Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
Antingen köper jag ett nytt Xbox Arcade, flashar det och sätter i min gamla HD från mitt Bannade xbox.
Eller så byter jag ut DVDläsaren i mitt nuvarande 360 eftersom den slutat läsa backuper och bara läser orginalspel?
+
Kan jag skaffa JTAG på mitt flashade arcade? om jag nu köper det.
Hittar du en Arcade tillverkad innan juni 2009 (2009-06-xx) som inte har dashboard över 2.0.7371.0 går det att JTAG:a den ja
Tjenare!
Har försökt leta lite i forumet för en enkel guide hur man ska göra för att få en xbox 360 kopplad till datorn för att kunna köra windows media center.
Gäller en xbox 360 elite och en windows 7 ultimate dator, med media center.
Söker en enkel guide för detta, samt ska detta fungera även om xboxen är bannad?
Hoppas på snabba svar...
har nu fått det att fungera med media center.... dock så kan jag inte streama alla filerna, vad kan felet vara då?
har installerat shark 007 codec pack så alla videos fungerar på datorn, men vissa fungerar inte på xboxen. Får bara meddelande om att min box behöver en media update.
Är det kört nu då min xbox är bannad??
Hilfe ;-)
har nu fått det att fungera med media center.... dock så kan jag inte streama alla filerna, vad kan felet vara då?
har installerat shark 007 codec pack så alla videos fungerar på datorn, men vissa fungerar inte på xboxen. Får bara meddelande om att min box behöver en media update.
Är det kört nu då min xbox är bannad??
Hilfe ;-)
Är konsollen JTAG:ad eller är den flashad? om du har JTAG kan du lägga in "optional media update" utan att gå in på live, annars måste du ut på live för att hämta hem den, vilket du inte kan om du är bannad...
den är tyvärr inte en jtag:ad konsol, den är flashad dock.
Kan man komma runt detta problem så man kan streama alla filformat till xboxen via datorn trots banningen??
fungerar det med typ ps3 media server?
den är tyvärr inte en jtag:ad konsol, den är flashad dock.
Kan man komma runt detta problem så man kan streama alla filformat till xboxen via datorn trots banningen??
fungerar det med typ ps3 media server?
men fungerar tversity att spela alla videoformat på en bannad box??
ja, du kan ställa in tversity att streama valfritt format om jag inte minns fel. streama wmv eller något sådant om du inte har tillgång till xvid/divx på boxen.
står till och med om du klickar på länken, där har du mängder med trådar och tips.
Jo såg juh att Forza kom ut i fredags så tänkte att jag skulle testa det igår, dock blev jag ganska besviken när skivan inte fungerade i xboxet som alla andra gjort. Sökte runt lite på nätet och kom fram till att XGD3 inte stöds av Hitachi läsarna (än iaf) så frågan då är om det på något sätt går att få den o läsa dessa nya roliga spel? Hört att det ska gå att spoofa den som en Samsung t.ex men frågan då är om den kommer kunna läsa XGD3 skivor? Går det kanske att flasha den med en äldre firmware utan spärrar? Boxen är redan bannad på live så det har ingen betydelse.
Hej Hansi jag har chipat hos er för några månader sen och undrar om man behöver en sata och en ström kabel för att uppdatera min xbox 360 från ixtreme 1.9 till 2.0-2.1 via jungle flasher. Undrar om ni säljer sladdarna men undrar vilken version man behöver för att spela mw3 och bf3.
Hej hej, har världens problem med mitt 360.
Det började när den nya 2.0.14719 uppdateringen rullade ut och jag hadde den innan det blev det nya "kinect" dashboarden (minns inte ver. nummer). När man stoppar inn ett 360 spel så står det 'Play DVD' och det ommer bara upp den stora ringen med X:et som när man startar konsollen, och sedan kan man inte göra något mer då den tydligen läser spelet son en vanlig dvd. Dock fungerar det med vanliga filmer att titta på men med original xbox 1 spelen står det att man måste köra dem på den gamla xboxen.
Jag har letat i flera timmar på internet och hittar inget svar. Jag har försökt allt och skulle bli glad om nån har någon ide. Annars kanske man får betala 700:- då garantin har gått ut.
Hej hej, har världens problem med mitt 360.
Det började när den nya 2.0.14719 uppdateringen rullade ut och jag hadde den innan det blev det nya "kinect" dashboarden (minns inte ver. nummer). När man stoppar inn ett 360 spel så står det 'Play DVD' och det ommer bara upp den stora ringen med X:et som när man startar konsollen, och sedan kan man inte göra något mer då den tydligen läser spelet son en vanlig dvd. Dock fungerar det med vanliga filmer att titta på men med original xbox 1 spelen står det att man måste köra dem på den gamla xboxen.
Jag har letat i flera timmar på internet och hittar inget svar. Jag har försökt allt och skulle bli glad om nån har någon ide. Annars kanske man får betala 700:- då garantin har gått ut.
Du har fått konsollen omflashad till en ny original version, det har hänt nästan alla, det du behöver är att flasha om den igen (antar att det är brända spel du försöker köra?)
Comment