Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• du ska köra i DOS, och att det står no ATAPI device present beror på att driven inte har någon firmware, och mer eller mindre är död just nu, men om du lyckas erease den sparkar du liv i den igen det viktiga är att kolla vilken port det kan tänkas vara som du ska erasea på...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• ok ska se om jag kan hitta vilken port de är o försöka få igång den. än så länge finns inga tankar på att ge upp o lämna den till nån annan utan jag vill försöka klara ut de här sj. men får man ingen rätta på de så får man se om man lämnar in den elr köper ny. kanske tvingas till att köpa en ny men då har man ju iaf lite erfarenhet av såna här saker o vet va som kan hända =)
      sigpic

Comment

• Datorskärmen blir svart när jag startar Xecuter

När jag trycker på ON knappen på kittet för att starta driven så blir skärmen svart. Men startar jag driven innan jag startar datorn så går det bra men sen när jag ska stänga av den för att få trayen halvvägs ut och startar den igen så blir skärmen svart så blir lite svårt att fortsätta då :P

Någon som vet vad som kan va fel eller hur jag löser det?

Comment

• gör du detta i windows? och har du något program igång?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Jag lyckades lösa det, kopplade bort HD-tvn från grafikkortet och sen funkade det. Så måste ha vart nåt konstigt där

Comment

• Tur det =)
              Google is your friend!

Comment

• Hej!,
                Tänkte köpa xecuter ck3+probe för att flasha min liteon drive och polarns samsung. Men man får ju med usb kabel men ingen seriell kabel. Fungerar det i alla fall via usb att läsa nyckel. Och sen en fråga till hur flashar man samsung med hjälp av ck3 hittar ingen vettig guide eller kan man leta på någon annan guide och byta ut till ix 1.6. (har för mig att jag läste att det bara går att flasha med jungleflasher via usb)

Comment

• Det ska gå lika bra med USB kabeln ja, men jag föredrar att använda Seriell kabel då det inte krävs några drivrutiner för det

Vad gäller samsungen kan du använda vilken guide som helst som behandlar iX 1.6 flashning av samsung, tidigare versioner av iXtreme också för den delen
                  Google is your friend!

Comment

• Okej, tack för hjälpen. Men vill bara få förtydligat svar så det gå att flasha i dos via usb?

Comment

• Nej, det går inte att flasha i DOS via USB om du inte lyckas hitta någon fungerande drivrutin för USB som startas via config.sys
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• JIPPI jag fick igång min drive så nu kan man äntligen spela igen

Tack swizzy, Pendragon, int21 o alla ni andra för att ni haft orken att svara på mina frågor o tack för hjälpen!! =)
                        sigpic

Comment

• Kul att det löste sig
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                            JIPPI jag fick igång min drive så nu kan man äntligen spela igen

Tack swizzy, Pendragon, int21 o alla ni andra för att ni haft orken att svara på mina frågor o tack för hjälpen!! =)
                            En liten fråga bara, körde du i DOS eller Windows för att slutföra?
                            Google is your friend!

Comment

• jag körde i dos. jag fick reda på vilken port de är genom att koppla in dvd brännaren på via kortet. sen skrev jag allt för hand, hittade en guide på nätet där nån hade varit ute för samma sak
                              sigpic

Comment

• Något speciellt man ska tänka på eller göra annorlunda om ska flasha via usb i jungleflasher eller är det bara att göra samma sak fast sätta i usb kabel istället?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X