Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBReboot 8955, XeXmenu etc guide *update*

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hej jag har en gammal box från 2008.

Då jag kollar efter dashboard versionen så står det:

D:208955.0 - K:208955.0 (BK:2.0.1888.0) osv.

Detta är en för ny version, right?

Kommer jag kunna modda den så jag kan spela live och köra alla spel? Finns det någon möjlighet att kunna köra spel direkt från HDn med denna box?

Tackar på förhand.

Edit: Jag har en Lite-on spelare

Comment

Ja du kan modda den och köra alla spel. Nej du har för ny dash för att göra JTAG-hacket och spela från hdd.
      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
      360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Hmm,vette fasiken om detta funkar för att ta bort kernelversioner.
        från kernel 8955> kernel 7371
        Enligt detta så tar man bort sina updates,men då är frågan om den även tar bort ens kernelversion. För om det funkar så har jag nog halva inne då min box har rätt ålder.
        http://www.youtube.com/watch?v=TVNw78PpyBs
        Frågan som man undrar är helt enkelt,återställer det kernelversionerna?
        Hittade inget nånstans som bekräftade det.

[Edit] Hittade även den här länken med det vara ett modchip så den är nog ganska värdelös.
        Låter häftig dock. http://www.infectus.biz/ [Edit]

Annars så har jag ett förslag om ett ev. inbyte av min 360 som är flashad av er mot en jtaggad box med $$ emellan.
        Last edited by ChickenZliZe; 2010-04-12, 22:27.

Comment

Original inlägg av ChickenZliZe Visa Inlägg
          Hmm,vette fasiken om detta funkar för att ta bort kernelversioner.
          från kernel 8955> kernel 7371
          Enligt detta så tar man bort sina updates,men då är frågan om den även tar bort ens kernelversion. För om det funkar så har jag nog halva inne då min box har rätt ålder.
          http://www.youtube.com/watch?v=TVNw78PpyBs
          Frågan som man undrar är helt enkelt,återställer det kernelversionerna?
          Hittade inget nånstans som bekräftade det.

[Edit] Hittade även den här länken med det vara ett modchip så den är nog ganska värdelös.
          Låter häftig dock. http://www.infectus.biz/ [Edit]

Annars så har jag ett förslag om ett ev. inbyte av min 360 som är flashad av er mot en jtaggad box med $$ emellan.
          Infectus är ett gammalt chip som inte så många använder , det var mest för att kunna försöka ändra key fron moderkortet och "försöka" unbanna 360 via att man byter key med en annan box moderkort + läsare
          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

allewi
            Tack så mycket.
            Angående att ta bort systemupdates med länken som fanns på tuben.Återställer itne kernel.Tyvärr

Comment

Det går inte att backa tillbaka och göra en konsoll JTAG-Hackbar på nytt efter att man gått över 2.0.8xxx.0 den bränner nämligen "E-Fuses" som krävs för att JTAG hacket... >_<
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

[Edit]

Min polare hade köpt en jasper av er och han har bara dragit ner nya dashen till sin.

han har en med kernel D:2.0.7371.0- K:2.0.7371.0

Är den Jtagbar?
                Last edited by ChickenZliZe; 2010-04-13, 23:56.

Comment

jtag'ade nyligen nu bannad

tjena, jtaggade min konsoll hos er 23/4 och kommer hem kopplar in den o de tar kanske 15-20min så e jag live bannad nu, något jag kan göra åt saken? kan jag köra XBLA paketen iaf med min konsoll nu?

Undrar även hur jag får in spel direkt via ftp? lyckats lösa nu så att jag får in spelen genom datorn in på externa hdd o sedan koppla in i xboxen igen o kan starta dom från default.xex från spel mappen men lyckas inte göra ngåra genvägar eller så till spelen för lätare hantering.

länkar på några "noob" guides vore nice men verkar inte finnas än?

någon som har tid via msn/irc kanske dra en snabb guide?

Comment

Original inlägg av ChickenZliZe Visa Inlägg
                    [Edit]

Min polare hade köpt en jasper av er och han har bara dragit ner nya dashen till sin.

han har en med kernel D:2.0.7371.0- K:2.0.7371.0

Är den Jtagbar?
                    Den borde gå att JTAG:a utan problem förutsatt att tillverkningsdatumet är äldre än 2009-06-15 (ungefärligt datum)
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av iCas Visa Inlägg
                      tjena, jtaggade min konsoll hos er 23/4 och kommer hem kopplar in den o de tar kanske 15-20min så e jag live bannad nu, något jag kan göra åt saken? kan jag köra XBLA paketen iaf med min konsoll nu?

