Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tversity-Guide enkel version

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tversity-Guide enkel version

Guide för att streama Xvid-Divx-Mkv-X264-filmer till Xbox360 med Tversity.

Tanka hem Tversity från www.tversity.com
    Tanka oxå hem K-Lite Codec Pack 2.82 Full http://www.free-codecs.com/download_...hp?d=3056&s=95 Måste oxå använda Windows Media player 11.
    Stäng av Sharing i WMP11 annars hittar 360:n WMP istället för Tversity.
    Öppna port 41952 mot datorn som kör Tversity om du använder router.

Installera Tversity och alla Codecs i K-lite paketet
    Välj Fliken Sharing i Tversity och lägg till en mapp där du har dina filmer.
    Använder själv Mina Videoklipp-mappen i Mina Dokument.
    Bara att lägga till mappar för både Foto och Musik där oxå , men koncentrerar mej på video här.
    Se till så att alla filmer ni lägger in o delar ut med Tversity funkar i WMP 11 utan en massa frågor om codecs annars funkar dom inte i Tversity.

Upptäckte att filmer i .mkv och X264-format inte funkade först, Fick " Connection lost", men döpte bara om dom till korta namn sen gick det...

Starta din Xbox360 och gå in under SYSTEM-NETWORK SETTINGS. Testa så att din Media Connection funkar. Om den inte
    gör det så ta bort den Kopplingen o skapa en ny på Xbox360-System- Computers -Windows Based PC.
    Funkade för mej efter det av nån anledning.

Starta tversity och gå in under Settings.
    Här är mina inställningar som funkarför mej.

.

Ska arbeta mer på denna Guiden nu i helgen. kom gärna med förbättringsförslag..e ganska ny på detta så
    Attached Files
    Last edited by tompa290; 2007-03-18, 18:16.

Tjena

Har provat din guide. kan koppla upp till datorn
    och få in filerna men försöker jag spela dom får jag felkod: 69-04-C00D3E84

kan köra filerna på datorn alla codecs finns

några ideer?

Comment

Fick oxå det i början..döpte bara om dom till korta namn sen gick det av nån anledning

Comment

Trevlig guide.
        Själv kör jag en Dlink 4300 trådlös router dit jag har min dator kopplad samt xbox 360. ( Bägge trådlöst ).

Det hackar väldigt mycket när jag försöker spela upp saker, fryser hela tiden.
        Finns det någon som fått det att fungera trådlöst?

Edit: Testade med nätverkskabel till datorn nu iaf som streamar sakerna. Flyter lite bättre men långt ifrån godkänt. Flyter 20 sekunder i taget sen fryser det 10, spelar 20 osv...
        Last edited by banan1; 2007-01-21, 14:06.
        Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

kolla på tversitys forum
          Har kanske att göra med vad för dator man har.
          Har en Amd64X2 4600+ 2048 Ram o inget laggar eller fryser
          Last edited by tompa290; 2007-01-21, 15:19.

Comment

Mm men du kör med kabel hela vägen va? Inget wireless?
            Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Min 360 hittar inte min dator, bara om jag slår på "sharing" i Windows Media player 11, fast då hittar den ju fel sharing. Då går den ju inte genom Tversity.
              Vad kan felet vara? Har pillat med det här nu i flera dagar. Blir snart galen!!

Comment

jag kör enbart med kabel.

Steffe: Kör du med router?
                testat att ta bort din connection i din 360 till datorn o köra den igen med Tvesity igång?

Comment

tompa290 : Jag har ingen router. Har tagit bort eller "disconnectat" min gamla connection i 360, men nu hittar den ingen ny pc-connection. Bara om jag slår på sharing i WMP11. Verkar ju som den inte fattar att Tversity är igång.

Comment

kör du med kabel direkt in i datorn?

Comment

Original inlägg av tompa290 Visa Inlägg
                      kör du med kabel direkt in i datorn?
                      Japp. Har 2 nätverkskort.

Comment

min uppsättning funkade bra...men med hackig bild...
                        sen började jag pilla på inställningar i ffdshow ....och nu funkar inte video överföringen??
                        har av installerat codecpaket och tversity...och sedan installerat igen...
                        när den funkade såg man att nätverkstrafiken började blinka direkt och sedan kom bilden efter 5-10 sek, men nu blinkar inte trafiken igång ens...?

Comment

skumt...

Comment

Jag hade oxå problem med vissa format, då körde jag in det dära codec packet -Lite Codec Pack 2.82 Full,(även fast de funkade på datorn innan det codec packet) Då funkade alla, Sen på filmer så körde det ett tag sen frös bilden ett tag å sen kom igång igen, fick ta 800*600 så funkare utan problem, Router är kass, tror att det är den som cepar för mig
                            Last edited by stjarna1; 2007-01-21, 18:06.

Comment

går det inte att få nån slags mapphantering i användargränssnittet på xboxen... blir galen på att allt hamnar under root
                              drygt när man delar ut flera säsonger av olika serier osv
                              Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
                              Skicka gärna en spelinvite =)
                              http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X