Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG XBR ger E79 error

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det stämmer, fel av mig jag skyller på värmen och att termometern i butik pekar på 33 grader...
    Det är sällan Swizzy är inne nuförtiden så det blir nog antagligen Micke som kommer få kika på den.
    kollar om den startar ikväll om inte så skickar jag den imorgon,
    använda kan man ju inte göra liksom

Comment

Om den hunnit in till på lördag kanske jag kan ta en titta på det då, om inte får micke ta och titta på det när han e tbx... det kan vara så att vi behöver byta en kabel mot ett motstånd, men som pendragon skrev så testar vi alltid före och efter, och jag vet att den fungerade innan du fick den, jag testade även dvd läsaren EFTER JTAG med skivan som låg kvar, som jag glömde bort att ta bort :$

men troligen är det som sagt att vi behöver byta kabeln mot motstånd istället, på Falcon är det tydligen så numera, du är inte ensam om att ha problem med E79 på just falcon... (skrivs mycket om det på IRC...)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Om den hunnit in till på lördag kanske jag kan ta en titta på det då, om inte får micke ta och titta på det när han e tbx... det kan vara så att vi behöver byta en kabel mot ett motstånd, men som pendragon skrev så testar vi alltid före och efter, och jag vet att den fungerade innan du fick den, jag testade även dvd läsaren EFTER JTAG med skivan som låg kvar, som jag glömde bort att ta bort :$

men troligen är det som sagt att vi behöver byta kabeln mot motstånd istället, på Falcon är det tydligen så numera, du är inte ensam om att ha problem med E79 på just falcon... (skrivs mycket om det på IRC...)
        haha snacka om timing kollade svaren nu och såg att du skrev för 1 minut sedan.
        I alla fall, Jo jag vet att den fungerade för jag testade ju också, men den gick inte så länge iaf jag provar när jag kommer hem ikväll (jobbar över) fungerar den inte så skickar jag upp den imorgon och då har ni den på fredag, så kan du kolla kolla i helgen. man lider ju inte så mycket av att vara utan i denna värmen och sen har jag ju den andra också om man skulle bli sugen att lira
        mvh Nalle

Comment

Halloj igen.
          Jag testade flera ggr igen men fick alltid e79 direkt vid start, inga lampor lyser. provade byta kabel till tv, som jag läste nåt om, ingen skildnad.
          Konsollen är skickad och ni kommer ha den imorgon till adressen som står här
          http://psxcare.com/page.php?xPage=varfinnsvi.html
          En returetikett finns med så ni kan skicka tillbaka när den är klar
          mvh Nalle

Comment

hej konsollen finns ju där har jag sett på kollinr. du kan väl meddela mig om du hunnit kolla på den idag så jag får veta om du löst problemet. mvh nalle

Comment

Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
              hej konsollen finns ju där har jag sett på kollinr. du kan väl meddela mig om du hunnit kolla på den idag så jag får veta om du löst problemet. mvh nalle
              jag ska titta på den så fort en annan maskin e klar som låg före o väntade... jag hör av mig lite senare om/när jag hittat felet

*edit:*

Felet åtgärdat, det var en kabel som hade hamnat i kläm och gått av >_< sorry about that... men nu har jag dragit om den kabeln lite annorlunda, vill du att jag ska formatera om hårddisken och slänga in allt du får av oss på nytt medans den ändå är här? ring in till oss o be o få snacka med mig när du har tid, vi stänger klockan 15 idag, jag kommer vara här tills dess...

*edit2:*

Såg att du hade fått in allt redan, så jag packade ihop allt igen... den skickas tillbaka till dig på måndag när posten kommer och hämtar paketen. ber om ursäkt för att jag slarvade lite grann med kabeldragningen så att den fick möjlighet att hamna i kläm
              Last edited by Swizzy; 2010-07-17, 14:20.
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

jag ska titta på den så fort en annan maskin e klar som låg före o väntade... jag hör av mig lite senare om/när jag hittat felet

*edit:*

Felet åtgärdat, det var en kabel som hade hamnat i kläm och gått av >_< sorry about that... men nu har jag dragit om den kabeln lite annorlunda, vill du att jag ska formatera om hårddisken och slänga in allt du får av oss på nytt medans den ändå är här? ring in till oss o be o få snacka med mig när du har tid, vi stänger klockan 15 idag, jag kommer vara här tills dess...

*edit2:*

Såg att du hade fått in allt redan, så jag packade ihop allt igen... den skickas tillbaka till dig på måndag när posten kommer och hämtar paketen. ber om ursäkt för att jag slarvade lite grann med kabeldragningen så att den fick möjlighet att hamna i kläm
                Ok det låter bra att du hittade felet. Även solen har ju sina fläckar
                Ha det bra
                mvh Nalle

Comment

Skulle du få E79 på den igen får micke fixa det, om det är så att du inte råkat göra något med nanden...

