Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Hej !

Funderar på flasha min 360 igen, flashade sist för något år sen så att den behöver flashas tvivlar jag inte på. Funderar däremot på om det är värt det. Den är bannad så där är det skitsamma.

Men hur mkt jobb måste man lägga ner för att få ett spel att fungera ? Funkar det med en vanligt DL brännare och Verbatim DL skivor som back in the days för mig eller måste jag köpa ny bärnnare osv. Och hur funkar det med att bränna dom senaste spelen ? Är det massa krångel man måste patcha osv innan man kan bränna ? Är sugen på dom nyaste spelen så som Assassins Creed 3 !
    För en bannad box skulle jag rekomendera att du kör RGH/JTAG då behöver du inte flasha om hela tiden, och du kör spelen från hårddisk istället, vilket ger bättre laddtider och mindre strul...

Dom senaste spelen funkar i vissa fall med en "vanlig" brännare, men du rekomenderas att skaffa en Liteon IHAS x24B med iXtreme Burner MAX 1.0 eller senare (finns bara 1.0 i skrivande stund)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      För en bannad box skulle jag rekomendera att du kör RGH/JTAG då behöver du inte flasha om hela tiden, och du kör spelen från hårddisk istället, vilket ger bättre laddtider och mindre strul...

Dom senaste spelen funkar i vissa fall med en "vanlig" brännare, men du rekomenderas att skaffa en Liteon IHAS x24B med iXtreme Burner MAX 1.0 eller senare (finns bara 1.0 i skrivande stund)
      Ahh intressant !! Kan man spela alla spel med RGH/JTAG och funkar det till alla boxar, är en gammal men senaste dashboarden..

Comment

Ahh intressant !! Kan man spela alla spel med RGH/JTAG och funkar det till alla boxar, är en gammal men senaste dashboarden..
        Hur pass gammal? har den HDMI?

Är du 100% säker på att du har den senaste versionen? om ja får du vänta på att lösningen släpps eller skaffa en xk3y, som även den funkar från hårddisk... men BARA ISO filer och BARA från USB disk... samt BARA PAL/Region Free, som flashningen...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hur pass gammal? har den HDMI?

Är du 100% säker på att du har den senaste versionen? om ja får du vänta på att lösningen släpps eller skaffa en xk3y, som även den funkar från hårddisk... men BARA ISO filer och BARA från USB disk... samt BARA PAL/Region Free, som flashningen...
          Nej en gammal vit utan HDMI. Inte 100% nej, men igår när vi spelade FIFA 13 så tvingade den oss att uppdaterar dashboard till vad jag gissar är senaste.

Comment

Nej en gammal vit utan HDMI. Inte 100% nej, men igår när vi spelade FIFA 13 så tvingade den oss att uppdaterar dashboard till vad jag gissar är senaste.
            Utan HDMI? då skulle jag säga; kör på Xk3y

Fifa 13 har om jag inte minns fel bara 14719... men på Xenon går det inte att hacka en maskin över 14699, har man gått över 7371 är det inte äns värt det i vilket fall som då det kan ta timmar innan maskinen startar =/
            Google is your friend!

Comment

• Behöver hjälp har köpt ett xbox jtag från eran hemsida men när jag går in på xex menu game discovery så kommer inte mina spel upp vilket gör att jag inte kan modda/fuska på mw2

Comment

• Original inlägg av TheMan Visa Inlägg
                Behöver hjälp har köpt ett xbox jtag från eran hemsida men när jag går in på xex menu game discovery så kommer inte mina spel upp vilket gör att jag inte kan modda/fuska på mw2
                XEXMenu söker efter spel i följande sökväg:

x:\Game\spelnamn\default.xex

där x:\ är alla olika enheterna den har stöd för, dvs. interna hårddisken och usb hårddiskar...

Den stödjer enbart uppackat format, inte GOD formatet...

Cod mods kör man bara genom att ladda med dashlaunch som ett plugin vad jag känner till, därefter kör du spelet precis hur du vill...
                Google is your friend!

Comment

XEXMenu söker efter spel i följande sökväg:

x:\Game\spelnamn\default.xex

där x:\ är alla olika enheterna den har stöd för, dvs. interna hårddisken och usb hårddiskar...

Den stödjer enbart uppackat format, inte GOD formatet...

Cod mods kör man bara genom att ladda med dashlaunch som ett plugin vad jag känner till, därefter kör du spelet precis hur du vill...
                  Jag vet men för att få det att funka måste jag lägga den i foldret där mw2 filerna ligger kan jag flytta dom för när jag går in på hdd1 GAMES så ligger inget där

Comment

• har köpt ett fita 15 som inte startar ,det sitter ett 360 Squirt 1.2 rev B i den
                    måste den uppgraderas igen ??

Ola

Comment

• Original inlägg av pepspersson Visa Inlägg
                      har köpt ett fita 15 som inte startar ,det sitter ett 360 Squirt 1.2 rev B i den
                      måste den uppgraderas igen ??

Ola
                      Troligtvis, har du någon aning om vilken kernel/dashboard version du har installerad just nu?
                      Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X