Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Tänkte bara medela alla er som arbetar med att flasha Liteons att du bör undvika att använda USB porten i möjligaste mån, då jag har fått hjälpa 2st att fixa liteons som inte gått att flasha efter urläsning, dom har då fått fel flash satus och ingen storlek etc. vilket gör att det INTE går att flasha, detta påverkar dock inte flashbarheten, kör du bara på Comport och ereasar driven på nytt ska det inte vara några problem...
kan dock inte säga varför det har varit sådana problem med just USB, kanske var så att det var något med SATA drivrutinerna, har ärligt talat ingen aning...
Hmmm, updaterade just min lite on till 1,6. Började i JF men slutförde i dos, i JF sa den att det inte fanns serial när jag läste ut med spear, sa samma när jag tog orginal backuppen. Sa samma i dos om serial, fick inte heller samma slutvärde efter flash som i guiden när jag var klar.
Är det dax att bli orolig, nyckeln är rätt och driven syns i JF nu efteråt. (använde JF 0.1.60 bitvis)
Går det att läsa in serial i efter hand eller är jag totalt körd nu?
Ploppade upp ett fönster i JF där man kunde fylla i manuellt, men där stämdet det.
Har monterat i hop elendet å testat, den funkar då som den ska iaf. Skulle den bli bannad i framtiden så får jag en till "test maskin" å köra ej ännu verifierade rellar på...
hehe ok, du får gärna skriva här om det skulle bli så att den blir bannad om du kör utan att fixa serie datan... bara så att andra vet om det är viktigt att fixa det eller ej
Kapar lite här då jag har en snabb fråga.
Försöker att flasha min Lite-On men får det inte riktigt att lira. Mitt Bios hittar dvdn men inte JF. Kan min krets vara inkompatibel? Har ULi M1575. Eller kan det vara nåt med PortIO? JF säger att den är ok.
Får väl testa och se ifall den hittar iallafall. Har ju inga com portar på min pc så jag kör moddad DKU-5 extractor, det skulle väl inte lira så bra med dos?
Vad tror du om Ati SB400 kretsen? Har ett MB liggandes med den kretsen.
Jag har faktiskt ingen aning om exakt vilka som fungerar utöver VIA Sata VT6421A, då jag använder just denna själv vet jag att den fungerar, att du inte har seriell (com) port gör det mycket svårare vid flashningen i fall att det skulle skita sig i windows, det går att fixa även i windows men det är krångligt och då gäller det att datorn INTE hänger sig (skulle den göra det måste du byta dator till en dator som du kan köra i DOS (med com port) för att kunna slutföra själva flashnings proceduren...) prova kortet så får vi se, jag har som sagt ingen aning...
Fick upp spelaren med det kortet direkt. Dock får jag bara bad serial data när jag ska dumpa nyckeln, men det är nog extraktorn som spökar. Råkade mangla den lite när jag skulle fixa den.
Upptcäkte att vi har alla komponenter på jobbet för att löda ihop en egen rs232--> TTL konverterare så ska göra det i eftermiddag sen så får vi se som om ati kretsen duger till att flasha skiten med
Jag fick en ny arcade på garanti av ms och det var gamla liteon, körde in 1.6 precis och funkade bra, men den fick genast svårt att läsa skivorna.. även orginal, laggade och vissa brända tog den inte, men sen gick dom igång, väldigt slumpmässigt, ngn som varit med om ngt liknande??
Comment