Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nyckeln är unik för varje box, utan den har du en/ett dyr(t) DVD spelare/bokstöd

det går att sätta den fel, men det tar emot... du är inte ensam om att förstöra en liteon drive...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Nyckeln är unik för varje box, utan den har du en/ett dyr(t) DVD spelare/bokstöd

det går att sätta den fel, men det tar emot... du är inte ensam om att förstöra en liteon drive...
      det borde väl gå att få ut nyckeln genom att använda ett kort från en annan lite-on. någon kanske har en defekt i lager? psxcare eller någon annan villig själ? typ byta kort temporärt så man kan läsa ur nyckeln.

Comment

Nyckeln är unik för varje box, utan den har du en/ett dyr(t) DVD spelare/bokstöd

aha okej :S gött o höra att jag inte är själv med det (a)

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
        det borde väl gå att få ut nyckeln genom att använda ett kort från en annan lite-on. någon kanske har en defekt i lager? psxcare eller någon annan villig själ? typ byta kort temporärt så man kan läsa ur nyckeln.
        så man kan få ut nycklen om jag får tag på en annan lite-on drive då?
        ta man bort chipet i det då och sätter i det i den andres spelare?
        det är bränt typ bakom den kontakten. (kan ta kort när jag kommer hem från skolan)
        Last edited by Ask3n; 2009-09-18, 09:52.

Comment

• Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
          aha okej :S gött o höra att jag inte är själv med det (a)

så man kan få ut nycklen om jag får tag på en annan lite-on drive då?
          ta man bort chipet i det då och sätter i det i den andres spelare?
          det är bränt typ bakom det kontakten. (kan ta kort när jag kommer hem från skolan)
          det är det jag funderar över, du har ju inte bränt själv spelaren utan kortet. byter du det borde du komma åt din spelare och få tag i din nyckel. då kan du endera köpa ny läsare och flasha den eller om kör vidare med det nya kortet. är inte helt hundra på om alla kort passar alla liteon så vi får invänta svar.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
            det är det jag funderar över, du har ju inte bränt själv spelaren utan kortet. byter du det borde du komma åt din spelare och få tag i din nyckel. då kan du endera köpa ny läsare och flasha den eller om kör vidare med det nya kortet. är inte helt hundra på om alla kort passar alla liteon så vi får invänta svar.
            gött o höra måste se om jag kan få tag på någon då. ni finns ju bara i stockholm så lite långt o åka :/
            bor ju nere i småland vid värnamo

EDIT: har pcxcare lite on spelare?
            Last edited by Ask3n; 2009-09-18, 10:59.

Comment

Jag har två nya Lite-On moderkort liggandes på mitt lödbord som vi snart skal llägga in som reservdelar i vår Webshop, men en sak är säker... Jag löder inte loss de Biosarna/Styrkretsarna som dessutom är täckta med superlim... Risken att man lossar banor är stor, vi har ingen adapter som kan läsa dem o skall man löda på kretsar igen på ett moderkort med epoxy som man lött loss en krets på igen kan saker skita sig.

Kostnadsmässig kalkyl om vi skall försöka det...
              säg 500 kr för moderkortet, 500 kr för löda loss kretsen, 500 för att löda loss din krets, 500 för att löda på den igen o testa...

( Total summa 2.000 kr o är det värt det då Arcadeenheter ligger under den summan nya ? )

Vi skrotar då mao ett fungerande styrkort o löder loss din krets o löder på... Fungerar det så är det ju bra, fungerar det inte får du fortf betala för jobbet o kretskortet. = Billigare att köpa en ny Arcade maskin o göra om o göra rätt vid flashningen "Vi tar 400 kr för att flasha dem om du hittar en maskin billigt i en annan affär o inte bryr dig om att du blir av med garantin, köper du maskin av oss ingår ett års garanti."
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

det är bara farligt och krångligt som pendragon säger, stora risker att det går åt helvete, det ända sättet du kan få ut nyckeln annars om du inte kan få loss kretsarna nyckeln finns i är att läsa från 360'ns moderkort, och det är vad jag hört inte lätt och inte heller billigt?

så det billigaste (och bästa) är att köpa en helt ny arcade maskin istället...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• aj fan..
                  kunde man inte bara skruva bort o så som den här killen gör?
                  http://www.youtube.com/watch?v=T_xSsNmjqKI

Comment

• inte om du brännt styrkortet, den där videon handlar dessutom om samsung inte liteon...
                    Google is your friend!

Comment

• meeen menmenmenm, fan då.... slänga skiten ur fönstret nu då -.-

EDIT: ligger nyckeln på styrkortet då?
                      men om den inte gör det kan man inte byta kretskort som han gör? borde man inte kunna ta utnyckeln då? (eller är jag ute i vimlar?)

Comment

• Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
                        meeen menmenmenm, fan då.... slänga skiten ur fönstret nu då -.-

EDIT: ligger nyckeln på styrkortet då?
                        men om den inte gör det kan man inte byta kretskort som han gör? borde man inte kunna ta utnyckeln då? (eller är jag ute i vimlar?)
                        Grejen är att du inte kan kontakta kretsen på kortet om du inte får ström dit, du sa själv att du hade förstört styrkortet vid ström porten, hur ska du då få ström till kretsen?? att byta styrkort har ingen effekt, eftersom ström kontakten sitter fastlödd på styrkortet... om du förstår?

ta gärna bort din dubbelpost...
                        Google is your friend!

Comment

• aha okej....
                          men här har ni en bild....
                          åt helvete eller hur?
                          Kod:
                          http://img514.imageshack.us/img514/3548/img0277n.jpg
                          så nyckeln ligger på kretskortet då?
                          Last edited by Ask3n; 2009-09-18, 19:41.

Comment

• det ser du direkt, den är totalt körd, har aldrig sett en sådär pass bränd drive förut dock... ser nästan ut som att skiten fattade eld! o.O
                            Google is your friend!

Comment

det ser du direkt, den är totalt körd, har aldrig sett en sådär pass bränd drive förut dock... ser nästan ut som att skiten fattade eld! o.O
                              haha okej det luktar löd i hela huset, då blir det att kasta skiten ur fönstret om det inte går att fixa på något sett.
                              så nyckeln låg alltså på det kretskortet?

Comment

• ja, nyckeln låg på det kretskortet, jag är osäker på vart exakt, men jag tror det är kretsen med massa lim runt... (OBS: jag är inte säker på att det är just den...)
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X