Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Pep1to Visa Inlägg
    http://img220.imageshack.us/img220/9...edfixedan5.png

Jag fár den till hoger ar det lungt dá?
    den till höger är okej, har du bränt cod:waw innan du fixat det (högra bilden) så bör du bränna ut den igen.

det är cod:waw och inte street fighter iv som du visade på bilden.

Comment

• <3

tack for hjalpen

1 fraga till, ska jag branna .dvd man for av abgx360?
      Last edited by Pep1to; 2009-02-23, 23:11.

Comment

<3

tack for hjalpen

1 fraga till, ska jag branna .dvd man for av abgx360?
        har du inte ställt in layerbreak manuellt i imgburn, så bränner du via .dvd filen. det .dvd filen gör är att berätta för brännarprogrammet vilket layerbreak som ska användas och var filen som ska brännas ligger. det finns en guide här hur du ställer in imgburn, då kan du bränna utan att gå via .dvd filen om du vill, det är sak samma.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          har du inte ställt in layerbreak manuellt i imgburn, så bränner du via .dvd filen. det .dvd filen gör är att berätta för brännarprogrammet vilket layerbreak som ska användas och var filen som ska brännas ligger. det finns en guide här hur du ställer in imgburn, då kan du bränna utan att gå via .dvd filen om du vill, det är sak samma.
          öppnar den inte .dvd filen även om man ställt in det manuellt? för mig öppnar den automatiskt .dvd filen om jag försöker öppna .iso'n
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            öppnar den inte .dvd filen även om man ställt in det manuellt? för mig öppnar den automatiskt .dvd filen om jag försöker öppna .iso'n
            jo, om .dvd filen ligger på samma ställe som imagefilen, men det krävs inte en .dvd fil om du ställt in layerbreak manuellt i imgburn.

Comment

• Efter att ha patchad den o so so kan jag inte branna .Iso, bara .dvd borde jag branna .dvdn?

Comment

Efter att ha patchad den o so so kan jag inte branna .Iso, bara .dvd borde jag branna .dvdn?
                jag har svarat på frågan innan, spelar ingen roll om du ställt in imgburn layerbreak manuellt innan. du kan visst bränna iso filen via imgburn annars följer du guiden och bränner via .dvd filen. du bränner inte .dvd filen, du bränner iso filen via .dvd filen eftersom .dvd filen bara är en information och genväg till hur och vad som ska brännas.

Comment

• Brände ett lir häromdagen i IMGburn, bränningen lyckades, verifieringen i imgburn gjorde det dock ej. Skivan funkade ändå men spelet har betett sig konstigt i form av buggar av diverse sort (Saints Row 2 är liret i fråga, kan t.ex. inte köpa mer ammo till SMG vapnet, vissa klädesplagg kan inte laddas och därmed inte inhandlas osv.). Det kan ju givetvis vara buggar utvecklarna missat men då bränningsprocessen inte vart helt som planerat så undrar man ju.

Hade sparat rar filerna, så jag packade upp dem och kollade ISOn med både abgx och 'mulleter varpå jag fick nån slags verifierings error så jag körde en autofix och kollade igen - Inga errors.

Så som jag förstått det så va alltså inte spelet korrekt patchat eller vad man ska kalla det, MEN om det inte va OK skulle det väl inte ens startat?

Jag är givetvis visare p.g.a. detta och ska numera ALLTID kolla med dessa program innan jag ens fundera på att bränna Men jag vill fortfarande veta - Kan ett spel som man "halv-lyckats" med att bränna starta, men vara buggigt?

Comment

• Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
                    Brände ett lir häromdagen i IMGburn, bränningen lyckades, verifieringen i imgburn gjorde det dock ej. Skivan funkade ändå men spelet har betett sig konstigt i form av buggar av diverse sort (Saints Row 2 är liret i fråga, kan t.ex. inte köpa mer ammo till SMG vapnet, vissa klädesplagg kan inte laddas och därmed inte inhandlas osv.). Det kan ju givetvis vara buggar utvecklarna missat men då bränningsprocessen inte vart helt som planerat så undrar man ju.

