Iprep hitta inte mitt VIA kort häller först,, Ändå hade jag flashat min gamla MS28 tidigare med det kortet.. Men Jag har kört en system återställning i mellan så drivrutinerna var inte kvar .. efter jag installerat om drivrutiner till Via kortet så hitta den kortet i Iprep..
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Guide: Flashning av BenQ VAD6038
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Jag hade problem med nyare versioner av iPrep. Testade då 1.01 eller vad jag nu skrev i guiden och då fick jag rätt portadress direkt.PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag hade ju rätt portadress eftersom Ipreps "inbyggda" flashprogram hittade driven och kunde flasha den på exakt samma adress; 6800."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment
-
Hmm det var nog jag som läste ditt förra inlägg jäkligt snett :POriginal inlägg av Blixten100 Visa InläggJag hade ju rätt portadress eftersom Ipreps "inbyggda" flashprogram hittade driven och kunde flasha den på exakt samma adress; 6800.
Får skylla på utmattning av förkylning =)
Vilken version av Dosflash körde du? 1.4b kan ju vara jäkligt kinkig ibland..PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
dosflash 1.4b?
Hej igen är otroligt tacksam för dom snabba svaren ....
men jag har prövat att lägga in 1.4b på usb stickan men det vill sig inte riktigt datorn säger att det inte är ett giltigt dos program. Den heter ju dosflash32 skriver jag det efter att win98 loggan har passerat och jag står i dos promten ? det är ju en lite knasig placering av tangenterna så det blir ju till att leta en hel del ......
- Citat
- Flag
Comment
-
Förstår inte riktigt hur du menar men har du formaterat usb-minnet med HP-programmet till FAT filsystemet? Annars går det inte. Backslash (\) brukar finnas på tangenten "-" (alltså bindestreck) om det är amerikansk layout.Original inlägg av DrDod Visa InläggHej igen är otroligt tacksam för dom snabba svaren ....
men jag har prövat att lägga in 1.4b på usb stickan men det vill sig inte riktigt datorn säger att det inte är ett giltigt dos program. Den heter ju dosflash32 skriver jag det efter att win98 loggan har passerat och jag står i dos promten ? det är ju en lite knasig placering av tangenterna så det blir ju till att leta en hel del ......PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag använde 1.3b....Original inlägg av pemani Visa InläggHmm det var nog jag som läste ditt förra inlägg jäkligt snett :P
Får skylla på utmattning av förkylning =)
Vilken version av Dosflash körde du? 1.4b kan ju vara jäkligt kinkig ibland.."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment
-
På min la den Backslash på den tangenten vänster om enterknappen. Fick leta ett tag men håll in CTRL eller om det var Alt Gr och den tangenten vänster om enter så fick jag fram Backslash..
Men jag råder er alla att göra en Disket till bootdisk i stället för usb då slipper man många problem. Och det ända som behöver skrivas i dosen är komandot "Dosflash" sedan står det hur man ska göra resterande och man behöver inte in i biosen och röra nått häller.hejs
- Citat
- Flag
Comment
-
detta gjorde du i msdos eller inne i xp's emulerade version?Original inlägg av Palleman Visa InläggPå min la den Backslash på den tangenten vänster om enterknappen. Fick leta ett tag men håll in CTRL eller om det var Alt Gr och den tangenten vänster om enter så fick jag fram Backslash..
Men jag råder er alla att göra en Disket till bootdisk i stället för usb då slipper man många problem. Och det ända som behöver skrivas i dosen är komandot "Dosflash" sedan står det hur man ska göra resterande och man behöver inte in i biosen och röra nått häller.
VIKTIGT håll koll på att i "dos" kan du få US keyboard så du får leta lite efter tangenter tex.. prova < ? osv så fattar du..
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag gjorde en Bootdisk på en Vanlig Disket .. Går in i filhanteraren Och höger klickar på A: och välj formatera disket .. Där inne väljer man sedan när man ska formatera disketen att kryssa i att den ska göra en MS dos start disk..
Efter den är gjord för man över dom två filerna som står i guiden till start disketen som du gjorde. Sedan startar du om datorn med start disketen i så den bootar från den.. När den är klar skriver du bara dosflash och följer anvisningarna som står på skärmen. och i Guiden.
Jag körde med ett Via kort och windows xp... Allså du kan inte köra MS-dos från windows utan måste starta om och boota med disketen.Last edited by Palleman; 2008-03-02, 00:23.hejs
- Citat
- Flag
Comment
-
Tjena!Original inlägg av pemani Visa InläggDu har alltså stängt av och satt på Xboxen efter att du fått den att växla mellan 0x51 och 0xD1?
Här se du vilka chipset som är kompatibla:
http://www.xbox-scene.com/xbox360-tools/DosFlash.php
Har du något av dessa? Annars skulle jag starkt rekommendera VIA 6421 som funkar för både BenQ och Samsung.
Jag har oxå samma problem. Mitt moderkort är ett http://www.asus.com/products.aspx?l1...89&modelmenu=1
Det står ju i listan att Intel ICH9 ska funka eller har jag fel, nu är det ju så att mitt tom med heter Intel ICH9R.
Det är en Benq som ska flashas.
Tack på förhand
Daniel
- Citat
- Flag
Comment
-
hos mig sitter den på ¨^~ tangenten bredvid enter.. ¨normalt ^shift ~altgrOriginal inlägg av DrDod Visa Inlägghej det funkar inte med 1.4b det står bad file name i dos promten och om man tittar på vad 1.4b heter på disketten så heter den dosfla~1 var hittar man den lilla krumeluren har för mig att den heter tilde eller nått sånt
- Citat
- Flag
Comment
-
vad gör jag för fel ?
Hej
jag har skrivit in här tidigare om mina problem om att läsar ur dvd:n inte fungerar ..... Har ett via kort som jag köpt hos psxcare och ett moderkort i datorn som heter abit nf7 och har prövat med att köra dosflash 1.3 och 1.4 och doshflash 32 men helt utan framgång ..... i dosflash 32 hänger sig datorn och i 1.3 och 1.4 så kommer jag bara till reading bank0 .....
Vad fan ska jag ta mig till
Tacksam för svar?.......
- Citat
- Flag
Comment

Comment