Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, vi kommer ta 350:- för att flasha om den åt dig, och som sagt... vänta på rätt guide
    Låter bra det! Skippade krogen i helgen så egentligen ligger jag fortfarande på plus efter 350kr, en krogsväng blir aldrig så billig, om man ska se det positivt alltså.. haha

Men om ni ska se det från den ljusa sidan, tänk på alla förlorade intäkter om inte vi inte skulle gå och pilla sönder fullt fungerande saker hela tiden
    Tittar in med den i veckan då... Ni har väl kvar min NAND och cpukey? Annar har jag dem.

Comment

• Original inlägg av jast78 Visa Inlägg
      Låter bra det! Skippade krogen i helgen så egentligen ligger jag fortfarande på plus efter 350kr, en krogsväng blir aldrig så billig, om man ska se det positivt alltså.. haha

Men om ni ska se det från den ljusa sidan, tänk på alla förlorade intäkter om inte vi inte skulle gå och pilla sönder fullt fungerande saker hela tiden
      Tittar in med den i veckan då... Ni har väl kvar min NAND och cpukey? Annar har jag dem.
      Det ska vi ha
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Swizzy, kommer du att släppa en uppdatering av cmd freebooter med 14699 dashboarden?

Comment

• Original inlägg av carl86 Visa Inlägg
          Swizzy, kommer du att släppa en uppdatering av cmd freebooter med 14699 dashboarden?
          Nope, jag har släppt ett nytt program, bara inte orkat uppdatera guiden/skriva ny guide, det nya programmet here xeBuild GUI och du finner det här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/Swizzy's%20xeBuild%20GUI/ klarar av både Freeboot och Glitchboot även retail
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Grymt program Swizzy! Uppdaterade nu utan problem.

Dock känner inte programmet av min usb-sticka(samma som jag använder för spel och att flasha ifrån). Har tryckt på knappen update drive list flera gånger. Finns det något annat sätt att ordna avatar-updaten?

Comment

Grymt program Swizzy! Uppdaterade nu utan problem.

Dock känner inte programmet av min usb-sticka(samma som jag använder för spel och att flasha ifrån). Har tryckt på knappen update drive list flera gånger. Finns det något annat sätt att ordna avatar-updaten?
              Den listar bara "Removable" grejer, det vill säga USB minnen... inte hårddiskar, av säkerhetsskäl... kanske ska lägga till så man kan välja att den ska lista även dom?

Tror jag gör det med nästa version

sålänge kan du ladda hem uppdateringen med programmet och packa upp manuellt samt skapa en fil vid namnet "launch.ini" som du skriver följande i:

Kod:
              [Settings]
              noupdater = false
              Last edited by Swizzy; 2011-12-21, 00:26.
              Google is your friend!

Comment

• Återigen stort tack för hjälpen Swizzy. Jag har en usb-hårddisk och var ju därför den inte dök upp då. I min launch.ini som ligger på root hade jag tidigare noupdate = true.

För att förtydliga för andra användare som eventuellt har samma problem:
                I Swizzys XEbuild, klicka på "update downloader" sedan "download/check update". Ni kommer sedan ha en zip-fil i XEbuild-mappen som heter $SystemUpdate_14699. Extrahera den och kopiera mappen "$systemupdate" till en usb-disk. Notera att det måste stå noupdate = false i launch.ini som ni har på er usb-disk eller interna hdd.

Nästa gång ni starta nxe kommer ni att få upp ett meddelande om att update is required. Acceptera och sedan är det klart.

Efter uppdateringen ändrade jag tillbaka till noupdate = true för att vara på den säkra sidan

Comment

Återigen stort tack för hjälpen Swizzy. Jag har en usb-hårddisk och var ju därför den inte dök upp då. I min launch.ini som ligger på root hade jag tidigare noupdate = true.

