaren i den nya läsaren och lägga in den nyckeln, för att sedan flasha den nya läsaren med den nya nyckeln.

förenklat: din xbox moderkort och läsare har 2 identiska nycklar. byter du läsare får du 2 olika nycklar och måste då kopiera nyckeln från den gamla läsaren till den nya. finns klistrade trådar om olika läsare hur man gör detta.

är det en bränd skiva så gissar jag starkt på att du använt ett budget märke och inte verbatim skivor, annars är nog fallet så att du bör uppgradera eller köpa ny brännare. fungerar andra spel?

Comment

• Jo det jag menade med rätta specen
                                använder rätt brännar 112d eller vad den nu heter och bra skivor.
                                men asså nya läsaren läser inte ens orginal spel eller dvd filmer heller.
                                precis som gamla bara sådär över en natt, helskumt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X