Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Går det att ned gradera dshboarden så att man kan fixa Xexmenu??
nej det går inte att nedgradera från 8xxx till 7xxx tyvär... eller det går säkert att göra, men det hjälper inte då viss hårdvara slutat fungera när man uppdaterat dashboarden över 7371, som krävs för att XBR etc. ska fungera (hackade dashboarden, en av flera alternativ till att kunna använda XeX menu i huvudtaget)
Jag har en Box som jag köpte sommaren 08 som har rätt dash (63 eller 67 nånting har jag för mig). Har iaf den gamla dashen och jag har knappt uppdaterat den sen jag köpte den då jag har kört på en annan box de senaste 1,5 åren.
Men om jag förstått detta rätt så måste jag skicka den till er för att få reda på om den är är jtag kompatibel (om jag nu inte vill/kan göra det själv)? För att man först får reda på det vid dumpning av nand? Så värsta scenariot är alltså runt 420 kr (2x210 kr) i frakt utan att det går att göra något?
Om det är rätt tillverkningsdatum och version av dashboard enligt det vi skrivit både i forumet och på hemsidan så skall det inte vara några problem...det KAN ju vara något som tokar, men det borde gå bra...
Detta går ENDAST att göra på XBOX 360 tillverkade före c:a 2009-06-07 och med Dashboard version upp till och med 2.0.7371
Kontrollera om du är en lycklig ägare av en "jtag-hackbar" 360 =NU= genom att titta på tillverkningsdatum på baksidan av din xbox 360 samt system settings/console settings/system info för att se t.ex. "D:2.0.7371.9 - K:2.0.7371.0".
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Om det är rätt tillverkningsdatum och version av dashboard enligt det vi skrivit både i forumet och på hemsidan så skall det inte vara några problem...det KAN ju vara något som tokar, men det borde gå bra...
Detta går ENDAST att göra på XBOX 360 tillverkade före c:a 2009-06-07 och med Dashboard version upp till och med 2.0.7371
Kontrollera om du är en lycklig ägare av en "jtag-hackbar" 360 =NU= genom att titta på tillverkningsdatum på baksidan av din xbox 360 samt system settings/console settings/system info för att se t.ex. "D:2.0.7371.9 - K:2.0.7371.0".
Ok, tack för svaret..
Jag tänkte på detta du skrev:
"Vi tar 500:- för jtag-hack/xexmenu i samband med att boxen redan är isär för flashning/flashuppdatering.
Så totalt 850-900:- (1200:- om dvdläsaren av någon anledning råkar vara en lite-on med en firmware som kräver bankapning osv för urläsning och befintlig firmware inte redan finns urläst och tillgänglig)"
Är det alltså för att få senaste FW + jtag hacket fixat i sin box? Jag har en BenQ läsare i denna, men LT finns väl inte till den ännu.
Vi tar 700:- om man endast skall jtagga.
Om vi samtidigt skall flasha så kostar ju flashning
350:- för uppdatering av tidigare av oss gjort flashning
400:- för "vanlig" flashning
700:- för "nya lite-on" flashning
995:- för att sätta i en ny lite-on istället för det du har i nu
+ 500:- för jtaggning, dvs 200:- rabatt när man även gör en flashning.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Kommer senaste spelen fungera? Med tanke på att de vill uppdatera boxen.
den dashboard versionen som läggs in blir 8955 som skall vara den senaste... därmed ska dom spelen också fungera, du kan annars kopiera DVD'n och ta bort system uppdateringen (en mapp med namnet "$SystemUpdate")
Min 360 är tillverkad innan utsatt datum och har en tidigare dashbord än vad som nämns. Jag har också en äldre iXtreme moddning på min enhet.
Men denna XEXmenu, hur får jag den? Får man den om man lämnar in för en nyflashning av sin konsol eller är det något man gör själv?
Har det med iXtremeLT att göra.... jag är lite förvirrad.
med XEXmenu, kommer nyare wave inte hindra mig att ladda backuper?
XeXMenu gör det möjligt att ladda spel från extern hårddisk istället för från skiva etc. för att kunna använda XEXMenu måste du JTAG-Hacka din konsoll, det tar vi 700:- för, om du i samband med detta vill ha din konsoll flashad kostar det dig 500:- + flash kostnaden (i ditt fall troligen 350:- om du flashad hos oss tidigare total summan blir då 850:-)
XeXMenu gör det möjligt att ladda spel från extern hårddisk istället för från skiva etc. för att kunna använda XEXMenu måste du JTAG-Hacka din konsoll, det tar vi 700:- för, om du i samband med detta vill ha din konsoll flashad kostar det dig 500:- + flash kostnaden (i ditt fall troligen 350:- om du flashad hos oss tidigare total summan blir då 850:-)
Vad är det man behöver för att göra detta och vad gör man med maskinen är det typ som gamla xbox så man ändrar programvaran på Hårddisken?
det du behöver är:
Elektronik kabel
Likriktade dioder av typen: 1N4148
en lödstation
en LPC-H2148 (eller LPT anslutning, LPC'n går mycket mycket snabbare så den är därför att rekomendera)
utöver det behöver du ha utrustning för att programmera LPC'n (om du inte köper en av oss, då är dom färdig programmerade)
samt så behöver du utrustning för att öppna upp Xboxen (och ev. släppa på moderkortet helt och hållet, det vill säga du behöver minst ha en T10 mejsel/bits, ev. en T8 också...)
plus XBR_8955_3 för ditt moderkort
samt NandPro20b
sen är det bra om du har en guide där det står hur du ska göra
Comment