Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Väntar ivrigt på guiden till 1.6 nu. Tusen tack på förhand!

Samma sätt som för 1.51 skulle jag tro
    Ingen skillnad alls i förfarandena.

En Flashning är fortfarande en Flashning, En Uppdatering är fortfarande en uppdatering o en Spoofning är fortfarande en Spoofning, samt en Uppdatering av en spoofning är fortfarande en uppdatering av en Spoofning
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Precis som pendragon säger, men jag skriver nu om hur du gör i 1.6 versionen av JF och har ändrat checksum värdet för DOS guiden håller på gör om DOS paketet nu bara med ändringarna i den

*Edit:*

Dos packet är färdigt, om något inte stämmer i guiden säg till så fixar jag detta
      Last edited by Swizzy; 2009-05-16, 12:55.
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Funkar det med en bärbar?

Funkar det om man ska flasha en drive om man kopplar in den med connectivity kit?

Tack!

Comment

Detta fungerar med xbox 360's liteon drive, ja... du behöver ha ett connectivity kit med antingen USB eller COM (Seriell) port...

jag rekomenderar att du kör på COM (seriell) hellre än USB...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

har problem med JungleFlasher kan läsa ut filerna med hjälp av
            JungleFlasher men den hänger sig när den ska flasha den
            fungerar under dos vilken av filerna ska man flasha med i dos?
            ser det finns dom som använder sig av Lite_CFW
            har för mig att det inte var rätt eller?????

Comment

om du valt att köra "save to file" så är det den filen, annars måste du lägga dummy.bin tillsamans med ixtreme filen och göra om den där som i dos guiden

enklast för dig är att byta namn på "Lite_CFW" till "hacked.bin" om du följer min dos guide, om du skulle ha problem att hitta liteon driven i DOS kör då "L-O-Eras" följt av SATA porten (står 0x**** på den positionen den normalt har, eller så kollar du i jungleflasher (samma port oavsett om du kör jungleflasher eller dos) det du skriver efter "L-OEras" är då det som står där jag skrivit "****" sedan kör du detta kommandot tills driven får status 0x72 (kan stå 0xFF, 0xF2 och 0x80 detta är normalt men du ska fortsätta köra kommandot tills du får den till status 0x72) du behöver starta om driven för att få den till status 0x72, när den väl är där kör du enligt guiden efter erase

ska nog skriva in detta i felsökningen och göra ett sådant batch kommando till dos filerna
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                om du valt att köra "save to file" så är det den filen, annars måste du lägga dummy.bin tillsamans med ixtreme filen och göra om den där som i dos guiden

enklast för dig är att byta namn på "Lite_CFW" till "hacked.bin" om du följer min dos guide, om du skulle ha problem att hitta liteon driven i DOS kör då "L-O-Eras" följt av SATA porten (står 0x**** på den positionen den normalt har, eller så kollar du i jungleflasher (samma port oavsett om du kör jungleflasher eller dos) det du skriver efter "L-OEras" är då det som står där jag skrivit "****" sedan kör du detta kommandot tills driven får status 0x72 (kan stå 0xFF, 0xF2 och 0x80 detta är normalt men du ska fortsätta köra kommandot tills du får den till status 0x72) du behöver starta om driven för att få den till status 0x72, när den väl är där kör du enligt guiden efter erase

ska nog skriva in detta i felsökningen och göra ett sådant batch kommando till dos filerna
                tack för det byte namn på "Lite_CFW" till "hacked.bin" fungerade perfekt i
                dos

Comment

behövde du manuellt erasea driven? eller gick det bra ändå?
                  Google is your friend!

Comment

behövde du manuellt erasea driven? eller gick det bra ändå?
                    var tvungen att manuellt erasea driven sen fungerade det bara

Comment

jag är lite osäker på vilket kit de är man ska ha? är de detta?

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943
                      sigpic

Comment

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943 + http://www.psxcare.com/product.php?xProd=953 (om du inte vill löda)

eller

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=889 + http://www.psxcare.com/product.php?xProd=945 (om du inte vill löda)
                        Google is your friend!

Comment

Har en Lite-On som är flashad med IXtreme 1.5 av någon snubbe här i stan. Jag äger ett VIA sata kort och nu undrar jag om jag kan flasha den själv till 1.6 utan massa kit osv?

Comment

Original inlägg av Axan Visa Inlägg
                            Har en Lite-On som är flashad med IXtreme 1.5 av någon snubbe här i stan. Jag äger ett VIA sata kort och nu undrar jag om jag kan flasha den själv till 1.6 utan massa kit osv?

Allt beror på, prova o se, men kom ihåg, Spara nyckeln!
                            Du bör ha ett Connectivitykit och har du inte ett Spear får du löda.
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Allt beror på, prova o se, men kom ihåg, Spara nyckeln!
                              Du bör ha ett Connectivitykit och har du inte ett Spear får du löda.
                              om han kör med Jungleflasher enligt guiden så behöver han inte ha spear, men man MÅSTE ha ett Connectivity Kit, Antingen CK3 eller Maximus 360 Xtractor för att få ut nyckeln, vad jag vet så går det inte att få ut nyckeln utan ett connectivity kit på liteon

Faktum är att om den redan är flashad sedan tidigare behöver man inte äns öppna liteon driven (om man läser ut i Windows med JungleFlasher) däremot måste man fortfarande ejecta trayen
                              Google is your friend!

Comment

om han kör med Jungleflasher enligt guiden så behöver han inte ha spear, men man MÅSTE ha ett Connectivity Kit, Antingen CK3 eller Maximus 360 Xtractor för att få ut nyckeln, vad jag vet så går det inte att få ut nyckeln utan ett connectivity kit på liteon

Faktum är att om den redan är flashad sedan tidigare behöver man inte äns öppna liteon driven (om man läser ut i Windows med JungleFlasher) däremot måste man fortfarande ejecta trayen

Ok tack för era svar!
                                Men när du skriver att man fortfarande måste ejecta trayen, kan man inte använda xboxen som strömkälla då? Eller är det ett måste med ett connectivity kit oavsett om driven är flashad sen innan eller inte?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X