Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBReboot 8955, XeXmenu etc guide *update*

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    @Pendragon
    tack så mycket för ett otroligt snabbt svar... Då är detta alltså inget som jag känner att jag har något större behov av just nu

om inte... Vad finns det för roliga applikationer att köra? och vart kan man hitta dem?
    en j*vligt trevlig funktion med den senaste versionen av Dashboarden (som används vid JTAGning) är att konsollen blir regionsfri [dock ENDAST för spel] du kan då med andra ord starta japanska/amerikanska spel som inte släpps i PAL version, eller om du vill lira före alla andra kan du göra det med

men som Pendragon säger blir man bannad inom 24 timmar, vissa rapporterar att det endast tog en kvart... det är helt olika, men generellt sätt är JTAGning inte för folk som vill lira live, om man däremot vill ha möjligheten att köra som på Xbox 1:an (spel från hårddisk, på 360 även från USB hårddisk och även hemkodat för att kunna utnyttja konsollens fulla potential) är JTAG-Hacket utmärkt bra, utvecklingen har inte kommit jääääätte långt ännu, men det går i rasande fart frammåt, jag tror inte det är långt kvar innan du kan köra dina MKV's på 360'n, hårdvarumässigt borde den klara av det, det handlar bara om att någon ska orka koda en codec som fungerar på 360'n...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hjälp!

Jag undrar bara lite snabbt om man kan chippa detta xbox?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...QAAAEo74E7Uj8P

Comment

Original inlägg av Westermark Visa Inlägg

Flasha läsaren ska väl fungera men att JTAG:a den kommer inte att fungera tyvärr.
        PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
        PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
        PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
        360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av Westermark Visa Inlägg

i dagsläget finns ingen modd på dom, men teamet bakom iXtreme arbetar på det
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

För en ritning på hur du gör en egen kabel för OLIMEX samt anslutningar på 360 kika här: http://forum.psxcare.com/support/sho...057#post234057
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Tjaba. Fan. Jag såg detta idag. Jag har en äldre xbox360 som är moddad för länge länge sen på psxcare. Jag har aldrig spelat på live utan bara bränt spel...

Men nu såg jag att man kan köra homebrew!!! Grymt. Körde allt på min gamla xbox. Va ett mediacenter. Xbox360 kan alltså också bli det som det ser ut?

Men nu spelade jag ett bränt alan wake och där uppdaterades min dashboard. Dammade av den och brände spelet vilket funkade bra. (va en uppdatering med spelet.) Så jag gissar på att jag har nyaste dashboarden. Är detta hack för sent då eller? ....Går det att nergradera dashboard osv?
              mvh
              //AFX3D.

Comment

Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
                Tjaba. Fan. Jag såg detta idag. Jag har en äldre xbox360 som är moddad för länge länge sen på psxcare. Jag har aldrig spelat på live utan bara bränt spel...

Men nu såg jag att man kan köra homebrew!!! Grymt. Körde allt på min gamla xbox. Va ett mediacenter. Xbox360 kan alltså också bli det som det ser ut?

Men nu spelade jag ett bränt alan wake och där uppdaterades min dashboard. Dammade av den och brände spelet vilket funkade bra. (va en uppdatering med spelet.) Så jag gissar på att jag har nyaste dashboarden. Är detta hack för sent då eller? ....Går det att nergradera dashboard osv?
                mvh
                //AFX3D.
                Du måste ha kernel 2.0.7371.0 eller lägre. Med tanke på att du spelat Alan Wake så är det med 99,9% kört. Mina 0,1% osäkerhet baserar jag på att jag inte vet exakt vilken dash som Alan Wake innehåller men det är garanterat en nyare.

360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Comment

mvh
                  //AFX3D.
                  Alan wake innehåller 2.0.8955.0, senaste är 2.0.12611.0 men som pemani säger så måste du ha 2.0.7371.0 eller lägre, efter 2.0.8xxx.0 börjar man bränna e-fuse för att man inte ska kunna backa tillbaka... (man började med det med dashboarden som följer 2.0.7371.0)
                  Google is your friend!

Comment

Fan va surt.. ...

Men jag får skylla migsjälv. Borde hållt mig uppdaterad inom xbox moddningens värld. Vilket jag inte gjort på ett par år nu...
                    Men det är lite fisk från microsoft att uppdatera ens dashboard med ett spel. Fusk från deras sida typ...

Menmen. Man kan inte få allt...
                    Kunde fixat detta hack om jag inte uppdaterat i förrgår. Crabman.

Comment

Fan va surt.. ...

Men jag får skylla migsjälv. Borde hållt mig uppdaterad inom xbox moddningens värld. Vilket jag inte gjort på ett par år nu...
                      Men det är lite fisk från microsoft att uppdatera ens dashboard med ett spel. Fusk från deras sida typ...

Du menar typ att Abborrar jobbar åt MS?

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                        Du menar typ att Abborrar jobbar åt MS?
                        Sikken tur att Gammelgäddor som vi äter små Aborrar till frukost, lunch po moddag
                        LT+ finns till Lite-on och BenQ för 360 FAT.
                        Det löser problem med AP25.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Fan va surt.. ...

Nja, det är så att man tillför nya funktioner i dashboard versionerna som utvecklarna använder för att bättre hantera hårdvaran så att man får bättre spel
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            Nja, det är så att man tillför nya funktioner i dashboard versionerna som utvecklarna använder för att bättre hantera hårdvaran så att man får bättre spel
                            Jo kanske. Men jag tror man skulle kunna använt den gamla dashboarden med. Men ni som kör detta hack. Måste inte ni också uppdatera dashboarden för nya spel och på så sätt förstörs allting?
                            För man måste ju uppdatera för att kunna spela alan wake t.e.x...Som f.ö är ett jävligt bra lir.

Comment

Jo kanske. Men jag tror man skulle kunna använt den gamla dashboarden med. Men ni som kör detta hack. Måste inte ni också uppdatera dashboarden för nya spel och på så sätt förstörs allting?
                              För man måste ju uppdatera för att kunna spela alan wake t.e.x...Som f.ö är ett jävligt bra lir.
                              Ja, du måste uppdatera... därav det kommer nya versioner av Freeboot bland annat, senaste versionen är Freeboot 0.04 som bygger på 12611 dashboarden/kerneln

Versionen innan dess är 0.031/0.032 som bygger på 9199

Versionen innan det som vi använt oss av på PSXCare är XBR 3 som bygger på 8955
                              Google is your friend!

Comment

Undrar bara en sak om Jtag.
                                Går det att spela back-up:er fårn skiva fast man har installerat Xexmenu och FREEboot 0.04? har en liten hög med skiver jag inte vill ska bara gå till spillo?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X