Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur spela DLC på Jtag?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hade en gammal version av Yaris, så det var nog det som var problemet. Hittade sidan du länkade till imorse och följde den och det fungerade bra. Problemet är bara att när jag la in den nya profilen så "försvann" mitt main account med ALLA mina points och saves. Achievement pointsen är väl inte hela världen, men alla mina saves... Många blodiga och svettiga timmar bara försvann... Finner inga ord just nu, tar nog en paous några dagar. Men tack för all hjälp!

Comment

Då har du ändrat namnet eller liknande på den i modio om det är samma profil vi snackar om, det är alltid bra o göra en backup innan man börjar pyssla med mods...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Nej, namnet på nya profilen är xuid och min main profil som försvann hette Micke78, min andra profil som kompisar använder är kvar...

Klart man alltid ska göra backup, men eftersom jag inte gav mig på någon av mina gamla profiler så trodde jag aldrig var någon fara!

Ska se om jag kan hitta något recovery program och se om jag får fram min gamla profil igen.

Comment

Hur skapade du den nya profilen? gjorde du en helt ny på boxen och tog som "bas"?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nej jag laddade ner profilen som int21 länkade till högre upp i tråden. Har kopierat mappen som profilerna ligger i och hoppas jag finner en lösning, men mitt googlande ger inte mycket hopp, tyvärr.

Comment

Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
              Jag hämtade filen som int21 länkade till. (E00005C148714A81) Väljer "go to folder" i Yaris och pekar på mappen filen ligger i, och då står det "Finish 0 files have been loaded".
              E00005C148714A81 är alltså profilen, lägg den mappen i content.. du har nu en ny användare som heter xuid. yaris använder du på dina dlc filer.. sätt xuid 1234123412341234 på dina dlc filer.

Comment

Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
                Nej, namnet på nya profilen är xuid och min main profil som försvann hette Micke78, min andra profil som kompisar använder är kvar...

Klart man alltid ska göra backup, men eftersom jag inte gav mig på någon av mina gamla profiler så trodde jag aldrig var någon fara!

Ska se om jag kan hitta något recovery program och se om jag får fram min gamla profil igen.
                profildata ska inte försvinna men det gäller att ha backup. i content-katalogen ligger profildata i form av mappar som börjar på E000 så har du 3 sådana så är det 3 olika profiler, däremot kan det vara så att man väljer att spara profilen på internminne eller liknande, då ligger bara saves i dessa kataloger. vi antar att du har profilen på hårddisken och ingen annanstans, då ser det ut såhär.

tex E00005C148714A81 > massa mappar, dessa mappar är saves eller liknande för spel.. förutom FFFE07D1 denna innehåller din profildata.
                går du in FFFE07D1 > 00010000 > så finner du en fil som heter E00005C148714A81, detta är din profil.

alltså..

content\E00005C148714A81\FFFE07D1\00010000\E00005C 148714A81 <- profil
                content\E00005C148714A81\alla andra mappar <- spelsaves och liknande (en mapp/spel)

profil editerar du lättas med programmet modio, för att sätta xuid måste du däremot pilla lite extra i programmet och sedan använda en hex-editor om jag minns rätt. (dekryptera account, editera, kryptera tillbaka och rehasha).

Comment

Allt detta är alltså bara om man köpt DLC materialet online via Xbox Live?

Om man nu har "köpt" (:P) DLC materialet på annat sätt än via Xbox Live så räcker det att köra Yaris och sen slänga över på hårddisken?

Jag får det nämligen inte att fungera med Lips DLC. Har kört Yaris och slängt över dom på den interna disken men Lips verkar ändå inte hitta på materialet. Eller ligger det på någon extremt dold plats i Lips spelen? =) Tycker jag letat överallt men får bara fram låtarna som ingår i själva Lips-spelen i sig.

Så måste jag då ändå krångla med profil och sätta XUID till 123412341234 på filerna etc..?

EDIT:

Eller jaha, jag antar att jag måste editera min profil iaf efter att ha läst igenom lite noggrannare.

EDIT2:

Eller inte =) Verkade få det att fungera nu iaf. Blir dock drygt att försöka rensa bland 400 låtar när alla bara heter bokstäver och siffror huller om buller.

Testade XM360 och valde alternativet som fixar namn. Men då döpte den ju även de som hade korrekt namn till filer med bara bokstäver och siffror =/

Aja får pilla vidare imorn när man är lite mer klar i skallen.
                  Last edited by pemani; 2010-10-16, 23:36.
                  PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                  PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                  PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                  360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                    Blir dock drygt att försöka rensa bland 400 låtar när alla bara heter bokstäver och siffror huller om buller.
                    Så farligt är det väl inte? bara rensa via Memory under system settings allt ska ju ligga där med och då med sitt RIKTIGA namn!
                    Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      Så farligt är det väl inte? bara rensa via Memory under system settings allt ska ju ligga där med och då med sitt RIKTIGA namn!
                      Går jag in där och sedan "Music" så säger den bara nåt i stil med "this will delete all music from your xbox" och sen en ja/nej förfrågan. Där valde jag ju då nej men kommer då bara tillbaka till menyn igen. Väljer jag "ja" så rensar den väl ALLT direkt? Den säger att om man vill ta bort enskilda låtar så ska man göra det ifrån "Music Library". Men när jag går in där så hittar den inga låtar överhuvudtaget. Dock kan jag ju spela upp DLC innehållet från nåt av Lips-spelen så dom verkar ju fungera korrekt. What to do? =)

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

Men hallå?! det är fan inte musik vi snackar om här, det är ju faktiskt SPEL TILLÄGG!!! gå in under games ffs -.-

DLC = Extra material till spelen, hamnar tillsamans med Gamesaves etc. i memory listningen
                        XBLA = Xbox Live Arcade spel hamnar precis som ovan^
                        Music = Musik du rippat in från skivor, låtar med andra ord INTE något som är specifikt för spel

Om det är så att spelet säger att du ska gå in under Music Library är det hyffsat obvious att det handlar om Music Library I SPELET

*edit:*

Sorry om jag uppfattas som sur/grinig men... it's pretty darn obvious...
                        Last edited by Swizzy; 2010-10-17, 13:14.
                        Google is your friend!

Comment

Vet inte om jag kan hålla med om att det är "pretty darn obvious" att Lips låtar inte hamnar under Music Library. Visst är det ett speltillägg men samtidigt en musikvideo med text. Varför skulle man egentligen INTE kunna spela upp den separat utan Lips och bara kolla på den? Iofs kanske det då är rimligare att den hamnar under Videos.

Sen är det inte spelet i sig som säger att jag ska gå in i Music Library utan NXE it self.

Så så uppenbart tyckte jag personligen inte att det var men jaja. Du har väl lite mer vana av detta än mig så du känner väl så.

360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                            Så måste jag då ändå krångla med profil och sätta XUID till 123412341234 på filerna etc..?
                            xuid 1234123412341234 är enbart för den profilen jag laddade upp. du kanske har ett annat, använd då det.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                              xuid 1234123412341234 är enbart för den profilen jag laddade upp. du kanske har ett annat, använd då det.
                              Aha ok, tack då vet jag.

360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X