Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det finns ju mycket DLC material att ladda hem på diverse torrentsidor. Kan jag spela detta på en iXtreme flashad 360 eller måste den vara JTAG hackad för att man ska kunna spela DLC material?

Jag kommer köpa antingen en iXtreme flashad Elite eller Arcade, beroende på om jag kan köra DLC material eller inte.

Tacksam för svar.

Comment

• Original inlägg av bjornsva Visa Inlägg
      Det finns ju mycket DLC material att ladda hem på diverse torrentsidor. Kan jag spela detta på en iXtreme flashad 360 eller måste den vara JTAG hackad för att man ska kunna spela DLC material?

Jag kommer köpa antingen en iXtreme flashad Elite eller Arcade, beroende på om jag kan köra DLC material eller inte.

Tacksam för svar.
      det går tyvär inte att lägga in dessa på en 360 med original mjukvara man måste alltså JTAG-Hacka den

iXtreme är enbart DVD enhetens mjukvara som ändras, och det den gör är tar bort kopieringsskyddet i princip...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Hej!

Hur gör jag för att uppdatera till LiteOn iXtreme v1.61? Ska jag bara ladda ned updaten och uppdatera via USB eller behövs något mer? Jag har aldrig gjort det här tidigare så jag är osäker.

Comment

• Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
          Hej!

Hur gör jag för att uppdatera till LiteOn iXtreme v1.61? Ska jag bara ladda ned updaten och uppdatera via USB eller behövs något mer? Jag har aldrig gjort det här tidigare så jag är osäker.
          Du måste ha ett connectivitykit o kunskap om hur man flashar en 360 dvd läsaer o spara din befintliga nyckel. annars kommer det resultera i ett dyrt bokstöd eller brevpress hemma.

Har vi moddat konsollen tar vi 350 kr för att uppgradra till iX LT 1.1
          Annars om någn annan moddat den kan det kosta mellan 400-700 kr.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Sitter här med en polares 360 som han ville att jag skulle flasha och får se att det är en Lite-on DG-16D2S 74850C.
            Har sökt runt ett par timmar nu men kan inte påstå att jag har blivit så mycket klokare, så nu till en fråga jag behöver hjälp med.
            Måste jag öppna DVD'n och använda en probe(?) för att kunna flasha den med iXtreme lt eller går det att bara köra med jungleflasher när den är inkopplad i datorn via en SATA kabel?

Jag har flashat en 360 förut, kommer inte riktigt ihåg va det va för DVD i den men då använde jag en SATA kabel från datorn och ström från Xboxen och körde Jungleflasher och det funkade fint.
            Går det inte att använda samma metod på denna DVD?
            Tacksam för svar så jag inte skrotar xboxen.

*edit*
            Den är inte flashad tidigare om det har någon inverkan.
            Last edited by ClydeFrog; 2010-06-28, 21:44.

Comment

• Original inlägg av ClydeFrog Visa Inlägg
              Sitter här med en polares 360 som han ville att jag skulle flasha och får se att det är en Lite-on DG-16D2S 74850C.
              Har sökt runt ett par timmar nu men kan inte påstå att jag har blivit så mycket klokare, så nu till en fråga jag behöver hjälp med.
              Måste jag öppna DVD'n och använda en probe(?) för att kunna flasha den med iXtreme lt eller går det att bara köra med jungleflasher när den är inkopplad i datorn via en SATA kabel?

Jag har flashat en 360 förut, kommer inte riktigt ihåg va det va för DVD i den men då använde jag en SATA kabel från datorn och ström från Xboxen och körde Jungleflasher och det funkade fint.
              Går det inte att använda samma metod på denna DVD?
              Tacksam för svar så jag inte skrotar xboxen.

*edit*
              Den är inte flashad tidigare om det har någon inverkan.
              http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Win.php följ den här... om du tänker köra i JF... du måste tyvär öppna och använda probe...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Ok, tackar för svaret.
                Då va det som jag befarade, då får polaren lämna in den till någon som vet vad en probe är och hur den ska användas istället för att jag gör det.

Men efter att den är flashad kan man då uppdatera den vid senare tillfälle om det skulle behövas utan att öppna DVD'n?

Comment

• Original inlägg av ClydeFrog Visa Inlägg
                  Ok, tackar för svaret.
                  Då va det som jag befarade, då får polaren lämna in den till någon som vet vad en probe är och hur den ska användas istället för att jag gör det.

Men efter att den är flashad kan man då uppdatera den vid senare tillfälle om det skulle behövas utan att öppna DVD'n?
                  Efter flashning med LT kan du på en liteon inte dumpa utan att hålla på med liteon lödningarna... men har du nyckeln redan kan du enkelt uppdatera igen på nytt utan att öppna läsaren...
                  Google is your friend!

