Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG XBR ger E79 error

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Okej, ska kolla över lösningarna ikväll.
    Men hur gör jag med bad *******? Xellous omredigerade väl det automatiskt.

(det var bad block när jag läste ur via nätverk, läste 2ggr och de va på samma ställe)

Comment

Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
      Okej, ska kolla över lösningarna ikväll.
      Men hur gör jag med bad *******? Xellous omredigerade väl det automatiskt.

(det var bad block när jag läste ur via nätverk, läste 2ggr och de va på samma ställe)
      Att dumpa genom nätverket är som att be om att få korrupt dump bättre att köra med t.ex. Flash360 och dumpa på konsollen (om den funkar) annars genom XBRFlash [avancerat] och i sista hand genom nätverket
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag kör med lpt, så ska jag dumpa hela nanden via de så tar det 90min plus att de aldrig blir identiska.
        Så dumpade kv 2ggr och config 2ggr och 3mb av nand 2gg och jämförde dessa.
        Sedan skrev xell uppdatera till xellous och dumpa resten via nätverk och sedan byggde ihop dem igen. Men kan man köra flash360 direkt från xell?

En fundering, kan man ta en clean nand från jtag tool, lägga in kv samt config och bygga freeboot med? borde fungera va..

Comment

Jag kör med lpt, så ska jag dumpa hela nanden via de så tar det 90min plus att de aldrig blir identiska.
          Så dumpade kv 2ggr och config 2ggr och 3mb av nand 2gg och jämförde dessa.
          Sedan skrev xell uppdatera till xellous och dumpa resten via nätverk och sedan byggde ihop dem igen. Men kan man köra flash360 direkt från xell?

En fundering, kan man ta en clean nand från jtag tool, lägga in kv samt config och bygga freeboot med? borde fungera va..
          Ja, det funkar... du kan även göra en XBR och använda som källa (skriv config/keyvault och använd den sen)

LPT är rätt kasst ja, som nätverk
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

detta är orginal nanden frässten:

Comment

detta är orginal nanden frässten: [ATTACH=CONFIG]1151[/ATTACH]
              Lägg den på mega upload eller något istället, forumet tillåter inte .bin filer
              Google is your friend!

Comment

http://www.megaupload.com/?d=718V51P8

tror du att du kan lösa det? hade varit grymt isf

Comment

ska jag skicka key oxå (fast inte över forum då) så du bygger freeboot (13146 hade varit bra isf) ?
                  eller räcker det med org filen så kör jag easy freeboot och sedan flashar in via xell eller flash360.

Comment

Dubbelkollar, hittade en guide på nätet så har gjort följande:
                    byggt en ny freeboot.
                    efter det gjort följande:
                    nandpro updflash.bin: -r16 15A.bin 15a 1
                    nandpro updflash.bin: -w16 15A.bin 3ff 1

kan man lägga in på usb, och köra xell utan problem?

Comment

Dubbelkollar, hittade en guide på nätet så har gjort följande:
                      byggt en ny freeboot.
                      efter det gjort följande:
                      nandpro updflash.bin: -r16 15A.bin 15a 1
                      nandpro updflash.bin: -w16 15A.bin 3ff 1

kan man lägga in på usb, och köra xell utan problem?
                      Japp, det ska funka bra antar att du bara har 1 badblock @ 15A?
                      Google is your friend!

Comment

aa de stämmer, ska testa och hoppas på framgång nu då

Comment

aa de stämmer, ska testa och hoppas på framgång nu då
                          funkade det? om inte;

Vad använde du för program för att skapa freeboot imagen?
                          Vilken SMC version körde du med?
                          Vilka lödningar har du gjort?
                          Google is your friend!

Comment

Det funkade att flasha in. och har inte fått e79 sen dess men man vet ju aldrig, innan funkade det vid random boot oxå så...
                            Skapade freeboot med easy freeboot 5.2
                            Jtag lödningar är 2 dioder och en bygling
                            SMC står det 1.51 i xexmenu om det är det du menar?

Comment

E79 igen.
                              Har sett över lödningarna och de ser bra ut,
                              Några förslag?
                              Last edited by rikard357; 2011-09-07, 01:11.

Comment

Du kör med en Xenon antar jag? då finns det bara ett SMC hack, det jag syftade på annars var om du körde med Argon eller Aud_clamp varianten men det gäller bara för Zephyr, Falcon och Jasper

Jag tycker inte om EFB, den är inte speciellt stabil... testa att bygga imagen med mitt program istället, det kanske funkar bättre för dig?

http://www.logic-sunrise.com/telecha...oter-v123.html

Tyvär får du alltid räkna med random E79, du kan prova att byta ut lilla bygeln mot ett 100ohm motstånd t.ex. om det verkligen inte vill...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X