Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HJÄLP: Precis hämtat min JTAG:ade box och vill komma igång!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

har du content unlock patchen på? Kolla i dashlaunch's .ini fil. Om den är på bör du stänga av den, då den kan ställa till med problem med vissa DLC och arcade-spel ibland. Sålänge grejerna är permanent upplåsta via xm360 ska det inte innebära några problem att stänga av content unlock patch.

Comment

Verkar som att alla "Packs" är typ mer kläder och bilar i spelet. Så det dyker nog upp av sig själv i spelet

Comment

All det här är en djungel, förstår absolut ingeting utav jtag, xexmenu o freeboot. Enda jag vet är att jag har en xbox360 som går att spela homebrew genom hdd efter att psxcare fixade det. Då var det inga konstigheter, överför till hdd bort med system mappen så var det bara att spela. Nu har det stått still i ungefär ett år, nu när jag upprepar samma metod som jag alltid gjorde så krävs en uppdatering på konsolen annars funkar inte spelet. hur kringgår man det här? tacksam för all hjälp, och sorry ifall min fråga inte hör hit.

Comment

Original inlägg av rj_chito Visa Inlägg
          All det här är en djungel, förstår absolut ingeting utav jtag, xexmenu o freeboot. Enda jag vet är att jag har en xbox360 som går att spela homebrew genom hdd efter att psxcare fixade det. Då var det inga konstigheter, överför till hdd bort med system mappen så var det bara att spela. Nu har det stått still i ungefär ett år, nu när jag upprepar samma metod som jag alltid gjorde så krävs en uppdatering på konsolen annars funkar inte spelet. hur kringgår man det här? tacksam för all hjälp, och sorry ifall min fråga inte hör hit.
          http://forum.psxcare.com/support/sho...t-0.04-(12611) <--- följer den guiden
          Last edited by Swizzy; 2011-08-29, 22:00.
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            tack så mkt

Comment

Snabb fråga

Halloj igen,

Tiden springer fort iväg. Sen senast har jag lirat både MAFIA II, Alan Wake och Crysis 3 med framgång. Det var omkring 1-2 år sedan jag JTAG:ade min box hos PSXCARE. Jag drog dock en nitlott på senaste Resident Evil för ett halvår sedan, det vill helt enkelt inte köra. Jag brydde mig inte så mycket och andra spel har funkat sedan dess (tex Crysis 3).

Nåväl, nu vill jag prova Tomb Raider och har två olika releaser, en uttalad JTAG rip och en vanlig release som jag sedan packat upp och tagit bort SystemUpdate mappen på, jag har även slängt in senaste TU i Cache-mappen. Spelet vill dock inte starta, ingen av de båda releaserna. Tänkte höra mig för om det finns någon vänlig skäl som vill peka mig i rätt riktning, jag är en av dom som pysslar med boxen ungefär en gång vartannat år och är inte särskilt insyltad i detaljerna.

Handlar det helt enkelt om en magisk uppdatering är jag den första att trilla in hos er, men vad jag förstått spelar dashboard updates etc. ingen roll när jag kör JTAG. Det ska bara vara att tuta å köra? Dock har jag sett diskutioner om XGD (eller var det XDG?) spel, några som inte kunnat köras på JTAG utan update eller så.

Som sagt, jag har inte all kunskap och har nu googlat friskt i ett par timmar men ingen lösning för mig. Vad jag kunde se till Black Ops 2 så startade det inte pga att dashlaunch skulle avaktiveras, vad jag kan se så har jag inte ens detta på min disk, så detta var inget för mig. Tänkte om det var samma fel mot Tomb Raider.

Stort tack för minsta tips eller längsta vägledning! Trevlig helg!

Ps. Guiden ovan inleds med länkar som leder till Error 404, därav har jag förbisett denna.

Comment

Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
                Halloj igen,

Tiden springer fort iväg. Sen senast har jag lirat både MAFIA II, Alan Wake och Crysis 3 med framgång. Det var omkring 1-2 år sedan jag JTAG:ade min box hos PSXCARE. Jag drog dock en nitlott på senaste Resident Evil för ett halvår sedan, det vill helt enkelt inte köra. Jag brydde mig inte så mycket och andra spel har funkat sedan dess (tex Crysis 3).

