Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LPC-H2148 USB adapter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• du kan köra spelen från en extern hårddisk eller den interna ja, men kör du på den interna bör du inte göra en mapp som heter "Games" på den interna hårddisken då detta kan orsaka att XeX menu inte går igång utan en extern USB disk ansluten... kanske beror på något helt annat än just det, men vi hade det problemet förut, när jag tog bort mappen "Games" från roten på partition 3 (HDD0 gick det helt plötsligt igång igen utan extern hårddisk ansluten...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      du kan köra spelen från en extern hårddisk eller den interna ja, men kör du på den interna bör du inte göra en mapp som heter "Games" på den interna hårddisken då detta kan orsaka att XeX menu inte går igång utan en extern USB disk ansluten... kanske beror på något helt annat än just det, men vi hade det problemet förut, när jag tog bort mappen "Games" från roten på partition 3 (HDD0 gick det helt plötsligt igång igen utan extern hårddisk ansluten...
      Tack för tipsen. Då undviker jag 360 disken då, har 500 GB som jag kör till Wiin, går dessa att kombinera måntro? Har ju fyllt den till en 10-del kanske med Wii spel. Vore ju najs att fylla på med 90% 360 spel också :P
      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
      360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
        Tack för tipsen. Då undviker jag 360 disken då, har 500 GB som jag kör till Wiin, går dessa att kombinera måntro? Har ju fyllt den till en 10-del kanske med Wii spel. Vore ju najs att fylla på med 90% 360 spel också :P
        för att du ska kunna göra det måste du dela på den, så att det blir 2 partitioner... jag vet dock inte huruvida Xboxen kan känna av flera partitioner eller om det måste vara 1... finns bara ett sätt att ta reda på det dock
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

för att du ska kunna göra det måste du dela på den, så att det blir 2 partitioner... jag vet dock inte huruvida Xboxen kan känna av flera partitioner eller om det måste vara 1... finns bara ett sätt att ta reda på det dock
          Boxen kör väl FAT om jag inte missminner mig och Wiin kan köra både FAT och WBFS. Dock måste Wiin läsa från första partitionen så frågan är om 360:n antingen kan läsa från den andra partitionen eller om man kan lägga både Wii och 360 spel på samma partition. Aja, det är som du säger. Man får prova sig fram =) Blir morgondagens uppgift :P Tack för all hjälp idag.
          Last edited by pemani; 2010-02-21, 01:44.

360 JTAG Backup Console
          360 JTAGable Console

Comment

• japp, Xboxen klarar av: FAT32 och HFS+, kör du FAT är du bara dum då den ännu mer begränsad än FAT32
            Google is your friend!

Comment

japp, Xboxen klarar av: FAT32 och HFS+, kör du FAT är du bara dum då den ännu mer begränsad än FAT32
              Jo det var FAT32 jag menade =)

Ska kika om det finns någon usb splitter. Vore najs om man kunde köra samma disk till båda konsolerna samtidigt utan att behöva flytta kabeln emellan. Riktigt skönt med dom diskarna (t.ex. WD My Book) som tar strömmen via enheten och startar automatiskt med konsolen. Inget onödigt "flytta sig från soffan"

Hittade denna info ang ett alternativ till R6T3:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=706121

Kan ju vara bra ifall man inte kan/vill borta resistorn..

360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Comment

• dom där bilderna var ju bättre än dom jag hittade men ja, det borde nog gå bättre... är nog smartare till och med...
                Google is your friend!

Comment

dom där bilderna var ju bättre än dom jag hittade men ja, det borde nog gå bättre... är nog smartare till och med...
                  Ja den var faktiskt lite pillig att få bort :P

Tänkte försöka få ett usb-minne att fungera imorn så man kan prova nåt XBLA spel. Jag antar att det bör fungera om usb-diskar går.

Men nu ska jag slå huvudet i sängstolpen så jag säger godnatt

360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Comment

• XBLA spel måste packas upp med hjälp av wxPirs för att fungera från ett USBMinne, annars måste dom ligger på en intern Xbox hårddisk...
                    Google is your friend!

Comment

XBLA spel måste packas upp med hjälp av wxPirs för att fungera från ett USBMinne, annars måste dom ligger på en intern Xbox hårddisk...
                      Har packat upp ett XBLA spel (.rar-format) nu som efter uppackning gav följande sökväg: "\584108F6\000D0000\A7EB....yadayadayada".

Använde sedan wxPirs som du rekommenderade och fick efter uppackningen ut en mapp och runt 25 lösa filer varav default.xex vilket jag förmodar är själv startfilen för spelet?

