Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Extern HDD problem.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Extern HDD problem.

Hej

Efter flera timmars sökande och letande har jag äntligen lyckats lägga in mina spel på den interna HDDn och få dem att fungera tack vare de andra trådar jag läst på detta forum.
    DÄREMOT hittar jag ingen info om hur man ska lägga dem på en extern HDD.

Jag har packat upp dem med ISO2GOD 1.1.3 programmet, och därefter helt enkelt lagt över den på den externa HDDn samt sen kopplat in den på XBOX360. Jag har provat att döpa olika mappar till olika saker. Men inget fungerar, jag har använt default.xex (visst de dyker upp men fungerar ej) PLEASE HELP. Har många fina spel som jag vill kunna ha kvar men än fler som jag vill lägga in. Hur göra???
    Last edited by Stingerboy; 2010-06-04, 01:04.

ISO2GOD gör om spelen från ISO till Game On Demand, det är därför du inte får dom att fungera;

Använd Xbox Image Browser för att packa upp spelen istället så ska du se att det går bättre

använder du XEXMenu lägger du spelen såhär:

x:/games/spel1/default.xex
    x:/games/spel2/default.xex

etc. (OBS: det räcker INTE med att bara ta default.xex, du måste ha allt annat också!)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Man kan väl använda Quick Boot för att få genvägar till spel som ligger på en extern hdd?

Comment

Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
        Man kan väl använda Quick Boot för att få genvägar till spel som ligger på en extern hdd?
        Ja det kan man ! förutsatt att externa hdd'n alltid ligger på samma hhd#-nummer
        *sen läste jag lite snabbt men det kan ju antagligen fungera med "GOD"-filer ;P

Comment

Prova titta lite i denna tråd: http://forum.psxcare.com/support/sho...hlight=ISO2GOD

där bör det ha talats om hur man gör o vilka program man använder och hur man använder dem
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Vart ligger Games on Demand i dashboarden för övrigt? Samma ställe man startar xexmenu från?

Comment

Vart ligger Games on Demand i dashboarden för övrigt? Samma ställe man startar xexmenu från?
              GOD spel ligger: hdd1:/content/0000000000000000/.../.../... det vill säga, som all annan DLC man lägger in, samt XBLA och XEXMenu...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Xbox spel

Jag fortsätter på den här tråden.

Tackar för helt underbar hjälp det fungerar suveränt. Suveänt forum måste jag säga

Dock försökte jag mig på samma process med mina gamla vanliga XBOX spel, men det gick inte använda "image browser". Det stod "Unable to determine xbox Disk Type". Vilket program ska man använda för att kunna lägga dem på sin externa hårddisk?

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  GOD spel ligger: hdd1:/content/0000000000000000/.../.../... det vill säga, som all annan DLC man lägger in, samt XBLA och XEXMenu...
                  Måste den content mappen ligga på hdd1? Kan man skapa en likadan mapp på en extern hårddisk? Har bara en 20gb microsoft hårddisk :P Och hur installerar man title updates?

Comment

Måste den content mappen ligga på hdd1? Kan man skapa en likadan mapp på en extern hårddisk? Har bara en 20gb microsoft hårddisk :P Och hur installerar man title updates?
                    ja, du måste ha den på vanliga, om du använder dig av Freestyle dash kan du även använda dig av usb disk, dock med samma struktur, dock fungerar inte det för allt... vissa spel kan vara programmerade att söka på just HDD1 efter resten av materialet... (XBLA och GOD fungerar så, DLC gör det INTE)

Vad gäller titleupdates lägger man dom i mappen "cache" på hdd1, det kan du inte lägga ngn annanstans...
                    Google is your friend!

Comment

Jag skapade en mapp som hette "Games" på min externa HDD och sen använde jag programmet "Image browser" för att föra över dem i Windows XP till den externa HDDn. Därefter kopplar man in den på Xboxen och wolla så finns de där när man kollar i XeXmenu

Comment

Original inlägg av Stingerboy Visa Inlägg
                        Jag fortsätter på den här tråden.

Tackar för helt underbar hjälp det fungerar suveränt. Suveänt forum måste jag säga

Dock försökte jag mig på samma process med mina gamla vanliga XBOX spel, men det gick inte använda "image browser". Det stod "Unable to determine xbox Disk Type". Vilket program ska man använda för att kunna lägga dem på sin externa hårddisk?
                        du använder Xbox Image Browser 1.0? och iso'n du försöker packa upp är en "normal" 360 ISO (7-8gb~)?
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Stingerboy Visa Inlägg
                          Jag skapade en mapp som hette "Games" på min externa HDD och sen använde jag programmet "Image browser" för att föra över dem i Windows XP till den externa HDDn. Därefter kopplar man in den på Xboxen och wolla så finns de där när man kollar i XeXmenu
                          dock fungerar det inte om man kör hårddisken som minnesenhet också, då kommer XEXMenu att bråka (inte starta) den anser att det är mem0 som används i sådanafall, och det är samma problem som HDD1 normalt...
                          Google is your friend!

Comment

Jag använder den endast som en extern hårddisk och det är "image browser" som jag använder samt då vanliga xbox 360 spel ISO som jag "extraherar" dvs vänsterklickar på "Image.iso" filen och sen extraherar jag den till min externa hårdiskmapp "Games".

Jag hade en fråga tidigare kan ni svar på denna????
                            Jag försökte jag mig på samma process med mina gamla vanliga XBOX spel, men det gick inte använda "image browser". Det stod "Unable to determine xbox Disk Type". Vilket program ska man använda för att kunna lägga dem på sin externa hårddisk?

Comment

Jag kanske missuppfattade om ni ställde en fråga eller svarade på min, hehe.

Jag försöker lägga över mina gamla spel ifrån min gamla XBOX (ISO filer) till min nya XBOX 360 men det går inte. Det stod "Unable to determine xbox Disk Type". Hur ska jag göra för att lägga dem på den externa hårddisken?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X