Undrar även hur jag får in spel direkt via ftp? lyckats lösa nu så att jag får in spelen genom datorn in på externa hdd o sedan koppla in i xboxen igen o kan starta dom från default.xex från spel mappen men lyckas inte göra ngåra genvägar eller så till spelen för lätare hantering.

länkar på några "noob" guides vore nice men verkar inte finnas än?

någon som har tid via msn/irc kanske dra en snabb guide?
                      allt fungerar fortfarande lika bra ja du kan lägga till mig på msn så kan jag hjälpa dig komma igång
                      Google is your friend!

Comment

Säkert en otroligt dum fråga, men jag ställer den iallafall.
                        Det enda som jag egentligen kan göra med detta "hack" är att jag kan ftp'a spel till en hårddisk på xboxen och spela dem därifrån istället för att bränna ut dem på skiva och spela?

Hur är det med live och sådant? Man kan fortfarande bli bannad därifrån verkar det som?
                        Om man tex har ett spel, som brukar bestå av en .dvd fil och en till som jag inte kommer ihåg, är det då bara att lägga över dem på en disk och så starta dem?
                        Om man tex kollar spelen med någon mjukvara för att se att det är "stealth patchade" kan man då lira dem på live?

Tänkte även på det där med codecs, kan man då använda boxen till att spela tex 1080p .mkv filmer?

Comment

Original inlägg av look2 Visa Inlägg
                          Säkert en otroligt dum fråga, men jag ställer den iallafall.
                          Det enda som jag egentligen kan göra med detta "hack" är att jag kan ftp'a spel till en hårddisk på xboxen och spela dem därifrån istället för att bränna ut dem på skiva och spela?
                          360 spel samt emulatorer/egenkodade applikationer från interna HDD eller Extern USB media så som disk eller minneskort ja.

Hur är det med live och sådant? Man kan fortfarande bli bannad därifrån verkar det som?
                          Tydligen tar det bara 24 timmar sen är det rökt.

Om man tex har ett spel, som brukar bestå av en .dvd fil och en till som jag inte kommer ihåg, är det då bara att lägga över dem på en disk och så starta dem? [/QUOTE]
                          .dvd är ju en infofil som inehåller layerbreak o är inte större än några kilobytes, det du tänkte på var .iso filer o sånt konverterar man innan man kastar över till en 360 via ftp eller via usb disk. Personligen hade jag kastat spelen på skiva o sen dumpat dom i XexMenu
                          Om disken rasar har du ju en backup på en skiva, o givetvis ABGX checka dem innan man bränner ut dessa.

Om man tex kollar spelen med någon mjukvara för att se att det är "stealth patchade" kan man då lira dem på live?
                          ABGX360 finns mer info i FAQ om den Dock en J-Taggad maskin är inte Livesäker för fem öre, då är flashade dvdläsare säkrare.

Tänkte även på det där med codecs, kan man då använda boxen till att spela tex 1080p .mkv filmer?
                          Nej, Det fins ingen sådan codec att installera...
                          Du får nöja dig med Div-X och X-Vid som 360 använder standard eller köpa en PopCorn Hour
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

@Pendragon
                            tack så mycket för ett otroligt snabbt svar... Då är detta alltså inget som jag känner att jag har något större behov av just nu

om inte... Vad finns det för roliga applikationer att köra? och vart kan man hitta dem?

Comment

@Pendragon
                              tack så mycket för ett otroligt snabbt svar... Då är detta alltså inget som jag känner att jag har något större behov av just nu

om inte... Vad finns det för roliga applikationer att köra? och vart kan man hitta dem?
                              Smaken som baken

Just nu har folk kodat Emulatorer typ ( Supernintendo och 8-bits NES emulatorer e.tc e.tc ) o fler program kommer översättas från Gamla xboxen så som X.B.M.C etc, men det ligger fortfarande under uppdatering/utveckling.
                              Man hittar dessa program som allt annat på internet, Xbox-scene är en bra info samt samlingssida för program + information om hur det går i utvecklingen.

+ att folk som kan koda kan ju trolla egna små finurliga program
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

XBMC lär nog inte portas till 360 på ett bra tag, den är för beroende av mplayer m.m. som inte passar arkitekturen.
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X