Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FSD2 RC1 släppt!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    en annan sak är ju att xexmenu dyker upp bland xbla spelen, hoppas det kommer en fix med undantag för sådana filer eller så att man kan flytta dem till rätt sektion via någon meny. däremot så har jag inga ikoner på homebrews längre, är nästan helt säker på att fsd2a plockade upp ikoner för dem. lite smådetaljer bara men är man petig så är man.

får hoppas de fixar delete funktionen på ett spel (eller buggen) så att man kan läsa in spelet igen, det borde få igång ikonerna igen. verkar bara vara slump att den missar ibland.
    kör du automatic på apps/xexmenu mappen? jag har XeXMenu under apps, och har lagt in dirren som homebrew, samtidigt som jag lagt content/ som XBLA. XeXMenu har aldrig dykt upp bland xbla här

angående att ikonerna inte dyker upp, testa att radera hela media-innehållet (med covers mm.) och redownload content. Läste på ett annat forum att det fixar problemet. Och man ska itne bläddra runt i menyerna eller göra något annat medans den uppdaterar (enligt info jag läst).

Comment

Original inlägg av efex Visa Inlägg
      kör du automatic på apps/xexmenu mappen? jag har XeXMenu under apps, och har lagt in dirren som homebrew, samtidigt som jag lagt content/ som XBLA. XeXMenu har aldrig dykt upp bland xbla här

angående att ikonerna inte dyker upp, testa att radera hela media-innehållet (med covers mm.) och redownload content. Läste på ett annat forum att det fixar problemet. Och man ska itne bläddra runt i menyerna eller göra något annat medans den uppdaterar (enligt info jag läst).
      jag körde xbla som content, ska testa auto då. bläddrade inget under scanning men ska testa att radera allt. det finns väl ingen meny för att enbart radera innehållet för ett spel utan du menar att ta bort hela databasen?

Comment

jag körde xbla som content, ska testa auto då. bläddrade inget under scanning men ska testa att radera allt. det finns väl ingen meny för att enbart radera innehållet för ett spel utan du menar att ta bort hela databasen?
        lägger du in xexmenu under t.ex. apps, sen sätter apps som (devkit)homebrew så kommer den tvingas till homebrew-mappen oavsett vad du sätter de andra på

Finns ingen option för att radera nej, utan gör det via ftp (om det går?) eller via XeXMenu filemanager (EDIT: Precis, ta bort databasen helt och gör om nedladdningarna)
        Last edited by efex; 2010-12-07, 15:43.

Comment

lägger du in xexmenu under t.ex. apps, sen sätter apps som (devkit)homebrew så kommer den tvingas till homebrew-mappen oavsett vad du sätter de andra på

Finns ingen option för att radera nej, utan gör det via ftp (om det går?) eller via XeXMenu filemanager (EDIT: Precis, ta bort databasen helt och gör om nedladdningarna)
          jo men xexmenu ligger ju där alla xbla är.. i content\0000000000000000\ etc.. har satt devkit på homebrew, den dyker ändå upp bland xbla spelen.

Comment

jo men xexmenu ligger ju där alla xbla är.. i content\0000000000000000\ etc.. har satt devkit på homebrew, den dyker ändå upp bland xbla spelen.
            Flytta på xexmenu då Skapa en mapp som heter Homebrew, Apps eller liknande och lägg det där... Smidigaste lösningen

Comment

Flytta på xexmenu då Skapa en mapp som heter Homebrew, Apps eller liknande och lägg det där... Smidigaste lösningen
              ok, tyckte den låg så bra där eftersom man kommer åt den via nxe den vägen. har ju dashlaunch så kan flytta den och komma åt den från nxe den vägen, är ändå rätt sällan man är i xexmenu.

Comment

Det går att flytta om allting manuellt...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

nu verkar det fungera bättre, slängde in xexmenu i applications och ändrade sökvägen i dashlaunch.

såhär ställde jag in scanningen..

Comment

Gött att det löste sig till slut Fick du till det med att ladda om ikonerna också?

Och har någon hittat någon inställning/lösning för att ändra den gröna färgen, när man bläddrar bland spel, alltså highlightfärgen? Hade hellre velat ha den ljusblå

Comment

Gött att det löste sig till slut Fick du till det med att ladda om ikonerna också?

Och har någon hittat någon inställning/lösning för att ändra den gröna färgen, när man bläddrar bland spel, alltså highlightfärgen? Hade hellre velat ha den ljusblå
                      Gå in under settings delen, sen skins, välj skinnet du vill ha, tryck på X för att gå in under Customize, därefter Y för att gå in i edit mode, där bör du kunna hitta settings för att ändra det också
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        Gå in under settings delen, sen skins, välj skinnet du vill ha, tryck på X för att gå in under Customize, därefter Y för att gå in i edit mode, där bör du kunna hitta settings för att ändra det också
                        Tyckte jag letade där och testade olika settings, men hittade det inte (fick det inte att ändras iaf).. Men ska kolla över det igen när jag kommer hem i eftermiddag

Comment

ja, alla ikoner fungerar förutom darksiders och fyra stycken homebrews. tweksam till att alla homebews har ikon men issåfall är det ett spel som felar, det får duga.

Comment

ja, alla ikoner fungerar förutom darksiders och fyra stycken homebrews. tweksam till att alla homebews har ikon men issåfall är det ett spel som felar, det får duga.
                            Samma här, ETT spel felar med saknande ikon. (och homebrews finns knappast mycket ikoner till, det får man nog lösa manuellt isf.).

Comment

Av någon anledning hittar den XBLA filerna trots att jag är säker på att de ligger under 000000000000000 utan endast xexmenu som också ligger där, går det att lägga dem på extern HDD då man ändå anger sökväg i settings, ska prova det återkommer med resultat.

Har ännu inte förstått hur man ska gå tillväga för Freestyle ska installeras för att den ska hittas under spel i xboxens dashboard, xexmenu finns naturligtvis där men det vore skönt att kunna nå den direkt från dashboard.

Ursäkta en newbie så hemskt mycket.
                              Last edited by Skrotet; 2010-12-09, 03:17.

Comment

Original inlägg av Skrotet Visa Inlägg
                                Av någon anledning hittar den XBLA filerna trots att jag är säker på att de ligger under 000000000000000 utan endast xexmenu som också ligger där, går det att lägga dem på extern HDD då man ändå anger sökväg i settings, ska prova det återkommer med resultat.

Har ännu inte förstått hur man ska gå tillväga för Freestyle ska installeras för att den ska hittas under spel i xboxens dashboard, xexmenu finns naturligtvis där men det vore skönt att kunna nå den direkt från dashboard.

Ursäkta en newbie så hemskt mycket.
                                Du får göra en Quickboot länk
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X