Behöver du snabb hjälp med ngt finns jag på irc och msn, såvida jag sitter vid en dator...
                  Google is your friend!

Comment

Skulle du få E79 på den igen får micke fixa det, om det är så att du inte råkat göra något med nanden...

Behöver du snabb hjälp med ngt finns jag på irc och msn, såvida jag sitter vid en dator...
                    Spännande, nu har jag lagat swizzy's mindre stabilt skrivna följesedel. eftersom vi pratar om absolut allting på detta sataniska forum.

och detta innebär att nalle077's konsoll kommer återvända till det mystiska företaget ...

så nästa gång det är något strul med konsollen i fråga så vill jag allt se kvitton på utfört arbete!
                    Last edited by psytroll; 2010-07-20, 15:08.

Comment

Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
                      Spännande, nu har jag lagat swizzy's mindre stabilt skrivna följesedel. eftersom vi pratar om absolut allting på detta sataniska forum.

och detta innebär att nalle077's konsoll kommer återvända till det mystiska företaget ...

så nästa gång det är något strul med konsollen i fråga så vill jag allt se kvitton på utfört arbete!
                      Verkar som om jag måste komma in till butiken och krama personalen lite oftare
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av psytroll Visa Inlägg

Hm vad menar du med följesedeln? Var det inte en kabeldragning som hade dragits fel och när jag sen använde konsollen gick den av? Uppgifterna om konsollen ser ni väl med serienummret, eller vad är problemet?
                        Vad är det du har lagat?

Comment

Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
                          Hm vad menar du med följesedeln? Var det inte en kabeldragning som hade dragits fel och när jag sen använde konsollen gick den av? Uppgifterna om konsollen ser ni väl med serienummret, eller vad är problemet?
                          Vad är det du har lagat?
                          jodå, det var det som var orsaken till E79... men jag skrev en följesedel som var hyffsat felaktig... det psytroll menar är att du bör skicka med en kopia av ditt kvitto (eller originalet, helst kopia) så att man kan se där vad som blivit gjort och när

Vi har en backup av din konsolls mjukvara, under ditt serienummer... MEN det är också all info som finns... det vill säga vi har ingen direkt info om NÄR det är gjort egentligen, skulle någon dator ha felaktiga datuminställningar märks det ju inte när vi håller på arbetar, och det är inte något man bryr sig speciellt mycket om heller, eftersom det inte har så stor betydelse... vi skriver in serienummer på konsoller när man lämnar in dom (på inlämningskvittot) men det tas bort ur systemet när jobbet är klart och konsollen hämtats upp.
                          Google is your friend!

Comment

jodå, det var det som var orsaken till E79... men jag skrev en följesedel som var hyffsat felaktig... det psytroll menar är att du bör skicka med en kopia av ditt kvitto (eller originalet, helst kopia) så att man kan se där vad som blivit gjort och när

Vi har en backup av din konsolls mjukvara, under ditt serienummer... MEN det är också all info som finns... det vill säga vi har ingen direkt info om NÄR det är gjort egentligen, skulle någon dator ha felaktiga datuminställningar märks det ju inte när vi håller på arbetar, och det är inte något man bryr sig speciellt mycket om heller, eftersom det inte har så stor betydelse... vi skriver in serienummer på konsoller när man lämnar in dom (på inlämningskvittot) men det tas bort ur systemet när jobbet är klart och konsollen hämtats upp.
                            ok sorry, ska alltid tänka på det, men det var ju bara för att vi hade haft kontakt som jag glömde det , jag visste ju att du skulle utföra reparationen, men såklart ska jag alltid tänka på kvittot i fortsättningen.
                            mvh Nalle

Comment

error e79

Hjälp
                              jag jtaggade en xenon box för några dagar sedan och allting gick bra, ett bad block men de fixa xellous.

La in dash 13146 och allting har funkat fram tills nu.

Jag får e79 mer än varannan gång jag försöker starta xboxet. Men när det väl går igång så är det inget som krånglar. Däremot så tappar xboxet minnet efter e79.
                              så man måste gå igenom välkomst grejen hela tiden...

Fruktansvärt irriterande..

KV och config är rätt. Gjorde freeboot sen skrev in de i filen innan xellous fick flasha åt mig.

Comment

Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
                                Hjälp
                                jag jtaggade en xenon box för några dagar sedan och allting gick bra, ett bad block men de fixa xellous.

La in dash 13146 och allting har funkat fram tills nu.

Jag får e79 mer än varannan gång jag försöker starta xboxet. Men när det väl går igång så är det inget som krånglar. Däremot så tappar xboxet minnet efter e79.
                                så man måste gå igenom välkomst grejen hela tiden...

Fruktansvärt irriterande..

KV och config är rätt. Gjorde freeboot sen skrev in de i filen innan xellous fick flasha åt mig.
                                Troligen det bad******* som spökar eller lödningarna... se över båda
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X