Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

följde råd!

Har följt de råd ni gett. ny version av winrar, img burner, byte till och med dvd-brännare till pioneer 111d, men får det fortfarande inte att funka. packar upp första .rar filen då blir det två filer en img dvd fil samt en .000 fil som går att bränna, bränner på verbatim skivor 2x hastighet, men får skiva ej läsbar.

vad gör jag för fel? Han som fixade xboxet skickade en skiva till mig som funkade, varför lyckas inte jag?

tacksam för snabbt svar.

//m

Comment

Har du senaste firmware i brännaren?

Vilken release är det du försöker bränna? Är du säker på att den är patchad?
      Den måste även vara PAL (alternativt regionsfri), NTSC funkar inte.

I övrigt är det bara att följa instruktionerna i FAQ'n:
      Om du har en .dvd och en .000:
      Starta CloneCD. Klicka på andra knappen från vänster "Write from imagefile".
      Leta upp .dvd-filen. Dubbelkolla i infofönstret att det står LayerBreak: 1913760. Gör det inte det får du avbryta. Då står det fel i .dvd-filen.

Bränn i hastighet 2,4X eller 4X.
      Låt datorn vara i fred medans den bränner för att undvika fel. Se till att inga andra program står och äter minne. Gå och ta en fika.

(Föredrar du att bränna med ImgBurn så kan du sätta layerbreak direkt i programmet och bränna .000 filen bara)
      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
      » Xbox360 FAQ

Comment

Tack!

har äntligen fått detta att funka. Gick ifrån imgburner helt och körde clonecd. Funkar klockrent. Ett tips till alla som skall börja är att köra med clonecd direkt.

Tack för snabbt svar!

//M

Comment

Imgburn är iofs mkt smididare och har mkt bättre inställningsmöjligheter =) Men det är väl en smaksak förståss.

Comment

nån som vet om man kan kolla vilken firmware version, det är ju ganska onödigt och skicka den till er (psxcare) och uppdatera till 5.2 om man redan har det.. har en samsung drive!

Comment

Kolla om du kan bränna ett XBOX1 spel på dvd-r skiva och det fungerar...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Kolla om du kan bränna ett XBOX1 spel på dvd-r skiva och det fungerar...
                ja de kan man ju ska man bara bränna ett xbox1 spel och slänga in i 360n, eller ska man ha en emulator?

Comment

Spelet måste finnas med på kompabilitetslistan + att du måste ladda hem "emulatorn" från Microsoft.
                  Å så måste du se till att du bränner spelet rätt. Instruktioner står tidigare i den här tråden.
                  Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                  » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                    Spelet måste finnas med på kompabilitetslistan + att du måste ladda hem "emulatorn" från Microsoft.
                    Å så måste du se till att du bränner spelet rätt. Instruktioner står tidigare i den här tråden.
                    okej då vet jag! tackar

Comment

Funkar de att använda extern hårddisk eller USB minna för att spara i spel?

Nej, de funkar inte.
                      Du måste ha xbox 360 orginal hårddisk eller orginal minneskort för att kunna sava.
                      Extern hårddisk och usb minne kan bara användas till musik, bilder och film i wmv format.

Kan jag lägga in en större hårddisk i xbox 360?

De finns metoder för att byta hårddisk men MS har lagt en spärr så att du bara får ut 20GB ialla fall.
                      Sen när 120GB hårddisken kommer ut (kommer samtidigt som xbox 360 Elite) så kanske de e möjligt att få ut 120GB om man byter hårddisk

detta kan du ju lägga till i FAQ:n
                      Last edited by matte.90; 2007-04-10, 17:11.
                      *PS3 slim 120- CFW 3,55
                      *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                      *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                      *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                      *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                      *Xbox 360 slim original so far
                      *Pstwo original x)
                      *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

tjeni tjeni
                        Vill bara tacka för bra info för oss noobs som inte e så haj på bränna osv..
                        Sen vill man bara tracka ner på de som inte ger oss nybörjare en svår start att komma vidare.

Comment

Godkväll. Jag vet inte om denna tråd fortfarande är aktuell, men jag gör ett försök.

Jag har nyligen inköpt mig en Xbox 360. Jag har snabbt insett att jag vill kunna spela brända spel på den. Jag kan dock inte bestämma mig för om jag ska chippa eller flasha den. Notera att jag bara vill kunna spela spelen offline (SP), vill jag lira ett spel på Live så köper jag det.

Vad jag har förstått så är det "bästa" chippet som finns ute nu "NME", som stänger av sig automatiskt när jag loggar in på Xbox Live. Risken för upptäckt är minimal (lite gamble är det i och för sig alltid).
                          Enligt min uppfattning är nackdelarna med att chippa lite fler än att bara flasha den. Grejen är dock att jag är lite skeptisk till att flashning kommer att fungera för alltid, Microsoft hittar säkert något sätt att spåra de som har flashat sin Xbox 360.

Jag vill gärna ha era synpunkter på varför ni tycker att chippa respektive flasha är bäst (när jag bara vill spela single-player). Ni får gärna motivera varför också.

MYCKET tacksam för svar!

//Rikard

Comment

rkrd: det står ju längre upp i tråden?
                            Varför är det bättre att flasha firmware än att montera in ett chip?
                            - Enklare att uppdatera om det kommer ett nytt firmware med nya funktioner.
                            - Behöver maskinen återställas (för att skickas tillbaka till MS på lagning) så är det snabbt gjort och lämnar inga spår. Ett chip som man har lött fast tar man inte bort så lätt och snyggt.
                            - Du slipper konvertera imagefilerna (även om det bara tar en kort stund) innan du kan bränna dem.
                            Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Jahapp, okej. Jag ber om ursäkt för det. Men det jag egentligen menade var om det var värt att flasha den istället för att chippa den, när jag ändå ska spela mina brända spel offline.

Jag tog en titt på min DVD-läsare för att se om det var någon av Hitachi, Samsung eller Philips. Efter att ha jämfört bilder på DVD-läsare med min kom jag fram till att jag antingen har en Philips eller BenQ-läsare... Xboxen inköptes för några veckor sedan på GAME i Uppsala, vilket ökar risken för att det är en BenQ enligt Enlund.
                              Är det någon som kan bekräfta detta?

Såhär ser min DVD-läsare ut: http://i234.photobucket.com/albums/e...d/DSC00646.jpg
                              http://i234.photobucket.com/albums/e...d/DSC00645.jpg

OBS jag ber om ursäkt för den otroligt kassa kvalitén, men jag orkade inte dra fram finkameran...

Comment

Du har en Benq.
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X