Denna text stod i nfon för spelet att man skulle packa upp spelet till (dock på HDD då):

Partition 3 / Content / 0000000000000000

Betyder det då att om jag vill köra det från HDD:n så slänger jag över allt jag fick efter "rar-uppackningen" ("\584108F6\000D0000\A7EB....yadayadayada") till HDD:n och vill jag istället köra det från USB-sticka så ska jag slänga över mappen och de 25 lösa filerna istället som jag fick efter wxPirs?

Men hur fungerar mappstrukturen på en USB-sticka? Ska jag skapa en "Content" direkt i rooten och i den en "0000000000000000"? Kan jag sedan döpa spelmappen till vad jag vill? :P

Hmm, detta blev verkligen en helt ny värld..
                      Last edited by pemani; 2010-02-21, 11:14.

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

Har packat upp ett XBLA spel (.rar-format) nu som efter uppackning gav följande sökväg: "\584108F6\000D0000\A7EB....yadayadayada".

Använde sedan wxPirs som du rekommenderade och fick efter uppackningen ut en mapp och runt 25 lösa filer varav default.xex vilket jag förmodar är själv startfilen för spelet?

Denna text stod i nfon för spelet att man skulle packa upp spelet till (dock på HDD då):

Partition 3 / Content / 0000000000000000

Betyder det då att om jag vill köra det från HDD:n så slänger jag över allt jag fick efter "rar-uppackningen" ("\584108F6\000D0000\A7EB....yadayadayada") till HDD:n och vill jag istället köra det från USB-sticka så ska jag slänga över mappen och de 25 lösa filerna istället som jag fick efter wxPirs?

Men hur fungerar mappstrukturen på en USB-sticka? Ska jag skapa en "Content" direkt i rooten och i den en "0000000000000000"? Kan jag sedan döpa spelmappen till vad jag vill? :P

Hmm, detta blev verkligen en helt ny värld..
                        på Xbox hårddisken måste det ligga i dom mapparna så som det står i NFO'n, på USB stick/HDD kan du lägga den bäst F*n du vill, ett tips är att lägga den:

usb0:/Games/*spelets namn*

då behöver du inte leta upp .xex filen utan xexmenu hittar spelet automatiskt!
                        Google is your friend!

Comment

på Xbox hårddisken måste det ligga i dom mapparna så som det står i NFO'n, på USB stick/HDD kan du lägga den bäst F*n du vill, ett tips är att lägga den:

usb0:/Games/*spelets namn*

då behöver du inte leta upp .xex filen utan xexmenu hittar spelet automatiskt!
                          Underbart! Tack Swizzy =)

360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Comment

• inga problem, har du fler frågor/problem med XBR/Xexmenu tveka inte att fråga oss här på forumet, jag o Psytroll håller på rätt mycket med det där, finns fler än oss här på forumet som gör det såklart, men det är vi 2 som jobbar på PSXCare som kan hjälpa dig med det mesta angående XBR/Xexmenu, jag är lite mer aktiv på forumet än vad Psytroll är så det blir troligen mig du får svar av först mellan oss 2
                            Google is your friend!

Comment

inga problem, har du fler frågor/problem med XBR/Xexmenu tveka inte att fråga oss här på forumet, jag o Psytroll håller på rätt mycket med det där, finns fler än oss här på forumet som gör det såklart, men det är vi 2 som jobbar på PSXCare som kan hjälpa dig med det mesta angående XBR/Xexmenu, jag är lite mer aktiv på forumet än vad Psytroll är så det blir troligen mig du får svar av först mellan oss 2
                              Det var det jag skrev tidigare också. Tänk om alla företag hade samma support på produkter som ni har. Därför väljer man hellre er än andra även om det kan vara någon krona dyrare ibland. Men dom få kronorna får man ju tillbaka i mångfald i form av all bra support =)

360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Comment

Det var det jag skrev tidigare också. Tänk om alla företag hade samma support på produkter som ni har. Därför väljer man hellre er än andra även om det kan vara någon krona dyrare ibland. Men dom få kronorna får man ju tillbaka i mångfald i form av all bra support =)
                                Det viktigaste är ju inte att man säljer hur mycket som helst, eller har hur billiga priser som helst, det viktigaste är att kunderna man säljer saker till är nöjda, för en nöjd kund kommer tillbaka och tipsar sina nära/kära, vilket i längden leder till att man får fler kunder, och mer sålt!
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X