Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antagligen korrupt MU på min Jtag-jasper.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Vad menas att man inte ska lägga den på nån minnesenhet alls?
    Det måste väl ändå vara OK att lägga den på intern HDD och köra den som demo eller?
    Kanske räknas inte HDD som minnesenhet i det här sammanhanget....
    det jag syftade på var minneskort/inbyggt minne, HDD är OK... och skiva...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hoppsan, då får man se över sin installation då.... Enligt nfo-filen till XexMenu_v1.1 står det:
      Copy the C0DE9999 folder to HDD1:/Partition3/Content/0000000000000000/
      japp, HDD1:/ är den interna hårddisken, Memunit eller MemUnitInt ska du ABSOLUT ALDRIG lägga XeX Menu på
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tack för alla klargöranden =)
        PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
        PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
        PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
        360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
          Tack för alla klargöranden =)
          inga problem, jag var lite trött när jag skrev det där inlägget... men nu är jag pigg o allt
          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            inga problem, jag var lite trött när jag skrev det där inlägget... men nu är jag pigg o allt
            Du ska vara trött nu så du är pigg när du ska jobba imorgon
            PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
            PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
            PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
            360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Ok, gött att allt var OK med min i alla fall.... Haft tillräckligt med plocka isär, plocka ihop, plocka isär o.s.v. med den boxen nu. Snart dags att sälja den tror jag.... inget nytt att tillföra den nu.
              Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Ok, gött att allt var OK med min i alla fall.... Haft tillräckligt med plocka isär, plocka ihop, plocka isär o.s.v. med den boxen nu. Snart dags att sälja den tror jag.... inget nytt att tillföra den nu.
                finns alltid något nytt man kan göra
                Google is your friend!

Comment

Så... Vad tycker ni jag ska göra åt min korrupta MU?
                  Är det något jag kan göra själv eller ska jag köra upp med bilen från Linköping och dumpa in den hos er?

Comment

Externa "officiella" minnen är det absolut inga problem att köra ifrån... Det har jag gjort skitlänge.. utan problem...

Allt som körs från HDD SATA porten räknas som "officellt" minne för 360 när den kör Xbreboot eller FreeBoot..
                    har testat med en 1.5Tb disk

att det skulle vara problem med att köra "LIVE & PIR" filer från interna "minneskortet" visste jag dock inte... men gissar att det är en bugg i xbreboot som ställer till det .. original dashboarden har ju inga problem med det...
                    (Någon skrev XEX filer (som man behöver en loader till))
                    XeXMenu i XEX format kan man endast köra via skiva eller via annan "loader" i LIVE format från valfritt media.

Comment

Original inlägg av schop Visa Inlägg
                      Så... Vad tycker ni jag ska göra åt min korrupta MU?
                      Är det något jag kan göra själv eller ska jag köra upp med bilen från Linköping och dumpa in den hos er?
                      kan du programmera din NAND själv? om inte så får du ta dig förbi oss eller någon annan du känner att du kan lita på som kan NAND hacka... alternativt skicka den till oss via Posten (kan ta upp till 2-3 veckor totalt)
                      Google is your friend!

Comment

Ska väl eventuellt till södertälje nästa vecka så skulle kunna ta det då. Men som jag fattade det så behövde man orginal-nanddumpen och den hade ni?

Comment

Original inlägg av schop Visa Inlägg
                          Ska väl eventuellt till södertälje nästa vecka så skulle kunna ta det då. Men som jag fattade det så behövde man orginal-nanddumpen och den hade ni?
                          vi har original dumps från alla NANDer vi har dumpat ja...
                          Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X