Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LPC-H2148 USB adapter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• LPC-H2148 USB adapter

Har en gammal 360 (bland många) jag fick av en bekant efter han lyckats strula bort dvd-key´n, och lyckats flashat fel key till dvd-rom.
    Nu var det tänkt att jag skulle installera XeXloader/Rebooter på den, kollade upp det nu och den var av sårbar kernel (66xx eller nånting).

Lödningen känns basic, stora punkter, öppna ytor.
    Men jag har några frågor om denna usb adapter, som inte riktigt framgår i produktbeskrivningen, och det är.

Vad ingår egentligen när man köper denna adapter? mer än det som syns på bilden?

Kan ni fixa ett paket, med denna adapter och switchande dioder/ resistorer?

Som jag förstår det är att all annan installation är den samma (det ända denna adapter gör är att konvertera JTAG till usb) är det riktigt? att med denna metod slipper man bara printer kabel historian?

Mvh

Japp du slipper printerkabeln och det går sisådär 10ggr fortare att läsa/skriva nanden.

Jag kan nog skicka med de dioder och/eller resistorer som behövs. Är ju mest parallellportsmetoden som kräver en massa resistorer, vi borde ha gott om det som behövs, kan inte tänka mig att jag beställde färre än 100-200st av allt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

cool, men jag tor jag blev något mer förvirrad..

Om jag förstår rätt nu, blir "parallellportsmetoden" och alla dess resistorer och dioder överflödig med denna adapter? och då alltså bara "JTAG-Hacket" (J2D2/J1F1) som behöver dioder? (jag har Xenon mobo)

Och blir det då ett helt annat diagram för att löda en hane till ARM-JTAG connectorn på adaptern?

Comment

Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
        cool, men jag tor jag blev något mer förvirrad..

Om jag förstår rätt nu, blir "parallellportsmetoden" och alla dess resistorer och dioder överflödig med denna adapter? och då alltså bara "JTAG-Hacket" (J2D2/J1F1) som behöver dioder? (jag har Xenon mobo)

Och blir det då ett helt annat diagram för att löda en hane till ARM-JTAG connectorn på adaptern?
        det är samma diagram, man skippar 1 punkt, och en diod, samt alla motstånden...

jag lödde en sådan igår, min första... och det gick hur bra som helst på första försöket
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Cool! kanske du kan lägga upp en bild, eller två, på din installation?
          Fäste du adaptern i chassiet? min plan är att skära ut, och fästa den ovanpå bakre USB/Nätverk uttagen, tror att det skulle kunna se väldigt fräsht ut

Comment

Cool! kanske du kan lägga upp en bild, eller två, på din installation?
            Fäste du adaptern i chassiet? min plan är att skära ut, och fästa den ovanpå bakre USB/Nätverk uttagen, tror att det skulle kunna se väldigt fräsht ut
            tyvär kan jag inte göra bilder för hur det såg ut då jag tog bort dom lödningarna idag, kan dock medela att jag drog kablarna etc. ut genom chassit, där HDD'n sitter (framför hårddisken)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

var lite fundersam, men hittade detta diagram, visst är det korrekt?

Hittar jag en chaufför imorrn kanske det blir roadtrip till huvudstaden, då slinker jag in i butiken, annars blir det beställning i dagarna

Mvh
              Last edited by Stonerman; 2010-01-14, 03:23.

Comment

var lite fundersam, men hittade detta diagram, visst är det korrekt?

Hittar jag en chaufför imorrn kanske det blir roadtrip till huvudstaden, då slinker jag in i butiken, annars blir det beställning i dagarna

Mvh
                jag måste kolla på diagrammet vi har på jobbet, återkommer...
                Google is your friend!

Comment

Schysst. Jag beställde en i natt

Edit: kommer den jag beställde vara programmerad för Nandpro 2.0a eller 2.0b?
                  Last edited by Stonerman; 2010-01-14, 11:27.

Comment

Schysst. Jag beställde en i natt

Edit: kommer den jag beställde vara programmerad för Nandpro 2.0a eller 2.0b?
                    Vilken av dom vill du ha :-)
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

2.0b bör väl vara nyare? då kör vi på det

Comment

diagrammet du hade där stämmer bra
                        Google is your friend!

Comment

Cool! Jag kan knappt vänta tills prylarna kommer nog kan man räkna med övernatten-leverans från posten? hehe

Comment

Måndag troligen eftersom jag inte kunde jobba idag, den skickas isåfall imorgon fredag.

Comment

Prylarna har lagt ankar på mitt utlämmningsställe, riktigt taggad att börja.
                              Men en annan hade spenderarbyxorna på sig på krogen i helgen. typiskt!

Men jag hade en snabb fråga till, visst kan man dumpa nand/kv/config på alla xbox´s (oavsätt kernel) det är bara installation av Xell/XBR som kräver lägre än 7371?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X