Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 flagga men NAND

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag har alldrig loggat in på live/internet på konsolen efter jag blev flaggad!! Så om inte xboxet kan skicka hemliga singnaler till MS så vet jag inte hur den har skvallrat!
    Men det säger ju säg självt om då återställer allt som orginal är det ju större chans att inte åka fast än om man har kvar flashet???

Comment

Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
      Jag har alldrig loggat in på live/internet på konsolen efter jag blev flaggad!! Så om inte xboxet kan skicka hemliga singnaler till MS så vet jag inte hur den har skvallrat!
      Men det säger ju säg självt om då återställer allt som orginal är det ju större chans att inte åka fast än om man har kvar flashet???
      Vi kan prova göra de ändringar i nanden som beskrivs. Det kostar 700:- men vi lämnar då kvar kablarna så att man lätt att läsa/skriva nanden i framtiden.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok. Jag skall tänka på det!

Comment

Mjukvaran på din 360 får inte överstiga Dashboard 2.0 7371 för att vi skall kunna dumpa nanden o skriva.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            Mjukvaran på din 360 får inte överstiga Dashboard 2.0 7371 för att vi skall kunna dumpa nanden o skriva.
            Det gäller väll enbart jtag?
            Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
            Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Original inlägg av Electron Visa Inlägg
              Det gäller väll enbart jtag?
              Japp, vi kan alltid läsa/skriva nanden.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Japp, vi kan alltid läsa/skriva nanden.

Jag har läst ur ganska många 360 över 7371, som haft rrod vid tillfället!
                Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
                Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Problemet blir att skriva.
                  Bootloaders som kommer med senare maskiner ( mjukvara över 7371 som är tilverkade eller servade efter: 2009-06-07 ) kan du inte skriva tillbaka "Custom kernels" då det skiljer sig i uppstart ( bootloader ).

Per teori kan du läsa ut nandar men så fort vi pratar om att skriva tillbaka så tar vi betalt även för det samt urläsning.

Du har en j-tagbar 360 som du vill skriva en annan nand eller keyvault till så tar vi 700 kr för det + om du vill att vi läser ut en annan maskins nand o skjuter i denna tar vi extra betalt för *det är ju mer arbete för oss* Vi kan inte garantera att det kommer fungera o det känns som att du lägger pengar på något folk normalt inte bryr sig om utan hellre köper en ny maskin.
                  Last edited by Pendragon; 2010-12-14, 10:41.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Problemet blir att skriva.
                    Bootloaders som kommer med senare maskiner ( mjukvara över 7371 som är tilverkade eller servade efter: 2009-06-07 ) kan du inte skriva tillbaka då det skiljer sig i uppstart ( bootloader ).
                    Vad snackar du för gojja??? det är inga problem att skriva... problemet är om man skriver custom mjukvara (FreeBOOT/XBR) som bygger på att man får konsollen att boota om in i en patchad kernel
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Förmodligen en brist i kommunikationen då vi sitter en meter från varandra och diskuterar saker innan det postas...
                      Har aldrig du varit trött på jobbet eller när du snabbt svarat på frågor i Frågor i forumet ?
                      Jodå
                      / Pendragon

Comment

Har ni någon lösning på detta problem ännu? Finns det något lättare sätt att ta bort en Ban ur NAND minnet än att göra detta? Är det någon som har testat?? Fungerar detta?
                        Modell: Xbox 360 (FAT)
                        Lite-ON

Comment

Har ni någon lösning på detta problem ännu? Finns det något lättare sätt att ta bort en Ban ur NAND minnet än att göra detta? Är det någon som har testat?? Fungerar detta?
                          Modell: Xbox 360 (FAT)
                          Lite-ON
                          du måste JTAG:a och byta keyvault, och då blir du bannad inom 24 timmar igen, alltså inte värt det... eller du kanske bara ville ha tbx funktionen att installera till HDD etc. igen? (jag orkar inte läsa igenom hela tråden igen)
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nä vi pratade om att man kan ta bort informationen från NAND om att xboxet är flaggat, jag vet att det är flaggat men det är inte bannat. Utan kan man
                            ändra informationen i NAND? Ni sa att ni kunde göra det. Har en AP 2.5 flaggat xbox 360.

Comment

Nä vi pratade om att man kan ta bort informationen från NAND om att xboxet är flaggat, jag vet att det är flaggat men det är inte bannat. Utan kan man
                              ändra informationen i NAND? Ni sa att ni kunde göra det. Har en AP 2.5 flaggat xbox 360.
                              AP25 flaggan är inte farlig, original maskiner har fått den också

Ja, asså man kan återställa secdata.bin, men vi har nog inte testat om det tar bort flaggan och gör dig safe
                              Google is your friend!

Comment

Hur tar man bort den då?? Hur går det till?? Måste man löda och grejor eller är det mjukvara?

Kan man spela Xbox Live med ett xbox som har blivit flaggat av AP 2.5 eller hur gör man för att bli av med det?? Eller går det?

Vill ta bort flash på xbox och börja Live.
                                Last edited by follo1992; 2011-09-24, 01:11.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X