Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX 360 felkoder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy
    bästa är att komma in med den till PSXCare och få den "återställd" är det en liteon tar vi och snyggar upp den och byter ut MS Sigillet om det ser ut som att boxen varit öppnad, är det någon annan spelare lägger vi även in orginal mjukvaran i den, detta går inte att göra med liteon ännu (om jag inte missat någon release av orginal mjukvaran till liteon)

efter det kan du skicka in den till MS för reparation eftersom du har garanti kvar, hade du inte haft garanti kvar finns det 2 alternativ, försöka laga den själv eller köpa en ny
    Okej tack för snabbt svar
    Vad går det kalaset på?

Comment

• det går på 500:- om du flashat den hos PSXCare tidigare, annars 700:- (om inte hansi sänkt priset)

du får även 500:- till godo vid nästa flashning, vilket betyder att om du kommer tillbaka och vill flasha din drive sedan när du kommit tillbaka med den (vilket jag är tämligen säker på att du vill?) så får du detta utfört gratis om inte flashningen kostar mer än 500:-
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Tjena, kanske finns nån tråd om detta redan, men hittar den inte

Har en flashad 360 med senaste firmware
        Köpte baldurs gate dark alliance, alltså ett gammalt xbox spel.

Hämtade hem filen på xbox hemsida för bakåtkompatibilitet
        och kör in den i 360:n, inga problem

Men när jag sätter in spelet kommer:

x: 5805.0 B: 1884.0 som felmeddelande.

Endera har det med flashningen att göra eller så bränner jag filen fel.
        Kan någon förklara på ett enkelt sätt vad felet är
        bränner på cd-skiva, prövat i både nero och IMGburn

Comment

• Original inlägg av erikozo Visa Inlägg
          Tjena, kanske finns nån tråd om detta redan, men hittar den inte

Har en flashad 360 med senaste firmware
          Köpte baldurs gate dark alliance, alltså ett gammalt xbox spel.

Hämtade hem filen på xbox hemsida för bakåtkompatibilitet
          och kör in den i 360:n, inga problem

Men när jag sätter in spelet kommer:

x: 5805.0 B: 1884.0 som felmeddelande.

Endera har det med flashningen att göra eller så bränner jag filen fel.
          Kan någon förklara på ett enkelt sätt vad felet är
          bränner på cd-skiva, prövat i både nero och IMGburn
          flashningen är det inte fel på om andra spel fungerar. du skrev att du lagt in bakåtkompabilitet, så den är också installerad. vad är det då du försöker bränna på skiva? spelet var ju original? om du försöker bränna spelet, så måste det vara på en DL skiva och xbox spel använder annan layerbreak än 360. det layerbreak:et är 1913776. är spelet verkligen original så ska du prova google resultaten här.

om det är bakåtuppdateringen du har problem med att bränna så packar du upp den, och xex som du då får bränner du på skiva eller så lägger du den på en usb sticka, stoppa sen in den i boxen å starta den.
          Last edited by int21; 2009-06-24, 17:16.

Comment

• Min erfarenhet av Gamla xboxspel ( Gamla svarta stora skokartongen ) är att "Vissa" orginal fungerar, Ms har en lista om det o stoppar man i en orginalskiva från gammelbox i sin 360 får man frågan om uppdatering automagiskt om den inte riktigt vill köra igång, välj uppdatera, vänta o voila.

