Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det ända som skiljer "fat" liteons åt är hur du dumpar dom och vilken version av mjukvaran du väljer. själva skrivningen är exakt samma, själva hårdvaran är också exakt samma slim liteons är en annan femma dock... där har jag ingen koll ännu hur man ska flasha
    Hittade mitt orginal FW just. original.bin Är det enda filen jag behöver eller måste jag dumpa den igen? Vill minnas att man skulle ha nån fil som hette dummy osv men den kanske kommer när man spoofar sitt orginal till LT+ ?

Comment

• Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
      Hittade mitt orginal FW just. original.bin Är det enda filen jag behöver eller måste jag dumpa den igen? Vill minnas att man skulle ha nån fil som hette dummy osv men den kanske kommer när man spoofar sitt orginal till LT+ ?
      Det beror på hur du har dumpat den, dummy.bin är den du får när du dumpar och "bygger" en firmware av olika delar av den typ...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
        en snabb fråga
        jag köpte en xbox 360 arcade med LT flashat och nu har LT+ kommit som ja vill ha in men jag fick inte nå dvd-key med när jag köpte xboxen , måste jag köpa nå extra hårdvara för och flasha den till LT+?

ja tror det är V1 av liteon då

model : DG-16D2S-09C
        manufactured juli 09
        HW ver A0A2
        FW 83850C
        Du behöver ha en lödstation, en switch samt ett 20, 18, 12 ohms motstånd (ett av dom) och lite kabel...

Om du köptem den av oss på PSXCare kan du uppgradera för 250:- eller få ut din nuvarande mjukvara, då behöver du bara ha ett CK3 eller motsvarande (går även att köra med bara boxen men är inte att rekomendera)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• lyckades få tag på min dvd-key men nu är ja rätt confused flash å allt funkar spel funkar men efter jag flashat jag inte tryck intro/read ja får status 0x51 vad jag än gör och det kontiga är att jag kan flasha med liteon 83850c v1 och v2 lt+ inge gnäll alls

har jag gjort nåt fel ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

JungleFlasher 0.1.76 Beta (166)

Session Started Thu Nov 25 13:35:26 2010

This is a Wow 64 process running on 2 x 64 bit CPUs

portio64.sys Driver Installed

portio64.sys Driver Started, thanks Schtrom !

Found 8 I/O Ports.

Found 1 Com Ports.

Found 3 windows drives A: C: D:

Found 0 CD/DVD drives

Loading firmware file D:\JungleFlasher v0.1.76 Beta (166)\firmware\Dummy.bin

MD5 hash: 8537600fa4e86356e4572caded869a39

Inquiry string found

Identify string found

Drive key @ 0xA030 ********************************

Firmware Osig: [PLDS DG-16D2S 8385]

Firmware is: LO83info Extract

Loading firmware file D:\JungleFlasher v0.1.76 Beta (166)\firmware\LTPlus-838v2.bin

MD5 hash: 4cb38e41d87c204df72a395c6354fc7a

Genuine LT-Plus

Drive key @ n/a 77777777777777777777777777777777

Firmware Osig: [PLDS DG-16D2S 8385]

Firmware is: LT-Plus

Spoofing Target

DVD Key copied to target

Inquiry string copied to Target

Identify string copied to Target

Serial data copied from Source to Target

No Calibration data in source

Drive is Lite-On.. Lite-On-Erase NOT sent

Sending Lite-On-Erase request to port 0x9880

..............

Drive returned Status 0x0

....................

Device Intro failed!

Sending Lite-On-Erase request to port 0x9880

..............

Drive returned Status 0x0

.....

Serial flash found with Status 0x72

Manufacturer ID: 0xC2

Device ID: 0x11

Flash Name: MXIC(MX25L2005)

Flash Size: 262144 bytes

Getting Status from port 0x9880

SPi flash found with Status 0x72

Sending Chip Erase to Port 0x9880

Erasing:............

Writing target buffer to flash

Writing Bank 0: ................

Writing Bank 1: ................

Writing Bank 2: ................

Writing Bank 3: ................

Flash Verification Test !

Reading Bank 0: ................

Reading Bank 1: ................

Reading Bank 2: ................

Reading Bank 3: ................

Write verified OK !

Sending Vendor Outro to port 0x9880

Drive is Lite-On.. Drive is Lite-On.. Sending Vendor Intro to port 0x9880

Status 0x51

Re-sending Vendor Intro:

.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ......

Device Intro failed!
          Last edited by Orcman; 2010-11-25, 20:43.

Comment

• En snabb fråga..

Jag tänkte uppdatera min Liteon 74500c från IXtreme LT till den nya LT+, måste jag "dumpa" (kapa och löda i läsaren) för att kunna uppdatera eller är det bara deleta gamla flashen i JungleFlasher?

Något speciellt jag ska tänka på när jag uppdaterar?

