Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flashning av BenQ VAD6038

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av unjunk Visa Inlägg
    Har stött på ett ganska löjligt problem men vet inte riktigt hur jag skall få bukt med det, satte i kontroller kortet i min "nyare" dator och körde igång men allt jag får är en svartskärm, försöker jag köra installations skivan som hängde med står det att hårdvaran inte är i ( vilket den givetvis inte är då det inte går att starta datorn med den i) så jag undrar nu vad jag gjort för fel?
    cheers!

(Sry om det är felpost)
    Jadu.. datorn gillar ju uppenbarligen inte att kortet sitter i. Har du provat någon annan PCI-plats? Testat kortet i din "gamla" dator igen så inte kortet gått sönder?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av coffy89 Visa Inlägg
      Jädrans va bra gjort av dig permani!
      Jag kommer behöva den här guiden då jag precis beställt ett 360 Arcade.
      KANON stort tack!
      Tack =)

Hoppas du får nytta av den. Skriv om du fastnar någonstans så ska vi försöka hjälpa dig.

360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
        Tack =)

Hoppas du får nytta av den. Skriv om du fastnar någonstans så ska vi försöka hjälpa dig.
        Det ska jag göra, men jag tror det kommer gå fin fint Speciellt med en så här bra guide :P.
        Flashade bror mins Xbox 360 för ett tag sen. Då hade jag turen att få en Hitachi v46.

BenQ verkar lite svårare men om jag bara följer guiden och tar det lugnt är jag övertygad om att det går bra.

Jag hör av mig för att berätta hur det går
        BenQ VAD6038 med iXtreme 1.41

Comment

Jadu.. datorn gillar ju uppenbarligen inte att kortet sitter i. Har du provat någon annan PCI-plats? Testat kortet i din "gamla" dator igen så inte kortet gått sönder?
          Jag har testat så att kortet fungerar ja, däremot så går inte datorn igång så fort jag stoppar i kortet, sedan hände något märkligt så helt plötsligt hoppade den igång trots att det var i - dock så har jag provat och det var 1 gång av 10. Kommer in i bios och allt men så fort den kommit förbi det blir det svart :-l Sedan när den bootar bör den väll komma in i dos men nejdå det är noll koll med den =/ vore tacksam om någon som vet skickar iväg ett svar.

mvh Unjunk

Comment

Jag har testat så att kortet fungerar ja, däremot så går inte datorn igång så fort jag stoppar i kortet, sedan hände något märkligt så helt plötsligt hoppade den igång trots att det var i - dock så har jag provat och det var 1 gång av 10. Kommer in i bios och allt men så fort den kommit förbi det blir det svart :-l Sedan när den bootar bör den väll komma in i dos men nejdå det är noll koll med den =/ vore tacksam om någon som vet skickar iväg ett svar.

mvh Unjunk
            Vad har du för bootordning? Låter ev som att den söker efter diskarna på kontrollerkortet före den söker dom på interna ATA/SATA-portarna på moderkortet... Och när den inte hittar nåt så blir det svart.. Har du Windows på en SATA disk kan du ju gärna testa att plugga in den på kontrollerkortet istället för direkt till mobot.

360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Comment

• Öj, när blev denna klistrad? =)

360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Comment

• jippie!! allt funkade suveränt. jag har ett nforce 570 ultra modekort och jag körde med dosflash 1.3b samt ixtreme 1.41.

jag har gjort en liten tabbe bara. när jag flashade bestämmde jag mig för 5x hastighet. i vissa spel går det riktigt segt att ladda. men i och andra sidan så är det väldigt tyst.

jag skulle vilja flasha om till 8x hastighet. men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. jag har min orginal firmware så det ska ju inte vara några problem. om någon kunde säga lite snabbt hur jag ska göra är jag väldigt tacksam .

jag föstår att jag måste ta bort min nuvarande ix14.bin från usb minnet då den är gjord i 5x hastighet.
                jag skapar sedan en ix14.bin i 8x hastighet som jag lägger in på usb-minnet.
                det jag undrar är. måste jag flasha in orginal firmware innan jag flashar om?
                Last edited by coffy89; 2008-01-19, 23:09.

