Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX 360 felkoder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Eson Visa Inlägg
    Ska man bry sig om att flasha tillbaka den och sätta på nytt klistermärke eller är det lika bra att chansa?
    Bump på det, min har också drabbats av "the ring of death" och är en flashad Hitachi. UPS kommer och hämtar den i morgon så vad kan man förvänta sig?

/Rogga

Comment

Får kod 0203(alla blinkar,2 lyser,alla blinkar,3 lyser)

Finns det något hopp??

Comment

Tjena Hansi,
        Har nyligen flashat min box med senaste firmw.
        Har lirat backup spel utan problem då härom dagen så började den frysa.
        I början så fick jag E 71 och då körde jag "Clear All Installed Game Updates and Console Cache" och det funkade bra tills igår då den började hänga sig igen men dock fick jag E 79.
        Har testat med att hålla in sync knappen o eject knappen utan framgång (förmod gör jag fel)
        Den startar efter att den har fått vila i typ 5 min men så fryser den igen efter 3 min.

uppskattar hjälpen.

Jag har ingen hdd på denna o inget externt heller

Comment

Ta bort hårddisken så kommer boxen fungera bra igen...med lite tur även när du satt tillbaka hårddisken ifall den bara glappade lite...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

OK läste nu att du inte hade någon hårddisk...illa då att du får hårddisk error :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

a jag vet, har även testat att byta väggkontakt och av-plats utan framgång.

Comment

ok lite förbättring, jag får ingen E 71 eller E79 längre men nu fryser boxjä... i början på spelen tar typ 2 min sen fryser den, har nyss plockat isär den och resetat kablarna till spelaren..
                /H

Comment

Fick tillbaka min 360 härom dagen och totalt tog det två veckor, dörr till dörr. Dessutom fick man en månad LIVE med på köpet. Inget strul trots att den är flashad. Guld!

/Rogga

Comment

har märkt att det är värmen som är problemet, lägger jag boxen vid balkongdörren som står öppen på glänt och det blåser in lite luft så funkar boxen i timmar, no problem.

Comment

Original inlägg av Nicodemus Visa Inlägg
                      Tja!

Min box dog för ett par dagar sedan då jag fick 3 röda lampor. Har nu gjort som ovan för att få fram en error code.

Efter att ha gjort testet fullt ut 5 ggr kan jag konstatera att min kod blev 0000. Saken är den att den koden ej finns med på listan. Vad nu? någon som vet vad 0000 kan innebära?

H//
                      Nicodemus

Hehe du gjorde troligtvis samma misstag som jag och startade om boxen mellan varje siffra. Jag hajjade det dock efter första försöket. Så går det när man inte läser ordentligt.

Comment

HANSI: Jag fick "0102 = dåligt lödda komponenter på moderkortet". Hur mycket får jag hosta upp till er för att få det lagat? Har ni någon form av garanti på lagningen? Du sa tidigare idag att ingen av de 30 boxarna ni lagat har återkommit men OM det nu skulle hända?

Comment

Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
                          HANSI: Jag fick "0102 = dåligt lödda komponenter på moderkortet". Hur mycket får jag hosta upp till er för att få det lagat? Har ni någon form av garanti på lagningen? Du sa tidigare idag att ingen av de 30 boxarna ni lagat har återkommit men OM det nu skulle hända?
                          http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=181719

http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=11

Comment

Japp det får mig att känna mig säker på vad det kostar! Men inte helt säker på hur trygg jag är efteråt.

Comment

Föresten så hände något riktigt skumt igår. Min box pajjade för kanske ett halvår sedan. Först började den bara bli helt skum och ostabil för att sedan endast blinka rött direkt vid start. Provade då starta flera gånger lite då och då men boxen var helt död.

Sedan gick jag igenom en flytt hemifrån och det var massor med det så det blev aldrig av att jag tog tag i och gjorde nåt åt den trasiga boxen. Har även provat få igång den nån gång igen det senaste halvåret utan resultat.

Igår kväll gjorde jag detta felkodtest och fick fram den. Gjorde testet 2 gånger och sedan när jag skulle göra det för tredje gången så startade boxen som den skulle (Haha!!!???).

Jag spelade först lite NBA street demo men bytte sedan till mitt brända Def Jam Icon som hängde sig (+ Bilden blev konstig) efter 3 min. Då tänkte jag aja ok det var det. Men sedan efter det direkt spelade jag Burnout Revenge (Original spel) och bränt TNMT (Bränt) i säkert 1 timme tills att jag stängde av självmant utan problem.

Helt skumt det här! Men det är väl bara en tidsfråga innan den lägger av... igen?

Comment

Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
                                Japp det får mig att känna mig säker på vad det kostar! Men inte helt säker på hur trygg jag är efteråt.
                                Du kan få 6 månaders garanti = pengarna tillbaka eller ny reparation om du får samma felkod igen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X