För att förtydliga för andra användare som eventuellt har samma problem:
                  I Swizzys XEbuild, klicka på "update downloader" sedan "download/check update". Ni kommer sedan ha en zip-fil i XEbuild-mappen som heter $SystemUpdate_14699. Extrahera den och kopiera mappen "$systemupdate" till en usb-disk. Notera att det måste stå noupdate = false i launch.ini som ni har på er usb-disk eller interna hdd.

Nästa gång ni starta nxe kommer ni att få upp ett meddelande om att update is required. Acceptera och sedan är det klart.

Efter uppdateringen ändrade jag tillbaka till noupdate = true för att vara på den säkra sidan
                  Good jag har lagt in stöd för att även använda hårddiskar som dyker upp som statiska hårddiskar i windows i nya versionen som jag sitter och arbetar med just nu vill någon ha test version; let me know så får du/ni länk
                  Google is your friend!

Comment

• Jag kan hjälpa dig att testa

Comment

Jag kan hjälpa dig att testa
                      skickat pm med länkar
                      Google is your friend!

Comment

• Vad skiljer Jasper 16MB och 16MB SB ?

Tänkte prova detta program att flasha om min jtag istället för BestPig (jag har en Jasper 16mb)

Sen undrar jag på 'Xell'. Hur vet man om man har Xell Reloaded eller ngt annat?

// P
                        Last edited by peroy; 2011-12-21, 14:43.

Comment

• Original inlägg av peroy Visa Inlägg
                          Vad skiljer Jasper 16MB och 16MB SB ?

Tänkte prova detta program att flasha om min jtag istället för BestPig (jag har en Jasper 16mb)

Sen undrar jag på 'Xell'. Hur vet man om man har Xell Reloaded eller ngt annat?

// P
                          Xell delen där väljer vad du vill använda, håll musen över Jasper 16/Jasper 16 SB så ser du vad som skiljer, i just ditt fall ska du välja Jasper 16 om du har en 16mb jasper maskin, SB är bara om man har special maskin
                          Google is your friend!

Comment

• Tack Swizzy!

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            Xell delen där väljer vad du vill använda
                            Hmm, och vad VILL jag använda? Xell Reloaded är default, men jag vet inte vad som skiljer dom åt? Kan jag sabba ngt om jag tar fel?

Undrar även angående SMC. Jag gjorde en analys på befintlig nand via ditt program och fick SMC Normal. Du har skrivit 'Old' på din, vilket får en att bli lite skeptisk. Å andra sidan är min jtag ca 18 mån gammal. Kan det stämma att det är SMC Normal eller är det mycket ovanligt?

// P

Comment

• Original inlägg av peroy Visa Inlägg
                              Tack Swizzy!

Hmm, och vad VILL jag använda? Xell Reloaded är default, men jag vet inte vad som skiljer dom åt? Kan jag sabba ngt om jag tar fel?

Undrar även angående SMC. Jag gjorde en analys på befintlig nand via ditt program och fick SMC Normal. Du har skrivit 'Old' på din, vilket får en att bli lite skeptisk. Å andra sidan är min jtag ca 18 mån gammal. Kan det stämma att det är SMC Normal eller är det mycket ovanligt?

// P
                              Normal/Old är den första varianten, får göra det där lite mer klart i nästa version...

Du vill använda Xell-Reloaded om du inte nyttjar Linux stödet, det är den "senaste" versionen och den stödjer HDMI t.ex. vilket gör det väldigt bra när du ska uppdatera om du vid senare tillfälle bara har en HD-TV och inte kan koppla in dig med någon annan kabel, standard settingsen är det som jag rekomenderar att man använder (på allt utom SMC som skiljer sig från maskin till maskin, beroende på hur man lött den vid första JTAGningen) du kan inte göra så värst mycket fel... du kan välja fel SMC och/eller fel moderkort/typ av image, allt annat är "fail-safe" det vill säga jag stänger av allt som inte påverkas med dom inställningarna du gjort för att det ska vara lättare att se vad man kan välja samt vad som "funkar" med det du valt
                              Google is your friend!

Comment

• Oki, kanon

// P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X