Original inlägg av Game_Freak_se
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Antagligen korrupt MU på min Jtag-jasper.
Collapse
X
-
det jag syftade på var minneskort/inbyggt minne, HDD är OK... och skiva...Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
japp, HDD1:/ är den interna hårddisken, Memunit eller MemUnitInt ska du ABSOLUT ALDRIG lägga XeX Menu påOriginal inlägg av Game_Freak_se Visa InläggHoppsan, då får man se över sin installation då.... Enligt nfo-filen till XexMenu_v1.1 står det:
Copy the C0DE9999 folder to HDD1:/Partition3/Content/0000000000000000/
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Tack för alla klargöranden =)PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment
-
inga problem, jag var lite trött när jag skrev det där inlägget... men nu är jag pigg o alltOriginal inlägg av pemani Visa InläggTack för alla klargöranden =)
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Du ska vara trött nu så du är pigg när du ska jobba imorgonOriginal inlägg av Swizzy Visa Inlägginga problem, jag var lite trött när jag skrev det där inlägget... men nu är jag pigg o allt
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok, gött att allt var OK med min i alla fall.... Haft tillräckligt med plocka isär, plocka ihop, plocka isär o.s.v. med den boxen nu. Snart dags att sälja den tror jag.... inget nytt att tillföra den nu.Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
- Citat
- Flag
Comment
-
finns alltid något nytt man kan göraOriginal inlägg av Game_Freak_se Visa InläggOk, gött att allt var OK med min i alla fall.... Haft tillräckligt med plocka isär, plocka ihop, plocka isär o.s.v. med den boxen nu. Snart dags att sälja den tror jag.... inget nytt att tillföra den nu.
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Externa "officiella" minnen är det absolut inga problem att köra ifrån... Det har jag gjort skitlänge.. utan problem...
Allt som körs från HDD SATA porten räknas som "officellt" minne för 360 när den kör Xbreboot eller FreeBoot..
har testat med en 1.5Tb disk
att det skulle vara problem med att köra "LIVE & PIR" filer från interna "minneskortet" visste jag dock inte... men gissar att det är en bugg i xbreboot som ställer till det .. original dashboarden har ju inga problem med det...
(Någon skrev XEX filer (som man behöver en loader till))
XeXMenu i XEX format kan man endast köra via skiva eller via annan "loader" i LIVE format från valfritt media.
- Citat
- Flag
Comment
-
kan du programmera din NAND själv? om inte så får du ta dig förbi oss eller någon annan du känner att du kan lita på som kan NAND hacka... alternativt skicka den till oss via Posten (kan ta upp till 2-3 veckor totalt)Original inlägg av schop Visa InläggSå... Vad tycker ni jag ska göra åt min korrupta MU?
Är det något jag kan göra själv eller ska jag köra upp med bilen från Linköping och dumpa in den hos er?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
vi har original dumps från alla NANDer vi har dumpat ja...Original inlägg av schop Visa InläggSka väl eventuellt till södertälje nästa vecka så skulle kunna ta det då. Men som jag fattade det så behövde man orginal-nanddumpen och den hade ni?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment