Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av 1surface Visa Inlägg
    Fel av mig, såg inte att det fram gick i av guidens toipic.
    Kanske inte är rätt ställe att ställa denna frågan på heller men undrar bara om det på något sätt går att kolla om man har xbr eller freeboot på konsolen och version naturligtvis?
    lättast är att kolla vilken version av dash du har.. har du 9xxx på dashboard så är det freeboot 0.3, har du 12611 så är det freeboot 0.4. har du 8xxx så är det antagligen xbr men kan även vara freeboot 0.02. annars får du dumpa nand och kolla den vägen.

Comment

Tack Swizzy , int21 för hjälpen.Det här var en enkel guide,för om jag klarade av det så gör nog dom flesta det.

Comment

Original inlägg av el-rey Visa Inlägg
        Tack Swizzy , int21 för hjälpen.Det här var en enkel guide,för om jag klarade av det så gör nog dom flesta det.
        No problems ska försöka förbättra den lite senare, antar att det e du som snackat med mig dom 2 senaste dagarna på jobbet?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

All-right har försökt följa guiden och kollat runt lite på andra forum men jag lyckas inte få igång Xell efter att jag dumpat nanden, får ingen signal till tv'n när jag startar med dvd knappen. taggade och flashade min box hos PSXcare för några månader sen, har falcon moderkort btw. Har jag missa något och gör fel eller kan de va nått annat?

Comment

Vad har du för bild kabel? HDMI fungerar inte, det jag vet fungerar är: Komponent, Komposit och VGA...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Allright förstod faktiskt inte att de var de som menades i guiden först, fick iaf igång xell nu MEN freeBOOT felmeddelar mig om att min "dumpning är felaktig orsak okänd" å så stannar genereringen på 38% flash 360 indikerade inget om att de inte skulle funkat

Comment

Kör i debug mode och skriv ner här vad Ibuild säger för någonting (CMD fönster öppnas med Ibuild~ osså visas någon form av error meddelande, jag behöver det här error meddelandet för att hjälpa dig vidare)
                Google is your friend!

Comment

Error: could not find file sysupdate.xexp1
                  ERROR: Unhandled exception

Comment

ok, typ standard felet... kör den genom spkleaders script istället: http://whipland.no-ip.org/.downloads...reeboot_v2.rar
                    Du vill INTE använda Aud_Clamp när den frågar (om du har något annat än Xenon) vi har bara använt detta på 2 maskiner änsålänge, på PSXCare, och båda 2 har redan 12611 kerneln

OBS: Du får manuellt välja moderkortet i det här scriptet... men det ignorerar errormeddelandet och kör på ändå, det fungerar utan problem, den viktigaste datan kopieras redan ut
                    Last edited by Swizzy; 2010-12-11, 19:41.
                    Google is your friend!

Comment

Guld, fungerade hur bra som helst! förstår dock inte när man blev så oteknisk... måste blivit nu på åldernshöst

Comment

Äsch, du sitter inte på IRC i kanalerna där man snackar gojja med varandra om sådana här problem jag har varit med om exakt just det här problemet flertalet gånger tidigare, och spkleader scriptet har fungerat varje gång, dock tycker jag att Freeboot Toolbox är bra för end-users, lätt att använda... och det är inte jätte ofta detta sker heller
                        Google is your friend!

Comment

Well, tack för hjälpen iaf uppskattas!

Comment

Original inlägg av Aggudabbu Visa Inlägg
                            Allright förstod faktiskt inte att de var de som menades i guiden först, fick iaf igång xell nu MEN freeBOOT felmeddelar mig om att min "dumpning är felaktig orsak okänd" å så stannar genereringen på 38% flash 360 indikerade inget om att de inte skulle funkat
                            Fick samma problem, att det stannar på 38%. Körde debug mode och fick ett annat felmeddelande än Aggudabbu, fick dethär: ERROR: Data in block 749, page 25, plane 0 is corrupted.
                            ERROR: Unhandled exeption.

Råkar du Swizzy ha något svar på det?

edit: Löste sig nu, körde med orginal nand dumpen och på xp 32bit, försökte med win7 64bit först.
                            Last edited by Kolonn; 2010-12-18, 16:56.

Comment

Original inlägg av Kolonn Visa Inlägg
                              Fick samma problem, att det stannar på 38%. Körde debug mode och fick ett annat felmeddelande än Aggudabbu, fick dethär: ERROR: Data in block 749, page 25, plane 0 is corrupted.
                              ERROR: Unhandled exeption.

Råkar du Swizzy ha något svar på det?

edit: Löste sig nu, körde med orginal nand dumpen och på xp 32bit, försökte med win7 64bit först.
                              Det där problemet dyker upp om man har en dålig dump, flash360 är inte perfekt för att dumpa med tyvär men det fungerar för dom flesta och är hyffsat användarvänligt ändå
                              Google is your friend!

Comment

Hur sjutton tar man reda på vilken Jasperversion man har? Minnet står som unformatted, och så vitt jag förstår så är det antingen 256 eller 512 då.
                                Men vilken av dem är det?
                                lite hjälp snälla... google är verkligen inte min vän i det här fallet

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X