Comment

• Orcman: Vänligen använd Quote taggarna när du ska skriva en logg, då blir det lättare o svara Umm... du ska inte köra intro efter att du har skrivit till driven och kört en outro?? och varför kör du liteon erase 2 gånger? kör det 1 gång, sedan startar du om driven under tiden det körs... failar den på det kör du outro sen intro...
              Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
                En snabb fråga..

Jag tänkte uppdatera min Liteon 74500c från IXtreme LT till den nya LT+, måste jag "dumpa" (kapa och löda i läsaren) för att kunna uppdatera eller är det bara deleta gamla flashen i JungleFlasher?

Något speciellt jag ska tänka på när jag uppdaterar?
                Har du redan en dump med in key behöver du inte dumpa om den, om du däremot inte har key måste du dumpa om...

Inget speciellt du behöver tänka på, bara läsa på hur du ska göra i guiden, och fråga om du är osäker på något!
                Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Har du redan en dump med in key behöver du inte dumpa om den, om du däremot inte har key måste du dumpa om...

Inget speciellt du behöver tänka på, bara läsa på hur du ska göra i guiden, och fråga om du är osäker på något!
                  Okej tackar, måste säga att du gör ett super jobb här på forumet! Lika när jag skulle flasha första gången då hjälpte du mig igenom allt Så imorgon blir det till att uppdatera krysslådan och spela ac:b (;

Comment

• jag körde liteone erease 2ggr pga att jag inte va snabb nog med power cycle under erease och fick fail

men är det normal och få status error codes 0x51 efter flashning? sen är det ganska skumt att jag kan flasha/spela spel med 83850c v1 och v2 bägge fungerar (min liteon 83850c är gjort juli 2009)

Comment

• 0x51 betyder att driven är i normalt läge, 0x52 betyder att firmwaren är låst...

Ja, det är fullkomligt normalt att ha 0x51 som status... gör som jag beskrev ovan med att kör outro sen intro istället för o köra dubbla liteon erase
                      Google is your friend!

Comment

Okej tackar, måste säga att du gör ett super jobb här på forumet! Lika när jag skulle flasha första gången då hjälpte du mig igenom allt Så imorgon blir det till att uppdatera krysslådan och spela ac:b (;
                        Sweet, no problems
                        Google is your friend!

Comment

• Finns det någon guide hur man uppdaterar genom JungleFlasher? Vet att det låter noobigt, men jag vet inte alls vilka filer jag ska välja och vart jag ska trycka så det blir rätt :P

Comment

Finns det någon guide hur man uppdaterar genom JungleFlasher? Vet att det låter noobigt, men jag vet inte alls vilka filer jag ska välja och vart jag ska trycka så det blir rätt :P
                            läs Jungleflasher's egna PDF guide
                            Google is your friend!

Comment

• Hej!

Jag köpte en CK3 PRO från er, och flashade en 7485 Lite-on drive med LT 1.1.

Nu när LT+ kommit vill man ju ha den FW istället. Men jag kan inte flasha driven längre, jag hittar den i JF och jag har DVDkey sparad.

Jag läste att efter att man flashat en lite-on med LT 1.1 så blir driven en 93(nu har jag glömt siffrorna men att driven går från en 7 till en 9 helt enkelt) och måste behandlas som att det är en Lite on 9xxxx.

Stämmer det? Så om jag cuttar och löder in switch etc enligt moxxddr metoden jag läst om i denna tråd, så bör det gå att skriva in den nya LT+ ?

Just nu kan jag varken läsa eller skriva flashen.

Comment

• Original inlägg av mojorising Visa Inlägg
                                Hej!

Jag köpte en CK3 PRO från er, och flashade en 7485 Lite-on drive med LT 1.1.

Nu när LT+ kommit vill man ju ha den FW istället. Men jag kan inte flasha driven längre, jag hittar den i JF och jag har DVDkey sparad.

Jag läste att efter att man flashat en lite-on med LT 1.1 så blir driven en 93(nu har jag glömt siffrorna men att driven går från en 7 till en 9 helt enkelt) och måste behandlas som att det är en Lite on 9xxxx.

Stämmer det? Så om jag cuttar och löder in switch etc enligt moxxddr metoden jag läst om i denna tråd, så bör det gå att skriva in den nya LT+ ?

Just nu kan jag varken läsa eller skriva flashen.
                                Det stämmer att LT baseras på 93450C modellen, det ända som skiljer modellerna åt (74850C, 83850Cv1, 83850Cv2 samt 93450C) är hur man dumpar dom, du behöver alltså inte löda i den om den inte har fuckat ur totalt...

Det du ska göra är att köra en Liteon Erase och starta om driven... då ska den hamna i 0x72 läget... om det inte fungerar som det ska har du gjort något med datorn du använder som stör ut det hela... kanske brandvägg? antivirus etc?

Om den mot förmoden skulle vägra totalt gå in i 0x72 kan du kapa banor och löda sedan köra intro och hålla på trassla så... men det ska inte behövas för att bara skriva till den... det ska bara behövas för att dumpa den om du inte redan har key vilket du säger att du har...?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X