Hade sparat rar filerna, så jag packade upp dem och kollade ISOn med både abgx och 'mulleter varpå jag fick nån slags verifierings error så jag körde en autofix och kollade igen - Inga errors.

Så som jag förstått det så va alltså inte spelet korrekt patchat eller vad man ska kalla det, MEN om det inte va OK skulle det väl inte ens startat?

Jag är givetvis visare p.g.a. detta och ska numera ALLTID kolla med dessa program innan jag ens fundera på att bränna Men jag vill fortfarande veta - Kan ett spel som man "halv-lyckats" med att bränna starta, men vara buggigt?
                    du måste fått fel på gamedatan när du packade eller när det brändes. något gick fel eftersom imgburn klagade på verifieringen. skivan kan även vara svårläst på vissa ställen, vilket förklarar grafik problem etc..

spelet kan inte starta om stealth saknas eller är felaktig. spelet kan starta även om det inte är livesäkert, men det måste ändå ha stealth, vilket det hade, något annat måste gått fel.

om du verifierar skivan i abgx360 borde du får fel på gamedata partitionen, får du det? om inte så har ant. din box problem att läsa skivan på vissa ställen.

Comment

om du verifierar skivan i abgx360 borde du får fel på gamedata partitionen, får du det? om inte så har ant. din box problem att läsa skivan på vissa ställen.
                      Hade kunnat svara på det om den hade velat starta testet, men den gav mig bara "Error reading DVD" medans andra skivor läses utan problem. Vilket då är konstigt att den ens vill starta i XBoxen, om det nu inte är läsaren det är fel på (jag har haft problem med att den inte velat bränna som den bör osv.), vilket jag misstänker att det är.

Vet nu vad som gäller för framtida projekt iallafall - Skaffa ny brännare och kolla alltid med 'mulleter och abgx.

Comment

• att den inte kan läsa skivan i datorn tyder på att brännaren du kört den i inte vill vara med längre (antar att du testade skivan i brännaren och inte en dvd-spelare i datorn? vissa dvd-spelare har inte stöd för DL skivor...)
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

en gissning är att du har fel layerbreak. ställt in det?

såhär bränner du med imgburn.

glöm inte kolla dina backuper med abgx360 innan du bränner dem.

fungerar inte detta så posta din log från imgburn:

imgburn / help / imgburn logs / öppna dokumentet med notepad, senaste bränningen överst i dokumentet.
                          jo,jag har ställt in layerbreak å så...men innan ja brukar bränna så brukar ja
                          trycka på dendär boken nere i högra hörnet och sedan ställa in va de e för sorts dvd och så brukar ja ställa in den grejen som är under på cd-rom...de har funkat felfritt på de första 5 spelen som ja brände...men tack för förslaget iaf=)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            Jag vet exakt vad det är för fel, det är skivorna! min morbror har haft samma problem som du har nu, med sin samsung... den låter som en smärre stenkross när du kör skivorna, och det kommer upp "Mixed media disc", precis samma som min morbror, han bytte skivor till Verbatim och det har fungerat felfritt sedan dess, han körde innan med TDK och Traxdata, dessa använder han inte längre... då det sällan fungerar med dom ändå...

Prova med att byta skivor till Verbatim, händer det fortfarande samma sak vet jag inte vad du ska prova
                            japp.exakt! låter som en stenkross...och sen slutar boxen ba att arbeta...skall testa Verbatim...hoppas de funkar bättre...

Comment

• Original inlägg av podnooz93 Visa Inlägg
                              jo,jag har ställt in layerbreak å så...men innan ja brukar bränna så brukar ja
                              trycka på dendär boken nere i högra hörnet och sedan ställa in va de e för sorts dvd och så brukar ja ställa in den grejen som är under på cd-rom...de har funkat felfritt på de första 5 spelen som ja brände...men tack för förslaget iaf=)
                              booktype ska vara dvdrom om det är det du menar. de flesta dvdbrännare ställer in det automatisk till dvdrom när du börjar bränna, det är iaf inget jag pillar med själv.

Comment

• Original inlägg av podnooz93 Visa Inlägg
                                japp.exakt! låter som en stenkross...och sen slutar boxen ba att arbeta...skall testa Verbatim...hoppas de funkar bättre...
                                det hoppas jag med
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X