Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jtag bad blocks?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

dumpade 3ggr och alla va lika, sedan så satte jag ihop dem.
    kan tänka att freeboot gjort fel? för efteråt så gjorde jag en till fast i jtag tool, och de va inte alls lika varandra...
    kan man "börja om" för att få de rätt? får ju utgå från att dumparna är korrekta.

Comment

Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
      dumpade 3ggr och alla va lika, sedan så satte jag ihop dem.
      kan tänka att freeboot gjort fel? för efteråt så gjorde jag en till fast i jtag tool, och de va inte alls lika varandra...
      kan man "börja om" för att få de rätt? får ju utgå från att dumparna är korrekta.
      du kan skapa oändligt många freeboot bin filer med både JTAG tool, eller Freeboot toolbox maker... ingen kommer matcha till 100%

Menne, felet verkar vara att den inte riktigt skrivit mjukvaran ordentligt... prova att t.ex. flasha om Xellous och försök flasha om på nytt?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

okej får försöka med det.
        japp okej.. men de va inte lite annorlunda på filerna, i total commander va de 3550 skillnader :P

Comment

okej får försöka med det.
          japp okej.. men de va inte lite annorlunda på filerna, i total commander va de 3550 skillnader :P
          yep, för datan genereras från random typ
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Har gjort om hela proceduren, och det är exakt lika dant igen xell funkade och även xellous, men sen efter att xellous flashade och power cykle så bootar den inte. vad är felet med freeboot lixom! vad e dashlaunch, gör de skillnad vad man väljer där, tog först nand sen hdd

Comment

Har gjort om hela proceduren, och det är exakt lika dant igen xell funkade och även xellous, men sen efter att xellous flashade och power cykle så bootar den inte. vad är felet med freeboot lixom! vad e dashlaunch, gör de skillnad vad man väljer där, tog först nand sen hdd
              remappar du badblocksen manuellt eller låter du xellous ta hand om det? och är du helt 100% säker på att det är Xenon moderkort? låt annars programmet välja åt dig
              Google is your friend!

Comment

Lägg in original en gång och testa om den startar...
                Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
                Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Har skrivit orginal till boxen via lpt, och efter det så bootar den. Har låtit cellons tagit hand om bad blocks men det verkar inte ha funnits några.
                  Xell-2f ska tydligen va till freeboot, men efter att jag la in det så boota den inte heller. Måste man lägga in xell-1f först sen 2f?

Comment

Har skrivit orginal till boxen via lpt, och efter det så bootar den. Har låtit cellons tagit hand om bad blocks men det verkar inte ha funnits några.
                    Xell-2f ska tydligen va till freeboot, men efter att jag la in det så boota den inte heller. Måste man lägga in xell-1f först sen 2f?
                    håll inte på byt ut ngt i freeboot, den e färdig att flasha som den är, byter du ut massa grejer i den kommer du fucka upp så den inte startar, ska du byta något gör du det INNAN den genererats...

*edit:*

Grejen är den att något är fel i nanden du skriver (freeboot.bin), det är därför den inte startar... dubbel och trippel kolla din CPUKey så du inte skrivit ngt tecken fel, det hände oss en gång att vi skrev ett tecken fel då startade inte maskinen, men allting genererades som det skulle :S

Worst case, skicka en orig.bin till mig och en BILD på din CPUKey så kan jag se om jag får det o fungera åt dig

det kan iofs också vara dina lödningar, har varit med om det en gång också att den inte startat enbart pga lödningarna... se över dom också så att dom går rätt (SMC lödningarna, det vill säga bryggningarna)
                    Last edited by Swizzy; 2011-03-08, 10:16.
                    Google is your friend!

Comment

Mycket märkligt. Nu på morgonen skrev jag xell ytterligare en gång, uppdaterade till xellous. Sedan la in upsflash på usb. Denna gången genererad från jtag tool. Nu startar den dock i dashboard 9511 heter den väl.
                      Har testat så den startat xexmenu från skiva. Så nu kan man väl uppdatera från flash360.
                      Såg att när xell uppdaterades så hitta den inte xenon.elf, ska man ha denna fil på usb minnet?

Comment

Tänkte göra en image med easy freeboot då. Eller finns det en risk att den inte bootar igen då...? Inte kul isf

Comment

Har flashat med flash360 från usb minne och allt gick bra
                          Tack för hjälpen PsXcare kan man alltid lita på!

Comment

Mycket märkligt. Nu på morgonen skrev jag xell ytterligare en gång, uppdaterade till xellous. Sedan la in upsflash på usb. Denna gången genererad från jtag tool. Nu startar den dock i dashboard 9511 heter den väl.
                            Har testat så den startat xexmenu från skiva. Så nu kan man väl uppdatera från flash360.
                            Såg att när xell uppdaterades så hitta den inte xenon.elf, ska man ha denna fil på usb minnet?
                            9199 heter den, men ja

och för att svara på det där om xenon.elf... det är typ om du vill ladda linux

Tänkte göra en image med easy freeboot då. Eller finns det en risk att den inte bootar igen då...? Inte kul isf
                            EFB suger getröv, kör hellre med Freeboot toolbox maker senaste versionen som man hittar på www.bestpig.fr (ja, sidan är på franska, men så svårt är det inte o hitta freeboot toolbox maker )

Har flashat med flash360 från usb minne och allt gick bra
                            Tack för hjälpen PsXcare kan man alltid lita på!
                            klart du kan, vi är ju inte annat än proffs we know what we are talking about
                            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X