Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide - Hur du får en 360 att leva längre

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Cool

Hur bra funkar dom här kylarna som man sätter på utsidan av 360 för att kyla dem? Tycker min 360 låter mycket redan som det är nu också så man vill ju ha en som är någorlunda tyst och effektiv.
    Någon som har tips på någon eller hjälper de inget?

Comment

Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
      Hur bra funkar dom här kylarna som man sätter på utsidan av 360 för att kyla dem? Tycker min 360 låter mycket redan som det är nu också så man vill ju ha en som är någorlunda tyst och effektiv.
      Någon som har tips på någon eller hjälper de inget?
      Vill du ha en tystare fläkt byt ut den som sitter i, att sätta fläkt ramp på utsidan är ungefär lika bra som att sätta en handuk över, dom motverkar effekten av fläktarna som sitter på insidan...

Som sagt, byt ut orginal fläkten som sitter på insidan mot en tallismoon whisperfan så låter det inte lika mycket, och xboxen lyser dessutom!
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Cool

Funderar på att flasha min box och har haft den sen i maj föra året och då köpte jag premium med hdmi och är rädd att den ska RRODa inom kort och då är man ju "körd" går ju att fixa med de kostar ju lite pengar om jag inte själv öppnar upp den och pillar.

Comment

Funderar på att flasha min box och har haft den sen i maj föra året och då köpte jag premium med hdmi och är rädd att den ska RRODa inom kort och då är man ju "körd" går ju att fixa med de kostar ju lite pengar om jag inte själv öppnar upp den och pillar.
          vi kan återställa den om det INTE är en liteon, och just boxarna med HDMI mår bättre och ger inte upp lika lätt så flasha på du (om du inte har en liteon)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag har Liteon.... =( Vad du säger är att dom jag får RROD går de inte att fixa???

Comment

Jag har Liteon.... =( Vad du säger är att dom jag får RROD går de inte att fixa???
              får du rrod och du INTE har flashat den kan du skicka in den till MS för fix, men om du har den flashad kan vi inte återställa mjukvaran i konsollen (ännu) och därmed kan vi inte heller garantera att en flashad liteon går igenom MS garantin... vi kan inte garantera att den går igenom annars heller, men chansen är större med dom andra då det inte ligger någon ixtreme firmware på...
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                får du rrod och du INTE har flashat den kan du skicka in den till MS för fix, men om du har den flashad kan vi inte återställa mjukvaran i konsollen (ännu) och därmed kan vi inte heller garantera att en flashad liteon går igenom MS garantin... vi kan inte garantera att den går igenom annars heller, men chansen är större med dom andra då det inte ligger någon ixtreme firmware på...
                Om jag skulle flasha den och jag får RROD och den inte inte skulle bli godkänd av MS och de inte fixar den. Kan ni då fixa RROD på min Liteon 360?

Comment

Om jag skulle flasha den och jag får RROD och den inte inte skulle bli godkänd av MS och de inte fixar den. Kan ni då fixa RROD på min Liteon 360?
                  Ja, men det kostar ca 1000 kr och risken är stor att det något liknande fel igen. Ta och köp en ny isf, det är mitt tips
                  iPhone 3G:
                  Svart 16GB
                  Telia Max 25
                  PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                  SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                  4GB
                  Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Att damsuga elektronik verkar farligt!!

Vad jag förstår så kan det skapas sådana luft stömmar att statisk elektricitet uppstår.

Jag vet att detta gäller datorer iallafall, borde även gälla spelkonsoler. Det är dock möjligt att om man endast damsugar utifrån in genom hålen så blir det inte så grymma ljuft flöden runt modekortet att det skapas någon statisk elektricitet.

Comment

Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
                      Att damsuga elektronik verkar farligt!!

Vad jag förstår så kan det skapas sådana luft stömmar att statisk elektricitet uppstår.

Jag vet att detta gäller datorer iallafall, borde även gälla spelkonsoler. Det är dock möjligt att om man endast damsugar utifrån in genom hålen så blir det inte så grymma ljuft flöden runt modekortet att det skapas någon statisk elektricitet.

Som jag skrev så öppnar man inte boxen utan att bryta garantin
                      Och har man en dammsugare med ESD lang o munstycke så är riskerna mindre om sugaren är jordad o slangen med.

Hellre en ESD mördad apparat än en elektronikbrand.
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Som jag skrev så öppnar man inte boxen utan att bryta garantin
                        Och har man en dammsugare med ESD lang o munstycke så är riskerna mindre om sugaren är jordad o slangen med.

Hellre en ESD mördad apparat än en elektronikbrand.
                        Men en maskin som blir kass av att den sammlar damm måste ju ändå vara en garanti sak, särskilt när man inte får öppna maskinen.

ESD är väll en större fråga om detta verkligen går på garanti? Sen är ju ESD skada klurig, det tar oftast ett tag innan felet verkligen uppstår.

Vad har förresten "dammsugare med ESD lang o munstycke" att göra med om det bildas luftströmmar mellan resestorer och transestorer som i sin tur bilder statis electricitet? Detta är ett fenomen som bildans långt utanför damsugar munstycket.

Jag kan gå med på att damsuga runt maskinen men knappast i hålen. Sammlar den på sig damm och blir kass av det så är det MS sak att fixa ex genom att låta en öppna och ta bort det eller helt enkelt bygga filter som går att dra ut och rengöra(som vissa dator lådor har).
                        Last edited by SnowJim; 2009-04-15, 13:51.

