Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flashning av BenQ VAD6038

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av who_carres Visa Inlägg
    Hej igen..

Jag fick till det på en annan dator via moderkortets sata port. Då gick det på en gång. Jag prövade även att köra via mitt pci kort men det funka inte heller på den datorn, kan det vara trasigt då?
    du kanske skrivit det innan.. men har du testat fler portar på pci kortet? den porten på som sitter mot baksidan av datorn är oftast inte rätt port då den brukar vara sekundär. sitter det fler portar på ditt pci kort, prova den med lägst nummer. jag har tre portar på mitt via kort och den lägsta fungerade.

Comment

Jag köpte det här på psxcare och vad jag kan se så har jag bara en sataport på det?

Och en e sata port på baksidan?
      Vilket viakort har du då? Vart köpte du det?

Comment

pemani.
        I din guide så skriver du att man ska flytta över dosfilerna till usb minnet menar du att man ska kopiera mappen med filerna i eller själva filerna i mappen.
        Det gäller Dosflash16 också är det mappen med filerna i eller själva filerna i mappen.

Om man kopierar filerna från Dosmappen till usb och dosflash16 filerna från mappen till usbminnet så ligger dom ihop blir det ingen konflikt då när man Bootar?.
        Jimmy

Comment

Tja!

Har lite problem med flashning av BenQ läsaren.
          Jag har använt mig av både Iprep 101 och iPrep_101-006 och det visar samma SATA portadress. FE00.

Jag använder mig av moderkortets SATAport som är ett Intel(R) 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Storage Controller.

Jag måste starta xboxen samtidigt med datorn för att den ska hitta BenQ läsaren , Win98 loggan kommer upp skriver in dosflash r FE00 1 a0 1 4 C:/Orig.bin 0 och stänger av Xboxen och får de där felmeddelandet väljer (Y) och sedan får jag kod 0x7F som man ska få sen startar jag xboxen så händer det inget. Står stilla som 0x7F.

Kör jag som på gudie får jag felkod 0xFF.

Vad gör jag för fel?

Comment

Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
            pemani.
            I din guide så skriver du att man ska flytta över dosfilerna till usb minnet menar du att man ska kopiera mappen med filerna i eller själva filerna i mappen.
            Det gäller Dosflash16 också är det mappen med filerna i eller själva filerna i mappen.

Om man kopierar filerna från Dosmappen till usb och dosflash16 filerna från mappen till usbminnet så ligger dom ihop blir det ingen konflikt då när man Bootar?.
            Jimmy
            Det spelar ingen roll. Jag lade allt "löst" direkt under rooten. Alltså inga mappar utan alla filer direkt på usb-minnet. Du kan ha mappar om du vill, åtminstone för dosflash16, men då får du ju skriva ex "cd dosflash16" i dos för att komma åt filerna.
            PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
            PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
            PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
            360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av Kasko Visa Inlägg
              Tja!

Har lite problem med flashning av BenQ läsaren.
              Jag har använt mig av både Iprep 101 och iPrep_101-006 och det visar samma SATA portadress. FE00.

Jag använder mig av moderkortets SATAport som är ett Intel(R) 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Storage Controller.

Jag måste starta xboxen samtidigt med datorn för att den ska hitta BenQ läsaren , Win98 loggan kommer upp skriver in dosflash r FE00 1 a0 1 4 C:/Orig.bin 0 och stänger av Xboxen och får de där felmeddelandet väljer (Y) och sedan får jag kod 0x7F som man ska få sen startar jag xboxen så händer det inget. Står stilla som 0x7F.

Kör jag som på gudie får jag felkod 0xFF.

Vad gör jag för fel?
              Vilken version av dosflash använder du? Jag använde 1.4b först och den gick inte alls, då testade jag 1.3b istället och den funkade perfekt.

Har du testat någon annan SATA-port på moderkortet?

Vad är det exakt för moderkort du har?

360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                Vilken version av dosflash använder du? Jag använde 1.4b först och den gick inte alls, då testade jag 1.3b istället och den funkade perfekt.

Har du testat någon annan SATA-port på moderkortet?

Vad är det exakt för moderkort du har?
                Jag började med 1,3b sen gick över till 1.4. Ska testa 1.3B igen då

Jag har 4 portar, har testat 2 stycken.

Sata0 får jag att de växlas från 0xD1 o 0x51 och sen händer det inget.
                Sata2 får jag 0x7F.

Jag har en Dell OptiPlex GX620 med Intel 945 Express.
                Last edited by Kasko; 2008-01-05, 01:56.

Comment

hej.
                  Jag lyckades läsa ut original filen ur dvd läsaren med 1.4 men sen när jag ska radera filen i läsaren så gick det inte då frövade jag med 1.3 då funkade det men när jag ska skriva i ix14 till läsaren då får jag upp en ruta att filens storlek inte stämmer.
                  Vad gör jag för fel.
                  Jag har nforce4 moderkort.

Comment

äntligen fick jag till det fick köra med dosflash 1.3 så funkade det .
                    Tack för en fin guide pemani.

Comment

äntligen fick jag till det fick köra med dosflash 1.3 så funkade det .
                      Tack för en fin guide pemani.
                      Underbart att du fick till det. Fick du läsa ut biosen på nytt efter att du fick felmeddelandet om att det var fel filstorlek eller blev det fel vid själva programmeringen av original biosen?

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

Hej.
                        Jag kunde läsa ut original biosen i dvdläsaren med 1.4 och radera orginalet med 1.4.
                        Men när jag skulle skriva så gick det inte då fick jag ta 1.3 och köra radering en gång till och sen skriva in den nya ix14 då gick det.

Comment

Hej.
                          Jag kunde läsa ut original biosen i dvdläsaren med 1.4 och radera orginalet med 1.4.
                          Men när jag skulle skriva så gick det inte då fick jag ta 1.3 och köra radering en gång till och sen skriva in den nya ix14 då gick det.
                          Precis samma fel som jag hade. Det är ju tydligen en bugg i 1.4:an som gör att man kan läsa ut den men inte radera eller skriva in en ny. Det är därför jag utgör en varning i början på guiden för 1.4b.

360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Comment

Nu har jag testat alla fyra portar med 1.3B.

Men iprep visar samma portnummer till alla portar --> FE00

Kan väll inte stämma?

Comment

Original inlägg av Kasko Visa Inlägg
                              Nu har jag testat alla fyra portar med 1.3B.

Men iprep visar samma portnummer till alla portar --> FE00

Kan väll inte stämma?
                              Vad är det för moderkort i din OptiPlex GX620? Tänkte så att det ens är kompatibelt..

360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Comment

Problemet med märkesdatorer de så himla svårt o se. Det jag hittar på Dells hemsida är "Datorinformation Kretsuppsättning Intel® 945 Express"
                                http://support.euro.dell.com/support....htm#wp1133451

Men köper jag ett kontrollkortet tex från Psxcare kommer mitt moderkort ändå inte vara kompatibelt?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X