Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide - Hur du får en 360 att leva längre

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag köpte mitt 360 sommaren 2006 och det var core paketet. Den låter så in i helvete och det är mycket mer än andra 360 som är lika gammla. Det konstiga är att den inte dött än som nästan alla gör och jag har spelat mycket på min. Nu önskar jag nästa att den går sönder så man får ett nytt (som förhoppnings vis är tyst) men det var ju länge sen jag köpte den så grantin kanske har gått ut... Hur lång garanti har man, och varför dör inte mitt 360?

Comment

Original inlägg av insert name Visa Inlägg
      Jag köpte mitt 360 sommaren 2006 och det var core paketet. Den låter så in i helvete och det är mycket mer än andra 360 som är lika gammla. Det konstiga är att den inte dött än som nästan alla gör och jag har spelat mycket på min. Nu önskar jag nästa att den går sönder så man får ett nytt (som förhoppnings vis är tyst) men det var ju länge sen jag köpte den så grantin kanske har gått ut... Hur lång garanti har man, och varför dör inte mitt 360?
      ring in nu med det samma och säga att du har RROD, om den inte har RROD när den kommer in så byter dom ut den... du har 3 års RROD garanti...

angående att den inte gått sönder ännu kan vi inte svara på, men jag kan säga såhär... min morbrors core gick sönder nyligen det var också första gången för den, och hans garanti hade gått ut men fick den lagad ändå
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        ring in nu med det samma och säga att du har RROD, om den inte har RROD när den kommer in så byter dom ut den... du har 3 års RROD garanti...

angående att den inte gått sönder ännu kan vi inte svara på, men jag kan säga såhär... min morbrors core gick sönder nyligen det var också första gången för den, och hans garanti hade gått ut men fick den lagad ändå
        Vadå kan jag ringa in och säga att den har rrod fast den inte har det och skicka in den? Får jag en ny fast den inte har rrod? Det låter ju jävligt konstigt...

Comment

Vadå kan jag ringa in och säga att den har rrod fast den inte har det och skicka in den? Får jag en ny fast den inte har rrod? Det låter ju jävligt konstigt...
          ja, du kan ringa in för RROD även om den inte har det, ibland kan det räcka med att man startar om boxen, och ibland så kan det fungera när den kommer in hos dom... ring in som RROD så får du antingen en ny box eller nytt moderkort/DVD
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

ja, du kan ringa in för RROD även om den inte har det, ibland kan det räcka med att man startar om boxen, och ibland så kan det fungera när den kommer in hos dom... ring in som RROD så får du antingen en ny box eller nytt moderkort/DVD
            kan jag inte "beställa" en reparation på deras sida? På telefon kanske dom ställer massa frågor om det som jag inte kan svara på. Om dom bara byter moderkort blir den väl inge tystare, bara om dom byter hela kryss-lådan?

Comment

Nope, du måste ringa upp de och prata med supporten. Förresten, har du flashat din xbox?

Comment

kan jag inte "beställa" en reparation på deras sida? På telefon kanske dom ställer massa frågor om det som jag inte kan svara på. Om dom bara byter moderkort blir den väl inge tystare, bara om dom byter hela kryss-lådan?
                Ringer du dom och säger att den fått RROD kommer dom be dig kolla på Power supply'n, och frågar: Lyser den rött, grönt eller oranget? då ska du svara "den lyser grönt" du varken ljuger eller säger fel den lyser grönt när den fungerar som den ska, annars lyser det rött/oranget...

vad gäller moderkort så låter den mindre då den drar mindre ström och alstrar mindre värme vilket i sin tur gör att fläktarna inte behöver arbeta lika hårt. utöver detta så byter dom ut allt som är påväg att gå sönder när du har den inne på service...
                Google is your friend!

Comment

Jag har inte flashat den. Men jag ska alltså säga att powersupplyn lyser grönt? Måste inte den ha pajat för att den ska repareras? Du sa att dom ska byta allt som håller på att gå sönder, min gör ju inte det vad ska dom då göra när märker det?

Comment

Det är inte så att du kan veta om något är påväg att gå sönder, dom har verktyg för att ta reda på detta, du kan säga att RROD kommer och går, och vill att dom fixar det... då kan jag nästan garantera att dom inte kollar den jätte noga om den faktiskt har fått RROD eller inte... jag vet många som gör så precis innan garantin går ut... då får man nämligen "nya" grejer i boxen, vilket gör att den lever längre innan det är dags för en ny/homebrew fix
                    Google is your friend!

Comment

har du gjort det här efter som du vet allt? kan du säga vad dom typ kommer att ställa för frågor så jag är bered :P

Comment

har du gjort det här efter som du vet allt? kan du säga vad dom typ kommer att ställa för frågor så jag är bered :P
                        Jag har skickat in min 360 2 gånger och ringt åt min brorsa, varje gång har dom sagt samma saker mer eller mindre, dom frågar först vad dom kan hjälpa dig med, ditt svar: Min box blinkar rött

Nästa fråga är: Kan du kolla på Ström adaptern, Lyser den grönt eller har den någon annan färg? svar: Den lyser grönt

sedan har jag för mig dom frågar efter adress till dig, om inte så säger dom iaf att du får skicka in den för reparation (OM du har garanti kvar, risken finns att du inte har det...) du kan även be dom skicka ut packmaterial, då slipper du betala för det också UPS kommer och hämtar den hos dig sen...

(OBS: Formuleringarna jag använde mig är INTE identiska med hur dom säger varje tekniker säger sakerna på olika vis... men du förstår på ett ungefär vad dom frågar ändå ^^)
                        Google is your friend!

Comment

Så jag säger bara att tre lampor lyser rött på min konsol. Då frågar dom vilken färg ström adaptern (vart fan sitter den btw?) har. Då svara jag grönt och sen frågar dom om addres eller blir fler frågor för det låter lite, lite Om UPS hämtar den, måste jag skaffa packning och kartong eller det borde väl dom fixa?

Comment

Det är dosan som sitter på elkabeln. Dom borde fråga om Ups ska komma med packnings tillbehör..
                            Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Så jag säger bara att tre lampor lyser rött på min konsol. Då frågar dom vilken färg ström adaptern (vart fan sitter den btw?) har. Då svara jag grönt och sen frågar dom om addres eller blir fler frågor för det låter lite, lite Om UPS hämtar den, måste jag skaffa packning och kartong eller det borde väl dom fixa?
                              Dom skickar inte alltid ut packmaterial till folk, ibland skickar dom bara ut packsedel via e-mail, men du kan kräva att dom ska skicka ut packmaterial

om dom frågar vilka lampor som blinkar är det dom röda enligt min ASCII bild nedan:

/ \
                              \ /

(om den står upp)
                              Last edited by Swizzy; 2009-04-30, 14:55.
                              Google is your friend!

Comment

Dom skickar inte alltid ut packmaterial till folk, ibland skickar dom bara ut packsedel via e-mail, men du kan kräva att dom ska skicka ut packmaterial

om dom frågar vilka lampor som blinkar är det dom röda enligt min ASCII bild nedan:

/ \
                                \ /

(om den står upp)
                                Ska det inte vara den uppe i högra som ska vara svart?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X