Comment

• Mitt xbox har slutat läsa brända skivor. Har en Xbox 360 Pro, flashad med iXtreme 1.51. Bränner på Verbatim-skivor och med en NEC brännare som vad jag vet ska vara fullt uppdaterad med firmware.

En dag slutade den bara läsa spelen helt, jag stoppar in spel som tidigare startat och det står "reading" en stund sen bara "open tray"... Orginalspel fungerar perfekt, men inga brända. Vad kan vara felet?

Comment

• Det kan ligga något som gör att lasern är nertryckt lite, eller så kan det vara dammigt i maskinen så att lasern inte kan känna av att det finns en skiva i konsollen, eller så kan motorn slutat fungera...

enkel felsökning steg för steg:

1. Låter konsollen som att det spinner upp i DVD enheten när du sätter i en skiva?

2. Blås rent inuti dvdenheten med ****-off (tryckluft på burk använd INTE tryckluft från en kompressor då den har mycket mycket högre tryck!!) testa sedan om den tar skivor igen

3. Skruva upp DVD enheten och se efter om det ligger något på lasern

4. Byt ut hela DVD enheten
                      Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        Det kan ligga något som gör att lasern är nertryckt lite, eller så kan det vara dammigt i maskinen så att lasern inte kan känna av att det finns en skiva i konsollen, eller så kan motorn slutat fungera...

enkel felsökning steg för steg:

1. Låter konsollen som att det spinner upp i DVD enheten när du sätter i en skiva?

2. Blås rent inuti dvdenheten med ****-off (tryckluft på burk använd INTE tryckluft från en kompressor då den har mycket mycket högre tryck!!) testa sedan om den tar skivor igen

3. Skruva upp DVD enheten och se efter om det ligger något på lasern

4. Byt ut hela DVD enheten
                        1. Ja, det upplever jag att den gör.

2. Tryckluft på burk ska inhandlas snarast

3. Det ska jag göra första jag gör imorgon.

4. Blir att handla ett 360 Slim 250GB om detta inte fungerar, går dessa att flasha ännu?

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                          4. Blir att handla ett 360 Slim 250GB om detta inte fungerar, går dessa att flasha ännu?
                          Det går ja, men det finns ingen publik metod för att göra det ännu... man håller på testar mjukvaran och sådär så att den fungerar bra innan man släpper allt, och jag antar att dom också utvecklar ett bra verktyg för att öppna konsollerna utan att det syns (brytmärken och sådant)
                          Google is your friend!

Comment

• Jag har en fråga

Ska precis flasha en 78FK och har dragit ner ixtreme 1.51 från xbins
                            Har läst ur originalfw och ska ladda det hackade, då jag ser att det finns 4st... vet inte vilken jag ska välja?!
                            ix151-78-4b00.bin
                            ix151-78-4c30.bin
                            ix151-78-4d20.bin
                            ix151-78-4e10.bin

Har sökt runt men hittar inte nått alls om detta?!
                            Hmm vid lite närmare eftertanke så ser jag fliken "DVD key @ 4c30" ovanför nyckeln
                            Antar att det är nummer 2 i listan jag ska använda då
                            Last edited by Electron; 2010-10-20, 19:51.
                            Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
                            Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

• Original inlägg av Electron Visa Inlägg
                              Jag har en fråga

Ska precis flasha en 78FK och har dragit ner ixtreme 1.51 från xbins
                              Har läst ur originalfw och ska ladda det hackade, då jag ser att det finns 4st... vet inte vilken jag ska välja?!
                              ix151-78-4b00.bin
                              ix151-78-4c30.bin
                              ix151-78-4d20.bin
                              ix151-78-4e10.bin

Har sökt runt men hittar inte nått alls om detta?!
                              Hmm vid lite närmare eftertanke så ser jag fliken "DVD key @ 4c30" ovanför nyckeln
                              Antar att det är nummer 2 i listan jag ska använda då
                              Det är precis den du ska ha, Hitachi 78/79 har 4 olika versioner var, pga olika nyckel positioner...

Tänk på att du måste ÅTERSTÄLLA din hitachi INNAN du kan uppgradera den, annars blir det bara pannkaka av alltihop
                              Google is your friend!

Comment

• Undrar lite vad som är smartast/billigast.

Antingen köper jag ett nytt Xbox Arcade, flashar det och sätter i min gamla HD från mitt Bannade xbox.
                                Eller så byter jag ut DVDläsaren i mitt nuvarande 360 eftersom den slutat läsa backuper och bara läser orginalspel?

+
                                Kan jag skaffa JTAG på mitt flashade arcade? om jag nu köper det.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X