Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tack! Jag har provat att lägga in gta5 content/000.../54....-foldern under usb:/content/000.. (eftersom jag inte har någon intern hdd) men det verkar inte funka. Sista utvägen är nog att uppdatera burken tror jag.

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Om du körde med xebuild GUI ska du ha dashlaunch installerat, se till att du har en launch.ini som pekar till rätt plats bara...
      En miss av mig, hade ett USB minne i med avatar update till senaste kernel. När/ hur installerar man den updaten? Har laddat ner och förberett det på ett USB minne med hjälp av XEbuild.

Comment

• Original inlägg av bensinpump Visa Inlägg
        Tack! Jag har provat att lägga in gta5 content/000.../54....-foldern under usb:/content/000.. (eftersom jag inte har någon intern hdd) men det verkar inte funka. Sista utvägen är nog att uppdatera burken tror jag.
        isåfall måste det vara USBMU, det måste vara ett minne som xboxen i sig kan läsa innehåll från (den läser inte direkt från usb minnen etc. utan det måste vara formaterat av xboxen)

Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
        En miss av mig, hade ett USB minne i med avatar update till senaste kernel. När/ hur installerar man den updaten? Har laddat ner och förberett det på ett USB minne med hjälp av XEbuild.
        Den kör du allra sist när du väl har flashat om nanden till senaste versionen
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Om du körde med xebuild GUI ska du ha dashlaunch installerat, se till att du har en launch.ini som pekar till rätt plats bara...
          Visst var den senaste "system updaten" inbyggd i själva xebuild? Eller behövde man plocka hem den (SystemUpdate_16537.zip) separat och zippa upp den i rätt mapp innan man kör ditt GUI? Läst guiden du länkade till men där verkar det som att man bara ska dumpa sin NAND med t.ex. Flash 360 och därefter öppna den i xebuild GUI och köra på..
          PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
          PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
          PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
          360 JTAG Backup Console
          360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
            Visst var den senaste "system updaten" inbyggd i själva xebuild? Eller behövde man plocka hem den (SystemUpdate_16537.zip) separat och zippa upp den i rätt mapp innan man kör ditt GUI? Läst guiden du länkade till men där verkar det som att man bara ska dumpa sin NAND med t.ex. Flash 360 och därefter öppna den i xebuild GUI och köra på..
            Du måste ha 3.09 dashlaunch och även måste du ladda ner 16537, Finns en guide ... Ta bara hem alla filerna & sedan gör som det står , Rätt simpelt och tar knappt 2 minuter. http://www.realmodscene.com/index.ph...date-tutorial/

Comment

• Original inlägg av croizez Visa Inlägg
              Du måste ha 3.09 dashlaunch och även måste du ladda ner 16537, Finns en guide ... Ta bara hem alla filerna & sedan gör som det står , Rätt simpelt och tar knappt 2 minuter. http://www.realmodscene.com/index.ph...date-tutorial/
              Tack för det!

360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Comment

• Inga probs =)

Comment

• Jag behöver alltså inte läsa ur min aktuella NAND med Flash 360 som tidigare utan detta sköts via nätverket automatiskt numera om jag förstått det rätt om jag har dashlaunch igång på 360:n?

360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Comment

• ¨helt korrekt =) Så länge du är bara samma nätverk sköter programmet processen blixtsnabbt =)

Comment

• Men gör ändå backup på din nuvarande nand....

Comment

• Ah gött. Var lite nojig på den sista delen ifall något skiter sig. Har väl antagligen den aktuella nanden på backup någonstans men då slipper jag iaf ta en ny backup :P Aja får testa detta någon dag framöver. Tack igen.

360 JTAG Backup Console
                        360 JTAGable Console

Comment

• Hej! Jag har stött på problem vid mitt senaste försök att uppdatera min JTAG. När jag startar upp boxen med att trycka ut släden så visas inte längre CPU-nyckeln. I normala fall brukar det listas upp några sidor med text men nu så stannar den på rad "SATA device at ea001200".

Det går inte heller att ansluta xeBuild mot boxens ip-adress och läsa nyckeln den vägen.
                          Jag kör 16537 på maskinen nu och den fungerar som den ska. Kan jag ha gjort något fel vid senste flashningen som orsakar detta?

Uppdatering.

Jag lyckades läsa nyckeln genom dashlaunch, fota tv'n och skriva in nyckeln för hand i xeBuild. Uppdaterat till 16547 nu.
                          Last edited by xlr8; 2014-04-06, 13:46.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X