mest troligt är det väl adaptern till boxen.. ring xbox supporten så får du skicka in nät kabeln
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
XBOX 360 felkoder
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ta med din box till en polare o stoppa i hans nätdelOriginal inlägg av ouroboros Visa InläggJag har haft min xbox 360 nu i ca två månader och den köptes ny och flashad och har funkat klanderfritt på alla backuper.
Nu idag köpte jag rockband instrumenten och skulle spela lite. Först hittade boxen tydligen inte micken så jag tänkte att jag startar om den så kanske det funkar.
Då fick jag mina tre röda dioder
Efter läsande i denna tråd gjorde jag felkodstestet och fick fram kod 0001 = Trasig nätdel.
Antar att jag kan skicka in den och få den fixad.
Men hur får jag ut skivan ur maskinen? Blir de inte sura om det ligger en backup i dvd:n?
Problem solved *ler*
Eller modda en PC nätdel att passa din 360
De brukar bara ta serienummer o skicka ut en ny, jag har väntat på en till mig nu i tre-fyra veckor eller mer.Original inlägg av gargamel_2000 Visa Inläggmest troligt är det väl adaptern till boxen.. ring xbox supporten så får du skicka in nät kabeln
Smart drag, om det inte är fel på boxen skicka inte in den, o är det inget fel på din DVD läsare säg inget om det.Original inlägg av Drexon Visa InläggBara att skicka in på lagning. Ring dom på 020-79 11 33 och säg att du får RROD sporadiskt samt att DVD-läsaren slutat funka.
Risken är överhängande stor annars att de stoppar i en Lite-On läsare som inte går att flasha i den./ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
Det har vi testat och det funkade inte. Hade fortfarande RROD.Original inlägg av Pendragon Visa InläggTa med din box till en polare o stoppa i hans nätdel
Problem solved *ler*
Eller modda en PC nätdel att passa din 360
Då återställde vi boxen till originalfirmware.
Boxen startade då upp, men kunde bara läsa dvd-filmer och inte xboxspel.
Vi testade då att flasha den igen, men med samma resultat.
Nu är den återställd igen.
Vi testade även min nätadapter i hans xbox och det funkade hur bra som helst.
Jag har mailat supporten och de vill att jag ska ringa dem för serienummer osv.
- Citat
- Flag
Comment
-
Tror inte vi haft någon 360 med trasig nätverksport. Prova starta utan någon kabel i nätverksporten. Kontakta microsoft support och se om du kan få den garantireparerad.Original inlägg av 08Koffe Visa Inläggom jag fått felkoden 0002, vad gör jag då?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Felkod 0002
hade ingen nätverkskabel inkopplad på hela tiden.. Sen kom polarn över och skulle öppna upp o kolla.. då skulle han bara provstarta den innan, DÅ GICK SKITEN IGÅNG
! Vet inte vad problemet var men nu stänger jag inte av den
- Citat
- Flag
Comment
-
Lycklig igen!
Nån dag efter mitt senaste inlägg kom UPS och hämtade min 360 för transport till Frankfurt.
Jag tänkte att nu är det färdigspelat för jag var bergsäker på att jag skulle få en ny med Lite-on spelaren.
Idag kom UPS tbx med den och de har inte bytt ut maskinen utan repat den. De satt in en ny DVD-läsare enligt ordern. Tänkte att nu är det ändå kört.
Ner till killen som flashar åt mig och goda nyheter. Det satt en ny "gammal" läsare i den. Tillverkad April 2008 och Lite-on börjades väl tillverkas/monteras Maj hörde jag.
Så nu är iaf jag tbx på banan igen. Lycka till ni andra som skickar in era boxar.
- Citat
- Flag
Comment
-
Skickade in min 360 för reparation av rrod för lite mer än en vecka sedan. Den var flashad så jag fick flasha tillbaka den till orginal fw. Jag fick ett mail igår att den var framme vid service centret. Sen kommer det tråkiga, idag fick jag ett mail om att den är påväg tillbaka
tror inte dom lagade den
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag trodde exakt samma sak. Fick mailet om att de mottagit den ca 11 på förmiddagen. Kl 22 samma dag fick jag mail om att den var skickad tbx till mig.Original inlägg av SuFFix Visa InläggSkickade in min 360 för reparation av rrod för lite mer än en vecka sedan. Den var flashad så jag fick flasha tillbaka den till orginal fw. Jag fick ett mail igår att den var framme vid service centret. Sen kommer det tråkiga, idag fick jag ett mail om att den är påväg tillbaka
tror inte dom lagade den
Var bergsäker på en helt ny box, men de hade bytt dvd-läsare i den och som jag sa i tidigare inlägg en BenQ igen. Jag måste ha fått en av de sista.
Nu är den flashad igen och jag var även ut för första gången och körde live igår. Fick med en månads Live Guld med boxen. Tänkte att skit samma, bannar de den så har jag iaf fått testa.
- Citat
- Flag
Comment
-
Får ingen bild bara ljud på mitt xbox. Har provat andra tv apparater och både HD och TV inställning.
Skicka mail till psx o de sa att jag skulle försöka få fram blinkande röda lampor. Grejen är att jag får verkligen inte fram de. Lyser grönt som vanligt, fast boxen inte ger ifrån sig någon bild.
Så hur ska jag gå tillväga?
- Citat
- Flag
Comment
-
Videoreset:Original inlägg av FettAnka Visa InläggFår ingen bild bara ljud på mitt xbox. Har provat andra tv apparater och både HD och TV inställning.
Skicka mail till psx o de sa att jag skulle försöka få fram blinkande röda lampor. Grejen är att jag får verkligen inte fram de. Lyser grönt som vanligt, fast boxen inte ger ifrån sig någon bild.
Så hur ska jag gå tillväga?
Håll in Yellow knappen (y) + RT (Right Trigger) innan di startar din konsoll, fungerar bäst med trådad handkontroll.
Från trådlös får du mecka lite, vet inte om det går ens
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment

Comment