Backuppade gammelboxspel på 360 är ett jävla gissel
            Damma av din gamla trokänare istället o väck liv i den.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• baldurs gate dark alliance är original spel och finns med på xbox lista över spel som ska funka bakåt.
              När jag kört in xex filen(heter den väl) så säger boxen att nu kan kan du spela
              och då är väl 360:n automatiskt uppdaterad eller?
              Det är när jag sätter in spelet som felkoderna kommer, kanske var lite otydlig förut

letat runt efter dessa felkoder och hittat lite, men inget jag fattar nåt av, eller vad jag ska göra.

erikozo

Comment

baldurs gate dark alliance är original spel och finns med på xbox lista över spel som ska funka bakåt.
                När jag kört in xex filen(heter den väl) så säger boxen att nu kan kan du spela och då är väl 360:n automatiskt uppdaterad eller?
                Det är när jag sätter in spelet som felkoderna kommer, kanske var lite otydlig förut

letat runt efter dessa felkoder och hittat lite, men inget jag fattar nåt av, eller vad jag ska göra. /erikozo
                Mmmnja... Orginal Gammelboxspel laddar som sagt ned rätt uppdateringar från Ms efter du får förfrågan, jag "antar" att dina uppdateringar "xex" inte kommer från Ms?
                Om de gör det Ring dom o klaga
                Ligger spelet med på listan o är i fint skick "orepat" så bör den fungera för dig efter din 360 kopplat upp sig mot Ms o uppdaterat.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

• xex filen kommer från xbox hemsida. Ringde och pratade med dom, men dom är ju som frågetecken, kunskapen verkar inte vara den bästa där.

Problemet tror jag är att när jag kört in xex filen och det är klart skall operativsystemet i boxen uppdateras, den menyn får aldrig jag fram, detta kan ju bero på att boxen är flashad(tror jag)

Jaa, vad göra???

(Steg 4: Även operativsystemet måste uppdateras. Välj "Yes, update now" och tryck på A-knappen.)

erikozo

Comment

• Flashningar ligger på DVD läsaren, inte i Boxens moderkort
                    Enda som måste stämma är Nyklarna på DVD läsaren o moderkort, annars kan du inte spela spel alls.

Prova kasta in Halo 2 om du har liggandes orginal, jag har själv kört den o den frågade mig om en ny uppdatering fast än jag kört uppdateringar via andra gammelboxspel.
                    Verkar som det är olika uppdateringar för olika spel med o inte bara en universiell uppdatering.
                    / Pendragon

Comment

• längre upp i den här tråden finns ju en länk till bakåtuppdatering, jag kan ju testa den, tror inte den är exakt samma som den jag har från xbox.com, vi prövar i kväll
                      annars funkar ju alla 360 spel klockrent, brända o original

erikozo

Comment

längre upp i den här tråden finns ju en länk till bakåtuppdatering, jag kan ju testa den, tror inte den är exakt samma som den jag har från xbox.com, vi prövar i kväll
                        annars funkar ju alla 360 spel klockrent, brända o original

erikozo

Prova o se
                        360 spelar 360 oavsett om det är Orginal eller Backup när läsaren är flashad, enda den kan ha problem med är Regionslåsta titlar, filmer samt fulpatchade spel om man kör iXtreme 1.6 som vägrar starta Wave2 patchade Wave 3 spel
                        / Pendragon

Comment

• va less jag börjar bli, använde länken här ovanför, nu får jag en annan felkod som säger att spelet inte funkar alls.
                          När jag använder xex-filen igen som jag hämtat från xbox blir det samma sak med spelet. Har aldrig varit på xbox live så konsolen är inte bannad eller nåt sånt.

Verkar som det inte blir nåt baldurs gate för mig, suck

Comment

• gör som så att du går ut på xbox live med spelet i... då fungerar det
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• har nätverk, så jag måste väl köpa mig en adapter av nåt slag, visst finns det trådlösa såna till boxen?

Comment

har nätverk, så jag måste väl köpa mig en adapter av nåt slag, visst finns det trådlösa såna till boxen?
                                du behöver inte ha en adapter om du kör på "trådat" nätverk, det vill säga med kabel då behöver du bara en vanlig RJ45 kabel, det vill säga nätverkskabel till dator...

om du däremot vill köra via trådlöst nätverk behöver du köpa en adapter ja, och det finns att köpa i hos dom flesta som säljer tillbehör till xbox 360
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X