Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX 360 felkoder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• XBOX 360 felkoder

Källa: XBOX-SCENE forumet http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726

Innan du kontaktar oss för hjälp med en XBOX 360 som inte ger bild / bara blinkar på fronten, kolla felkoden på detta sätt:

1: Starta din XBOX 360. Om den inte får problem direkt, spela på den tills den hänger sig, starta om ifall du måste osv. När du kommer i läget där du inte får någon bild och det bara blinkar, fortsätt med steg 2.

2: Håll in den lilla "sync" knappen på frontpanelen och HÅLL DEN INTRYCKT!

3: Tryck och släpp EJECT, notera hur dioderna blinkar.

ALLA blinkar toksnabbt = 0:a
    En diod är tänd = 1:a
    Två dioder är tända = 2:a
    Tre dioder är tända = 3:a

4: Upprepa steg tre tills du fått ut totalt FYRA siffror i felkoden.

Vanligast är t.ex. 0001 = trasig nätdel, 0102 = dåligt lödda komponenter på moderkortet,

0001 power supply problem
    0002 Network Interface problem
    0003 (not yet known) (might be PSU might be GPU/CPU)
    0010 over heating
    0011 over heating - If you are recieving this error after dissassembling your console make sure to all 8 of the heatsync screws are tightened securely to the board/heatsink holes.
    0012 over heating
    0013 over heating
    0020 (Not yet known, possibly overheating)
    0021 DVD Drive Time out - Can be caused by problems with a firmware flash. This is also speculated to sometime be caused by a problem with the southbridge chipset on the motherboard.
    0022 GPU Error / GPU Overheating
    0023 (not yet known)
    ...
    0101 (not yet known)
    0102 unknown error - though it's most likely GPU related literally means the console does not know what is wrong. possibly a short or cold solder joint somewhere. So far there is 1 major theory for what causes most of these errors is that the Ram, CPU, or GPU are not soldered properly to the mother board due either to poor manufacturing or excessive heat up and cool down cycles that stress, weaken and eventually break the soldered connection. This can be solved by re-Heating the chips DO NOT attempt this if your console is still under warranty. If your console is still under warranty return it to the store where it was purchased or call MS to have it replaced. I have also heard of limited success by simply switching the AV cable from "HDTV" mode to "TV" mode.
    0103 (not yet known)
    0110 Memory Error / Memory Overheating - see solution for error 0102
    ...
    0200 (not yet known)
    ...
    1000 (not yet known)
    1001 (not yet known)
    1002 (not yet known)
    1003 Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it
    1010 Hard Drive Error, Can be caused buy a currupt or missing Eprom.
    1011 (not yet known)
    1012 (not yet known)
    1013 (not yet known) possibly a dashboard update error
    1020 (not yet known)
    1021 (not yet known)
    1022 AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable. (could also be a problem with the encoder chip)
    1023 DVD drive not connected, connect DVD drive to boot
    1030 (not yet known)
    1031 (not yet known)
    1032 (not yet known)
    1033 (not yet known)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Tja!

Min box dog för ett par dagar sedan då jag fick 3 röda lampor. Har nu gjort som ovan för att få fram en error code.

Efter att ha gjort testet fullt ut 5 ggr kan jag konstatera att min kod blev 0000. Saken är den att den koden ej finns med på listan. Vad nu? någon som vet vad 0000 kan innebära?

H//
    Nicodemus

Comment

Du måste ha gjort något fel :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

He he mjo =) Men gjort som guiden säger. Men det är väll bara att åka hem o testa igen =/ Postar min kod här igen senare ikväll.... om resultatet blir ett annat vill säga

Comment

Hej!

Är ny här men iaf, min box dog också för ett tag sen, jag har tänk att chansa lite och skicka in den till ms även fast den är flashad (har läst att de flesta byts ut eller lagas ändå) men om det nu skulle vara så att den nekas och blir tillbaka skickad, kan jag då få den lagad hoss psxcare?, fick felkoden 0020 vilket verkar vara en okänd felkod =)

Comment

Vi kan ordna en omlödning av grafikprocessorn för 700:-, men det hjälper ju i första hand mot felkoden 0102.

Comment

Hej

Min 360 dog idag när jag provade min nybrända Need for speed Pro skiva ,
              förmodligen var det kanske inte därför den dog. I alla fall så fick fel kod 1013 som ska vara "1013 (not yet known) possibly a dashboard update error"

Har någon något förslag vad jag kan göra.

Comment

Börja med att ringa supporten, det KAN ju vara någon uppdatering från spelet som inte gick som den skulle...

Comment

Ligger det uppdateringar på spelen?? Och vad ska jag säga till supporten??

Comment

Original inlägg av spelex Visa Inlägg
                    Ligger det uppdateringar på spelen?? Och vad ska jag säga till supporten??
                    ja det gör det. stoppar du tex in ett nyare spel och du har en gammal update i din box så kommer den fråga om du vill uppdatera.

något verkar gått snett hos dig iaf. kanske räcker med att tömma all cache etc. sök på det här.. men ring supporten du och säg du fick denna felkoden när du uppdaterade. nämn inget om att det var en backup.

Comment

Men hur rensar jag cachen när jag inte får någon bild ??
                      Finns det något "trick"
                      Tack för alla svar !!

Comment

Clear Any Failed system updates that cause the console to error.

1. With the console off, press and hold the sync up button (the small white one)
                        2. While holding the sync button press the power button to turn on the console
                        3. Continue to hold the sync button until the Console has booted up completely.
                        4. During the boot process the console should clear any failed updates, allowing you to use it normally.

Mvh Jani

Comment

Har en xbox med fel 0102. Täcker den utökade 3-års garantin även detta fel? Är det någon ide att flasha tillbaka den, slänga på nytt klistermärke och försöka skicka in den? Eller ska man försöka byta ut X-hållaren för kylflänsen på undersidan som många påstår fixar problemet?

Comment

Ja, fel 0102 är det typiska "3-års garanti" felet, så skicka in den.

Comment

Ska man bry sig om att flasha tillbaka den och sätta på nytt klistermärke eller är det lika bra att chansa?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X