Comment

Men en maskin som blir kass av att den sammlar damm måste ju ändå vara en garanti sak, särskilt när man inte får öppna maskinen.
                          Låter lika långsökt som att du köper en ny o ren bil o säljaren skall tävtta den åt dig. inte för att vare alek men det går inte på garantin alls.

ESD är väll en större fråga om detta verkligen går på garanti? Sen är ju ESD skada klurig, det tar oftast ett tag innan felet verkligen uppstår.
                          Det bästa med elektronik i dagsläge är att allt är Lackat o tar inte lika stor skada av ESD urladdningar som för 10 år sen. Hemgjorda saker är mer drabbade.

Vad har förresten "dammsugare med ESD lang o munstycke" att göra med om det bildas luftströmmar mellan resestorer och transestorer som i sin tur bilder statis electricitet? Detta är ett fenomen som bildans långt utanför damsugar munstycket.
                          Jag tolkade det du skrev som att det uppstår urladdningar när det springer luft, därav min text. Vist det laddar lite från en dammsugare med men vidtar du lite enkla åtgärder så skall det inte vara någon fara.
                          Men den röda tråden är att det är bättre att äga en dammfri maskin än en dammig som lagren i fläktarna skär på pg.av att de går trögt eller håller kvar värme på eller hur

Jag kan gå med på att damsuga runt maskinen men knappast i hålen. Sammlar den på sig damm och blir kass av det så är det MS sak att fixa ex genom att låta en öppna och ta bort det eller helt enkelt bygga filter som går att dra ut och rengöra(som vissa dator lådor har).
                          Undrar om jag kan få Volvo att byta mina partikelfilter gratis då på min bil.... Nej jusst ja jag betalade för detta vid 23.000 mila servicen... Undrar om jag kan få pengarna tillbaka då och även få den rekondad då den är lite dammig innuti föär att krutet från mina Airbögs fick spontanutlösning i bilen när jag smällde igen dörren... Nej inte det heller.... eller mattan våtdammsugen för att värmepaketet gick o det rann ned grön glykol på mattan... nej inte dammsög de den heller fastän de bytte värmepaket o fyllde på ny Volvoglykol.

Ja jag kör bara med orginaldelar för garantins skull men vissa saker får jag göra själv.

Men för all del ring 020-79 11 33 o spela in samtalet o fråga, lägg upp en länk till ljudfilen hos oss sen så vet vi, se till att få Namn o avdelning på den du pratar med
                          Last edited by Pendragon; 2009-04-15, 14:20.
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Jag ser det snarare som att man måste byta olja på bilen men du har inte rätt till att öppna motorhuven.

I detta fallet ska man alltså hålla rent sin låda men man får inte öppna den?

Gör som du vill, jag lär iallafall inte dammsuga min enhet, däremot kan jag se till att ha dammfritt runt den.

Sammlar maskinen damm så pass mycket att det blir ett problem inom bara något år så låter det mer som en felkonstruktion vilket bör gå på garanti.

Comment

Jag ser det snarare som att man måste byta olja på bilen men du har inte rätt till att öppna motorhuven.

Gör som du vill, jag lär iallafall inte dammsuga min enhet, däremot kan jag se till att ha dammfritt runt den.

Sammlar maskinen damm så pass mycket att det blir ett problem inom bara något år så låter det mer som en felkonstruktion vilket bör gå på garanti.
                              Xbox 360'ns moderkort är helt klart felkonstruerat, men dom gör inte speciellt mycket för att rätta till det utan lagar boxarna bara...
                              Google is your friend!

Comment

Ja om du har det så så är det bara att köra in bilen på verksan. Det bör stå i det avtal och garantibevis du fick med då du köpte bilen.

Personligen tycker jag man är bra korkad om man köper en bil man inte får mecka med själv om man inte får den meckad av tillverkaren eller försäljaren men det kanske bara är jag.

Bryter du garantisigillet upphör garantin därför Dammsuger du i boxens håligheter så gott du kan, resten tar de hand om om den rödringar min 3.år från tillverkningsdatumet, men tänk på att du inte får NY garanti mer än för Servicen för boxens reparation.

Upp till dig om du vill drabbas av överhettning om du har skitigare hemma än andra.
                                Boxar är inte bara TV-spel de fungerar som Dammsugare o Dammsamlare, är du så petig o paranoid så köp lite dammfilter eller en Suturpåse "sånt man har på sjukhus som andas jättebra men inte släpper in damm som kostar ungefär 500:- per påse o lägg boxen i. *Syrran jobbar som Syrra på SöS o gav mig den iden

Personligen dammar jag ur min TV minst en gång per år men som gammal tekniker vet jag vad jag sysslar med.

Det resonemanget låter som att en dykare skulle kräva nya packningar för sina syrgastuber när de slits.. nej det var för billigt... En pekskärmslaptop som får repad skärm för att man använder den... hmm... eller em bil som får slut på bränslet efter man köpt den... eller en Dator för 25.000 som går på ström med. *Historien om Kärringen tyckte att det skulle räcka med den dyra prislappen o at den gick på atomkraft när hon ringde Datorsupporten.*
                                / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X