Guide för att streama Xvid-Divx-Mkv-X264-filmer till Xbox360 med Tversity.
Tanka hem Tversity från www.tversity.com
Tanka oxå hem K-Lite Codec Pack 2.82 Full http://www.free-codecs.com/download_...hp?d=3056&s=95 Måste oxå använda Windows Media player 11.
Stäng av Sharing i WMP11 annars hittar 360:n WMP istället för Tversity.
Öppna port 41952 mot datorn som kör Tversity om du använder router.
Installera Tversity och alla Codecs i K-lite paketet
Välj Fliken Sharing i Tversity och lägg till en mapp där du har dina filmer.
Använder själv Mina Videoklipp-mappen i Mina Dokument.
Bara att lägga till mappar för både Foto och Musik där oxå , men koncentrerar mej på video här.
Se till så att alla filmer ni lägger in o delar ut med Tversity funkar i WMP 11 utan en massa frågor om codecs annars funkar dom inte i Tversity.
Upptäckte att filmer i .mkv och X264-format inte funkade först, Fick " Connection lost", men döpte bara om dom till korta namn sen gick det...
Starta din Xbox360 och gå in under SYSTEM-NETWORK SETTINGS. Testa så att din Media Connection funkar. Om den inte
gör det så ta bort den Kopplingen o skapa en ny på Xbox360-System- Computers -Windows Based PC.
Funkade för mej efter det av nån anledning.
Starta tversity och gå in under Settings.
Här är mina inställningar som funkarför mej.

.
Ska arbeta mer på denna Guiden nu i helgen. kom gärna med förbättringsförslag..e ganska ny på detta så
Tanka hem Tversity från www.tversity.com
Tanka oxå hem K-Lite Codec Pack 2.82 Full http://www.free-codecs.com/download_...hp?d=3056&s=95 Måste oxå använda Windows Media player 11.
Stäng av Sharing i WMP11 annars hittar 360:n WMP istället för Tversity.
Öppna port 41952 mot datorn som kör Tversity om du använder router.
Installera Tversity och alla Codecs i K-lite paketet
Välj Fliken Sharing i Tversity och lägg till en mapp där du har dina filmer.
Använder själv Mina Videoklipp-mappen i Mina Dokument.
Bara att lägga till mappar för både Foto och Musik där oxå , men koncentrerar mej på video här.
Se till så att alla filmer ni lägger in o delar ut med Tversity funkar i WMP 11 utan en massa frågor om codecs annars funkar dom inte i Tversity.
Upptäckte att filmer i .mkv och X264-format inte funkade först, Fick " Connection lost", men döpte bara om dom till korta namn sen gick det...
Starta din Xbox360 och gå in under SYSTEM-NETWORK SETTINGS. Testa så att din Media Connection funkar. Om den inte
gör det så ta bort den Kopplingen o skapa en ny på Xbox360-System- Computers -Windows Based PC.
Funkade för mej efter det av nån anledning.
Starta tversity och gå in under Settings.
Här är mina inställningar som funkarför mej.

.Ska arbeta mer på denna Guiden nu i helgen. kom gärna med förbättringsförslag..e ganska ny på detta så

Comment