Comment

jippie!! allt funkade suveränt. jag har ett nforce 570 ultra modekort och jag körde med dosflash 1.3b samt ixtreme 1.41.

jag har gjort en liten tabbe bara. när jag flashade bestämmde jag mig för 5x hastighet. i vissa spel går det riktigt segt att ladda. men i och andra sidan så är det väldigt tyst.

jag skulle vilja flasha om till 8x hastighet. men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. jag har min orginal firmware så det ska ju inte vara några problem. om någon kunde säga lite snabbt hur jag ska göra är jag väldigt tacksam .

jag föstår att jag måste ta bort min nuvarande ix14.bin från usb minnet då den är gjord i 5x hastighet.
                  jag skapar sedan en ix14.bin i 8x hastighet som jag lägger in på usb-minnet.
                  det jag undrar är. måste jag flasha in orginal firmware innan jag flashar om?
                  Nej det ska inte behövas. Du raderar ju den aktuella innan du flashar in den nya.

360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Comment

Nej det ska inte behövas. Du raderar ju den aktuella innan du flashar in den nya.
                    Okej!

Jag vill också tillägga att det var väldigt smidigt att flasha med ett nforce 5 modekort.

Återigen, tusen tack för denna guide pemani
                    Last edited by coffy89; 2008-01-20, 02:08.

Comment

Okej!

Jag vill också tillägga att det var väldigt smidigt att flasha med ett nforce 5 modekort.

Återigen, tusen tack för denna guide pemani
                      You´re welcome =)

Kul att det gick bra för dig.

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

Jädrans va bra gjort av dig pemani!
                        Jag kommer behöva den här guiden då jag precis beställt ett 360 Arcade.
                        KANON stort tack!
                        Var inte för säker på att det sitter en Benq läsare i den.
                        En kompis köpte ett 360 arcade
                        i den satt det en Hitachi läsare med v79.

Edit:Hoppsan såg att du redan hade fått ditt arcade.
                        Last edited by jimmy64; 2008-01-22, 12:47.

Comment

• Hej!
                          Stöter på problem då jag försöker boota från mitt USB istället för att få upp dos prompen kommer det "Verifying DMI Pool data........"
                          Sen inget mer efter det även om man väntar, har då provat att boota från USB-HDD då det verkar vara det enda som bootar något överhuvudtaget då USBt är isatt? Tacksam för svar..

Comment

• Tack!!!

TACK!!!

Mycket bra guide...

Det fungerade utmärkt för mig.

Jag har ingen usb-sticka så jag gjorde en vanlig msdos boot disk (3,5") och la in dosflash16 på disketten. Följde sen guiden och det funkade med en gång.

Jag vill skicka ett stort Tack till trådskaparen och er andra som hjälper sådana nybörjare som mig...

Fruktansvärt bra guide!!!

Last edited by atlasrepza; 2008-01-25, 21:12.

Comment

• Original inlägg av atlasrepza Visa Inlägg
                              TACK!!!

Mycket bra guide...

Det fungerade utmärkt för mig.

Jag har ingen usb-sticka så jag gjorde en vanlig msdos boot disk (3,5") och la in dosflash16 på disketten. Följde sen guiden och det funkade med en gång.

Jag vill skicka ett stort Tack till trådskaparen och er andra som hjälper sådana nybörjare som mig...

Fruktansvärt bra guide!!!

Tack för berömmet och kul att det funkade utan problem för dig.

360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Comment

Hej!
                                Stöter på problem då jag försöker boota från mitt USB istället för att få upp dos prompen kommer det "Verifying DMI Pool data........"
                                Sen inget mer efter det även om man väntar, har då provat att boota från USB-HDD då det verkar vara det enda som bootar något överhuvudtaget då USBt är isatt? Tacksam för svar..
                                Får man det normalt sett så brukar det ju vara taskig hdd, kabel eller ev moderkort. Ev trasigt USB-minne?

Förstår inte riktigt din andra mening.. Har du försökt boota från en USB-HDD? Hur gick det i så fall?

360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X