Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flashning av BenQ VAD6038

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Xiita Visa Inlägg
    Någon som har koll på om GA-EP35-DS4 med ICH9R chipen klara att flasha??
    eller är det enklast att försäkra sig med ett VIA VT6421A??

ska flasha min Benq

tack på förhand //Tomas
    VIA VT6421A är beprövad, dom andra kan fungera men inte helt 100% säkert
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      VIA VT6421A är beprövad, dom andra kan fungera men inte helt 100% säkert
      tackar o bockar för svaret... får väll kanske köpa mig ett VIA kort då...
      har aldrig flashat själv men är van dator andvändare så borde kunna kirra biffen

något prog som är bra att recomendera... har dom flesta redan men tänkte bara kolla vilket som är lättast bäst osv...

lagt en beställnig på kortet nu så bara invänta det och samla på mig bra råd så länge misstänker jag

alla bra tips och råd upskattas...

min stavning är pga dyslexi så det får ni stå ut med

kan knappt tro att det är en 26 åring som skrivit detta själv *skrattar*

tack på förhand / Tomas

Comment

• iPrep eller jungleflasher funkar bra, finns dessutom utförliga guider på diverse hemsidor
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av Xiita Visa Inlägg
          tackar o bockar för svaret... får väll kanske köpa mig ett VIA kort då...
          har aldrig flashat själv men är van dator andvändare så borde kunna kirra biffen

något prog som är bra att recomendera... har dom flesta redan men tänkte bara kolla vilket som är lättast bäst osv...

lagt en beställnig på kortet nu så bara invänta det och samla på mig bra råd så länge misstänker jag

alla bra tips och råd upskattas...

min stavning är pga dyslexi så det får ni stå ut med

kan knappt tro att det är en 26 åring som skrivit detta själv *skrattar*

tack på förhand / Tomas
          Well, det beror lite på vilken/vilka drives du tänkt köra, personligen rekomenderar jag att du kör dom flesta i DOS med hjälp av iPrep... men Liteon är lättast att köra i Windows (tror jag? jag har inte kört DOS på den tidigare så kan inte svara på hur det går till)

du får mängder med tips om du läser i trådarna som heter "Guide: Flasha~" t.ex BenQ tråden, Samsung tråden etc...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Ja som sagt jag ska flasha min Benq... så då får jag kolla på iPrep misstänker jag...
            blir nästan mer Oklok av att kolla på alla galningars egna åsikter om flashning
            hade varit bättre att aldrig läst någon alls snart *skrattar*

Nej då... inväntar bara VIA kortet så ska jag prova köra 1.51 med iPrep...
            nu har jag inte facit i hand men iPrep boota Dos med usb sticken om jag inte mins fel

men en lite fråga... allt prat om olika sätt och att släden ska vara halvt öppen??
            vilket tillväga gång sätt är det?

är bara ute efter lättaste möjliga då jag är lite lat som alla andra vill igentligen bara
            trycka på 1 knapp så är det klart ;-)

så hitta denna och den lär jhu funka även idag då...
            http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32662

tittar in om ett tag igen... plikten kallar ;-)

/Tomas

Comment

• Benq = släden stängd
              iPhone 3G:
              Svart 16GB
              Telia Max 25
              PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
              SanDisc MS Pro Duo Ultra II
              4GB
              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Du ska trycka ut driven för att använda den i Jungleflasher, för övrigt spelar det ingen större roll... vad jag vet iaf...
                Google is your friend!

Comment

• Ok Tackar och bockar för svar Boys uppskattas väldigt mycket

hör av mig lite senare när allt har gått åt skogen ;-)

mvh/Tomas

Comment

• Åter igen tack för denna guide, har använt mig av den igen för att uppgradera från 1.4 till 1.51 och allt funkade som det ska.

Det jag gjorde annorlunda denna gång var att använda jungleflasher för att fixa en korrekt ix151.bin för min läsare, laddade ner en guide för detta, hade även kvar min gamla orig.bin, resten gjorde jag enligt guiden

Jag var lite osäker om det gick att följa denna guide för att flasha till 1.51, antar att det finns fler som är osäkra, så jag skrev det här. :P
                    X360 Bannad BenQ iX 1.41 Non-Stealth @ 5x :: PSP fat 3.71 M33-3

Comment

• dom flesta av dom här lite "äldre" guiderna som då använder dos fungerar även med nyare firmware, ev. kan det behövas att man uppdaterar till en senare version av programmen för att få det att verkligen fungera till hundra procent, men i regel fungerar dom även för nyare
                      Google is your friend!

Comment

• när jag knappar in "dosflash r XXXX 1 a0 1 4 C:\Orig.bin 0" (utan citat-tecknen och där XXXX är ER SATA-portadress) följt av "Enter"

så står det bara 1st argument [Liteon] wrong!

jag har ju benq det står på den tillomed

har övergått till jungleflasher istället för dos grejjen nu, men jag får inte till
                        "Half Open Tray Unlock" någon som sitter inne på feta tips?
                        Last edited by pimmen; 2009-03-31, 17:16.

Comment

• Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
                          när jag knappar in "dosflash r XXXX 1 a0 1 4 C:\Orig.bin 0" (utan citat-tecknen och där XXXX är ER SATA-portadress) följt av "Enter"

har övergått till jungleflasher istället för dos grejjen nu, men jag får inte till
                          mm, vad för firmware ska du flasha ifrån iX 1.4x , 1.5 eller original Firm?

vad använder du så dvdn får ström? och till sist ViA Controller?

Comment

när jag knappar in "dosflash r XXXX 1 a0 1 4 C:\Orig.bin 0" (utan citat-tecknen och där XXXX är ER SATA-portadress) följt av "Enter"

När du har öppnat boxen står det verkligen "BenQ VAD6038".

För det står väl Benq på både, men det är just "VAD6038" som är det som skiljer.

Se bild (OBS VAD6038 står längst upp till vänster) http://pictures.xbox-scene.com/xbox3...Picture013.jpg
                            Last edited by p_son77; 2009-03-31, 20:32.

Comment

Jag fick samma felmeddelande (trots att jag har en Benq VAD6038) när jag använde programmet "DosFlash_V1.7_Build_20081223" tankat från Xbins. Jag testade därför med version 1.3b som använts av författaren till den här guiden. Det FUNGERAR med DosFlash 1.3b, men inte med DosFlash 1.7b för mig... Om någon stöter på samma problem kan det vara värt att ha i åtanke. Hoppas att det löste sig för dig Pimmen.

Comment

• Original inlägg av Poffen Visa Inlägg
                                Jag fick samma felmeddelande (trots att jag har en Benq VAD6038) när jag använde programmet "DosFlash_V1.7_Build_20081223" tankat från Xbins. Jag testade därför med version 1.3b som använts av författaren till den här guiden. Det FUNGERAR med DosFlash 1.3b, men inte med DosFlash 1.7b för mig... Om någon stöter på samma problem kan det vara värt att ha i åtanke. Hoppas att det löste sig för dig Pimmen.
                                När jag skrev guiden så hade jag suttit med 1.4b i säkert en timme utan att få det att fungera. Efter lite googlande hittade jag fler med samma problem och dessa rekommenderade 1.3b och den fungerade ju galant.
                                PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                                PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                                PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                                360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X