Nåväl, nu vill jag prova Tomb Raider och har två olika releaser, en uttalad JTAG rip och en vanlig release som jag sedan packat upp och tagit bort SystemUpdate mappen på, jag har även slängt in senaste TU i Cache-mappen. Spelet vill dock inte starta, ingen av de båda releaserna. Tänkte höra mig för om det finns någon vänlig skäl som vill peka mig i rätt riktning, jag är en av dom som pysslar med boxen ungefär en gång vartannat år och är inte särskilt insyltad i detaljerna.

Handlar det helt enkelt om en magisk uppdatering är jag den första att trilla in hos er, men vad jag förstått spelar dashboard updates etc. ingen roll när jag kör JTAG. Det ska bara vara att tuta å köra? Dock har jag sett diskutioner om XGD (eller var det XDG?) spel, några som inte kunnat köras på JTAG utan update eller så.

Som sagt, jag har inte all kunskap och har nu googlat friskt i ett par timmar men ingen lösning för mig. Vad jag kunde se till Black Ops 2 så startade det inte pga att dashlaunch skulle avaktiveras, vad jag kan se så har jag inte ens detta på min disk, så detta var inget för mig. Tänkte om det var samma fel mot Tomb Raider.

Stort tack för minsta tips eller längsta vägledning! Trevlig helg!

Ps. Guiden ovan inleds med länkar som leder till Error 404, därav har jag förbisett denna.

Dags att uppdatera din installation. Swizzy kan säkert hjälpa dig att hitta rätt guider om du vill göra det själv, annars ordnar vi det i butiken för 350:-
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för snabbt svar!

Jag hänvisas gärna till aktuell guide, även om det troligen slutar i att jag vänder mig till er

Väl i er butik frågar jag väl endast efter en uppdatering av JTAG? Krävs uppdatering av JTAG lika ofta som för gamla grejer som iXtreme å sånt? Tack för infon

Comment

Tack för snabbt svar!

Jag hänvisas gärna till aktuell guide, även om det troligen slutar i att jag vänder mig till er

Väl i er butik frågar jag väl endast efter en uppdatering av JTAG? Krävs uppdatering av JTAG lika ofta som för gamla grejer som iXtreme å sånt? Tack för infon
                    http://xebuildtut.xeupd.com är guiden, dock skriven på engelska...
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tack Swissy, blir att lämna in! :P

Skulle gärna få svar på min andra fråga i föregående post Tack!

Comment

Ooops, missade din andra fråga

Du får uppdatering av Dashboarden, dashlaunch och allt annat som vi normalt lägger in... (Ja, du har Dashlaunch installerat även om du inte ser det på hårddisken då det är en grej som ligger i nanden)

JTAG Upgrade behöver inte göras lika ofta som iXtreme uppdateringar, detta eftersom man patchar bort kravet på nya dashboards (detta gör inte att alla spel magiskt funkar i all framtid, det har du redan märkt... anledningen till att dom nya spelen inte funkar är för att dashboarden helt enkelt saknar viktiga funktioner som microsoft lagt till med tiden...)
                        Google is your friend!

Comment

Tack för exemplariskt svar! Då kommer jag även kunna köra alla spel som kräver XGD/XDG inte sant? (vad det nu är :P)

Comment

Tack för exemplariskt svar! Då kommer jag även kunna köra alla spel som kräver XGD/XDG inte sant? (vad det nu är :P)
                            Det jag antar att du syftar på är XGD3, alla Xbox och Xbox 360 spel har "XGD" formatet, Xbox 1 (original xboxen) har XGD, Xbox 360 (spel producerade innan oktober 2011) har XGD2, spel tillverkade efter det datumet har för det mesta XGD3 (alla spel efter 2012 har XGD3)

Ok, nu fick du information som säger dig: 0? well XGDx är formatet på skivan (hur strukturen är uppbyggd) skillnaden mellan XGD, XGD2 och XGD3 är främst vart ngnstans på skivan själva speldatan börjar samt hur stor skivan faktiskt är...
                            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X