Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX 360 felkoder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av form Visa Inlägg
    RROD. 0020. Flashad för c:a 6 mån sen. Ta mina chanser och skicka till ms?

Jag vill bara spela. Så snabbt som möjligt. Men, en permanent lösning.
    Ingen bra ide om vårt sigill sitter kvar
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hej, köpte en flashad box från er för ungefär 1½år sedan, nu fick jag felkoden 0102, och jag undrar om jag fortfarande kan skicka in boxen till MS
      Last edited by albinobanana; 2008-12-20, 11:04.

Comment

Original inlägg av albinobanana Visa Inlägg
        Hej, köpte en flashad box från er för ungefär 1½år sedan, nu fick jag felkoden 0102, och jag undrar om jag fortfarande kan skicka in boxen?
        du har 3 års garanti på rrod, återställ den till original firmware, ring support berätta om rrod och skicka sedan in den. du kan skicka in den som den är (flashad) men har du otur så märker ms detta och du får betala 7-800:- pga av du pillat med den.

Comment

Original inlägg av albinobanana Visa Inlägg
          Hej, köpte en flashad box från er för ungefär 1½år sedan, nu fick jag felkoden 0102, och jag undrar om jag fortfarande kan skicka in boxen till MS
          Den måste återställas till originalbios, det fixar vi åt dig utan kostnad (eventuell frakt får du betala). Boxen får inte vara live-bannad.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Den måste återställas till originalbios, det fixar vi åt dig utan kostnad (eventuell frakt får du betala). Boxen får inte vara live-bannad.
            okej, men jag har tappat bort kvittot tror jag, så hur mycket skulle det kosta? sen hur lång tid tar det att återställa den? för jag bor i sthlm förorten så jag kan bara svänga förbi

Edit: Hittade Kvittot :-) men när kan man komma förbi då? vilka öppettider har ni nu under julhelgen?
            Last edited by albinobanana; 2008-12-20, 13:51.

Comment

Aktuella öppettider står alltid på hemsidan

http://www.psxcare.com/page.php?xPage=oppettider.html
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har haft min Xbox 360 i ca 1 år och det har funkat klockrent, det är helt standard "Arcade" och kör endast orginalspel.
                Min grabb körde lite nu på morgonen och stängde av det sen efter 30 min skulle jag köra lite och då när jag startade spelet så vart det svart skärm med texten "kontakta xbox support" felkod E73.
                Jag har provat och köra din felkod sökning och fick fram "1021" vad ska jag göra?.

Comment

Om den är mindre än ett år gammal (kolla på tillverkningsdatum på baksidan) så skicka in den till microsoft.

Om den är äldre så kan du först försöka att dra ur nätverkssladden då E73 är relaterat till ethernetporten.
                  Annars så kan du försöka skapa en sk RRoD (inte rekomenderat) eller köpa en ny.
                  iPhone 3G:
                  Svart 16GB
                  Telia Max 25
                  PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                  SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                  4GB
                  Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Tack för svar men jag har aldrig haft nått i ethernetporten.

Comment

Det enda jag har haft kopplat till boxen är en mic på baksidan från worldtour kittet.

Vad är en RRoD?

Comment

Original inlägg av ejker Visa Inlägg
                        Vad är en RRoD?
                        Prova sök i forumet på det: http://forum.psxcare.com/support/search.php
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

ejker,
                          sökfunktionen suger getballe här, så en enkel förklaring är den runda ringen på fronten.
                          Detta menas oftast när xbox360 konsollen har fel på hårdvaran ex. videokabeln, överhettning, m.m så tänds en eller flera röda dioder. Med 3 röda dioder i ringen kommer det också en felkod ex. E71, E74 E79 m.fl.
                          RED (R) RING (R) OF (O) DEATH (D) - RROD

Har man otur så kan grafikprocessorn "tappa" kontakt med moderkortet, och konsollen måste skickas in till Microsoft för ev. reparation eller byte. Att tänka på är att INTE ställa konsollen på högkant eller ställa för saker på konsollens högra sida sett framifrån. Luftintaget sitter där och mynnar ut baktill med hjälp av 2st fläktar (värdelösa, samt låter skithögt). Men detta gäller nog mest de äldre 360 konsollerna. De nyare har ny typ av kylning samt nyaste utvecklar mindre värme pga strömsnålare GPU, CPU samt moderkort (Falcon jasper ver.)

Läs mer här:
                          http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_36...nical_problems

/360RFUN

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Ingen bra ide om vårt sigill sitter kvar
                            Worst case scenario?
                            Best case scenario?

Comment

Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
                              ejker,
                              sökfunktionen suger getballe här, så en enkel förklaring är den runda ringen på fronten.
                              Detta menas oftast när xbox360 konsollen har fel på hårdvaran ex. videokabeln, överhettning, m.m så tänds en eller flera röda dioder. Med 3 röda dioder i ringen kommer det också en felkod ex. E71, E74 E79 m.fl.
                              RED (R) RING (R) OF (O) DEATH (D) - RROD

Har man otur så kan grafikprocessorn "tappa" kontakt med moderkortet, och konsollen måste skickas in till Microsoft för ev. reparation eller byte. Att tänka på är att INTE ställa konsollen på högkant eller ställa för saker på konsollens högra sida sett framifrån. Luftintaget sitter där och mynnar ut baktill med hjälp av 2st fläktar (värdelösa, samt låter skithögt). Men detta gäller nog mest de äldre 360 konsollerna. De nyare har ny typ av kylning samt nyaste utvecklar mindre värme pga strömsnålare GPU, CPU samt moderkort (Falcon jasper ver.)

Läs mer här:
                              http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_36...nical_problems

/360RFUN

Tack så mycket för en kanonförklaring!!!
                              Jag ringde till Microsoft och dom kunde fixa det gratis om jag hittade mitt kvitto, dom kommer till o med ut och hämtar det, vilken service!.Utan kvitto så tog dom ca 900 kr för att laga det och då är det kanske bättre o köpa ett nytt.

Comment

Original inlägg av form Visa Inlägg
                                Worst case scenario?
                                Best case scenario?
                                Om vårt sigil sitter kvar så kan du nog glömma att få den lagad om den inte ser helt perfekt ut innuti
                                iPhone 3G:
                                Svart 16GB
                                Telia Max 25
                                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                                4GB
                                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X