Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
VIA VT6421A är beprövad, dom andra kan fungera men inte helt 100% säkert
tackar o bockar för svaret... får väll kanske köpa mig ett VIA kort då...
har aldrig flashat själv men är van dator andvändare så borde kunna kirra biffen
något prog som är bra att recomendera... har dom flesta redan men tänkte bara kolla vilket som är lättast bäst osv...
lagt en beställnig på kortet nu så bara invänta det och samla på mig bra råd så länge misstänker jag
alla bra tips och råd upskattas...
min stavning är pga dyslexi så det får ni stå ut med
kan knappt tro att det är en 26 åring som skrivit detta själv *skrattar*
tackar o bockar för svaret... får väll kanske köpa mig ett VIA kort då...
har aldrig flashat själv men är van dator andvändare så borde kunna kirra biffen
något prog som är bra att recomendera... har dom flesta redan men tänkte bara kolla vilket som är lättast bäst osv...
lagt en beställnig på kortet nu så bara invänta det och samla på mig bra råd så länge misstänker jag
alla bra tips och råd upskattas...
min stavning är pga dyslexi så det får ni stå ut med
kan knappt tro att det är en 26 åring som skrivit detta själv *skrattar*
tack på förhand / Tomas
Well, det beror lite på vilken/vilka drives du tänkt köra, personligen rekomenderar jag att du kör dom flesta i DOS med hjälp av iPrep... men Liteon är lättast att köra i Windows (tror jag? jag har inte kört DOS på den tidigare så kan inte svara på hur det går till)
du får mängder med tips om du läser i trådarna som heter "Guide: Flasha~" t.ex BenQ tråden, Samsung tråden etc...
Ja som sagt jag ska flasha min Benq... så då får jag kolla på iPrep misstänker jag...
blir nästan mer Oklok av att kolla på alla galningars egna åsikter om flashning
hade varit bättre att aldrig läst någon alls snart *skrattar*
Nej då... inväntar bara VIA kortet så ska jag prova köra 1.51 med iPrep...
nu har jag inte facit i hand men iPrep boota Dos med usb sticken om jag inte mins fel
men en lite fråga... allt prat om olika sätt och att släden ska vara halvt öppen??
vilket tillväga gång sätt är det?
är bara ute efter lättaste möjliga då jag är lite lat som alla andra vill igentligen bara
trycka på 1 knapp så är det klart ;-)
Åter igen tack för denna guide, har använt mig av den igen för att uppgradera från 1.4 till 1.51 och allt funkade som det ska.
Det jag gjorde annorlunda denna gång var att använda jungleflasher för att fixa en korrekt ix151.bin för min läsare, laddade ner en guide för detta, hade även kvar min gamla orig.bin, resten gjorde jag enligt guiden
Jag var lite osäker om det gick att följa denna guide för att flasha till 1.51, antar att det finns fler som är osäkra, så jag skrev det här. :P
dom flesta av dom här lite "äldre" guiderna som då använder dos fungerar även med nyare firmware, ev. kan det behövas att man uppdaterar till en senare version av programmen för att få det att verkligen fungera till hundra procent, men i regel fungerar dom även för nyare
när jag knappar in "dosflash r XXXX 1 a0 1 4 C:\Orig.bin 0" (utan citat-tecknen och där XXXX är ER SATA-portadress) följt av "Enter"
så står det bara 1st argument [Liteon] wrong!
jag har ju benq det står på den tillomed
har övergått till jungleflasher istället för dos grejjen nu, men jag får inte till
"Half Open Tray Unlock" någon som sitter inne på feta tips?
Jag fick samma felmeddelande (trots att jag har en Benq VAD6038) när jag använde programmet "DosFlash_V1.7_Build_20081223" tankat från Xbins. Jag testade därför med version 1.3b som använts av författaren till den här guiden. Det FUNGERAR med DosFlash 1.3b, men inte med DosFlash 1.7b för mig... Om någon stöter på samma problem kan det vara värt att ha i åtanke. Hoppas att det löste sig för dig Pimmen.
Jag fick samma felmeddelande (trots att jag har en Benq VAD6038) när jag använde programmet "DosFlash_V1.7_Build_20081223" tankat från Xbins. Jag testade därför med version 1.3b som använts av författaren till den här guiden. Det FUNGERAR med DosFlash 1.3b, men inte med DosFlash 1.7b för mig... Om någon stöter på samma problem kan det vara värt att ha i åtanke. Hoppas att det löste sig för dig Pimmen.
När jag skrev guiden så hade jag suttit med 1.4b i säkert en timme utan att få det att fungera. Efter lite googlande hittade jag fler med samma problem och dessa rekommenderade 1.3b och den fungerade ju galant.
Comment