Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX 360 felkoder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Felkod 0102. Värmekänslig. Hitachi flashad med 1.51

När jag startar boxen (och det är fint sommarväder) så blinkar 3 röda dioder och ingen bild. Jag håller in sync-knappen och läser ut felkoden 0102, MEN det står: "0=alla blinkar toksnabbt, 1= en diod LYSER, 2= två dioder LYSER..." osv i beskrivningen, men på min box blinkar även dioden/dioderna vid etta och tvåa oxå.

På kvällen när det är lite svalare och xboxen varit avstängd en stund så kan jag oftast starta boxen och ladda färdigt spelet men lagon när man ska börja spela så hänger sig skiten.. Den fryser bilden och det går bara att starta om..

Någon som har ett bra tips på vad det är som är fel och hur man kan fixa det?

Comment

• JAg läste i början av den här tråden om någon förlängd 3-årsgaranti gällande felkod 0102, hur funkar den? Är det en extra funktionsgaranti MS har för att detta är ett känt problem?

Kommer det att gå när driven är flashad och klistermärket är brutet?
      (Jag har flashat driven själv)

Comment

• Original inlägg av a00robst Visa Inlägg
        När jag startar boxen (och det är fint sommarväder) så blinkar 3 röda dioder och ingen bild. Jag håller in sync-knappen och läser ut felkoden 0102, MEN det står: "0=alla blinkar toksnabbt, 1= en diod LYSER, 2= två dioder LYSER..." osv i beskrivningen, men på min box blinkar även dioden/dioderna vid etta och tvåa oxå.

På kvällen när det är lite svalare och xboxen varit avstängd en stund så kan jag oftast starta boxen och ladda färdigt spelet men lagon när man ska börja spela så hänger sig skiten.. Den fryser bilden och det går bara att starta om..

Någon som har ett bra tips på vad det är som är fel och hur man kan fixa det?
        läs instruktionen mer noggrant, det står för "2" ska 2 DIODER lysa, det står inte "1 DIOD" det ska med andra ord lysa 2?? inte bara den vid position "2"...

Original inlägg av a00robst Visa Inlägg
        JAg läste i början av den här tråden om någon förlängd 3-årsgaranti gällande felkod 0102, hur funkar den? Är det en extra funktionsgaranti MS har för att detta är ett känt problem?

Kommer det att gå när driven är flashad och klistermärket är brutet?
        (Jag har flashat driven själv)
        Ja, det är ett känt problem för att du ska få garanti på skiten måste du återställa och fixa nytt klistermärke, och se till att det inte finns några tydliga brytmärken...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Jodå det BLINKAR 2 dioder. Jag fattade instrutionen, men det jag reagerade på var att det står att det alla BLINKAR för en nolla men att dioderna LYSER för resten.

Får kolla kvittot när det är köpt för det är typ 3 är sen. :-/

Var får man tag i nytt klistermärke då?

Comment

• http://www.psxcare.com/product.php?xProd=491&xSec=93 länk till sigillet i PSXCare butiken
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Jag flashade min Xbox torsdag förra veckan och nu när jag skulle använda den för första gången fick jag RROD. Har letat upp vilket fel det är och fått fram att det är 0020. Finns det någons sorts garanti hos psxcare eftersom det kom precis efter flashningen eller går det endast att skicka in den till M$ för reparation?

Comment

• Vad är det för spelare du har i din 360? är det en liteon i den så går det inte att återställa i dagsläget vad jag vet (kan ha släppts utan att jag vet om det). men du bör få den återställd och inskickad till MS om du fortfarande har garanti kvar, annars finns det saker man kan prova att göra som kräver att man håller på löder eller i största allmänhet förändrar boxen så att det aldrig går att återställa till Orginal, vad gäller garanti på detta vet jag inte, alla boxarna testas både före och efter flashning, men är boxen på väg att rroda kanske det inte dyker upp när vi testar utan när du kommit hem... hansi eller någon annan får svara på frågan huruvida det finns någon form av garanti på det (i sådana fall blir det mest troligen en gratis återställning eller något liknande, men detta är INGET JAG LOVAR!)
                Google is your friend!

Comment

• Det är en samsung som tur är så då går det att återställa. Jag är inte bannad från xbox live så det borde inte vara några problem att få den reparerad/utbytt. Den har redan blivit inskickad en gång och då fick jag tillbaka samma så förhoppningsvis får jag en ny denna gång.

Comment

• du får tillbaka samma men lagad (förmodligen utbytt moderkort och DVD-Spelare) om du skickar in den, det går att skicka in en liteon också, men då måste man se till att det inte syns att den varit öppnad (själva boxen)...
                    Google is your friend!

Comment

• kikade på min gamla box som pajjade. skickade in den för lagning men dem kunde inte laga den, tror de va för att de va strul me nätverksdelen. dem skrev upp felkoden o de ska va E74. har för mig dem sa de va de som strulade iaf. kan de gå att laga sj? jag skiter i garantin, den har troligtvis gått ut iaf o även dem 3 år man har extra på ett sånt här fel. så jag skiter i om den kommer se för jävlig ut. vore bara kul att testa om man kunde laga den. går de elr är de bara att skita i de? kanske ska sälja den istället?
                      sigpic

Comment

• Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                        kikade på min gamla box som pajjade. skickade in den för lagning men dem kunde inte laga den, tror de va för att de va strul me nätverksdelen. dem skrev upp felkoden o de ska va E74. har för mig dem sa de va de som strulade iaf. kan de gå att laga sj? jag skiter i garantin, den har troligtvis gått ut iaf o även dem 3 år man har extra på ett sånt här fel. så jag skiter i om den kommer se för jävlig ut. vore bara kul att testa om man kunde laga den. går de elr är de bara att skita i de? kanske ska sälja den istället?
                        info om E74:

E74: I/O Hardware Error - HSIO related, could be crc error, or many things: There is high chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip near the AV cable connection) it can also be caused by a faulty AV cable so check that first. Microsoft covers this error under their 3-year warranty, this is availble to anyone who hasn't modified their console. contact MS to get a free replacement console before attempting to fix this yourself. Failing that this error In some cases it is a problem with the GPU and may be repairable by doing the x-clamp replacement (see error 0102)

prova att helt enkelt värma ANA/HANA chippet och trycka lite på det, kan fungera, kanske inte gör det... gör det dock på din egen risk...
                        Google is your friend!

Comment

• Hej!

Har fått felkoden 0102 och undrar hur ja ska få den fixad?
                          Köpte boxen begagnad på en spelbutik för lite mer än ett år sen så ja e oerhört tveksam att den där extra garantin finns kvar på den.
                          Vem kan fixa de åt mä o va skull hä kosta?

Mvh Jocke
                          Last edited by Ghuntax; 2009-12-28, 14:54.

Comment

• Original inlägg av Ghuntax Visa Inlägg
                            Hej!

Har fått felkoden 0102 och undrar hur ja ska få den fixad?
                            Köpte boxen begagnad på en spelbutik för lite mer än ett år sen så ja e oerhört tveksam att den där extra garantin finns kvar på den.
                            Vem kan fixa de åt mä o va skull hä kosta?

Mvh Jocke
                            Var det GameStop så prova att gå tillbaka med den tillsammans med kvittot. De påstår att de har 3 års garanti på även begagnade boxar, så det skulle vara kul och testa om de verkligen står för det.
                            Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• jo de va dom. ska höra me dom om de är så

Comment

• http://xbox-experts.com/errorcode/E74/1022/ läs här så får du en bra beskrivning om vad du kan göra för att lösa problemet
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X