Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Pre NXE" Är alla boxar med blad-dashen jtagbara?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tack för era svar. Jag har läst på mycket och har haft XBOX360 sedan länge.
    Just nu har jag 3 fungerande maskiner (Jasper, Falcon, Xenon) och en död Xenon hemma. Bra med lite backup men som jag har sagt i en annan tråd, jag är grymt sugen på en jtag.

Hur är det med reballade (fin försvenskning) maskiner. Håller maskinen?
    Last edited by N!klas; 2011-07-19, 02:05.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

jag har tyvärr ingen själv, då det verkar vara svårt att hitta någon som reballar i sverige men om du åker utomlands så kanske det kan vara värt att ta med maskinen.

Alla jag nånsin pratat med på bl.a. IRC påstår att reballade maskiner håller riktigt bra. Tror inte jag har hört att nån sagt att maskinen ska ha lagt av igen efter det.

Comment

Den går ju att lämna in hos PSXCARE.. eller?

Jag har fått tag i en Xenon med D:2.0.6683.0 - K:2.0.6683.0 (BK:2.0.1888.0). JTAG låter troligt va?

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
          Den går ju att lämna in hos PSXCARE.. eller?

Jag har fått tag i en Xenon med D:2.0.6683.0 - K:2.0.6683.0 (BK:2.0.1888.0). JTAG låter troligt va?
          Ja fan, vi JTAG:ar allt som går 700:- kostar det, när e den tillverkad? 2009-06-xx eller tidigare hoppas jag?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            Ja fan, vi JTAG:ar allt som går 700:- kostar det, när e den tillverkad? 2009-06-xx eller tidigare hoppas jag?
            Jag tänkte mer på reball.

Den är tillverkad 2006-06-07 så den är till åren..

Comment

Jag tänkte mer på reball.

Den är tillverkad 2006-06-07 så den är till åren..
              Hehe, nja, vi gör inte reballing... krävs special grejer för det som vi inte har just nu
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hehe, nja, vi gör inte reballing... krävs special grejer för det som vi inte har just nu
                Vad gör ni då?

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=876&xSec=89
                "CPU + GPU processorerna i boxen löds om för hand med professionell utrustning och hållarna till kylflänsarna byts ut mot effektivare varianter, samt applicerar kylkuddar för minneskretsarna på moderkortets undersida."

Comment

Vad gör ni då?

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=876&xSec=89
                  "CPU + GPU processorerna i boxen löds om för hand med professionell utrustning och hållarna till kylflänsarna byts ut mot effektivare varianter, samt applicerar kylkuddar för minneskretsarna på moderkortets undersida."
                  Det står fel, det vi gör är att byta fästena och värma om moderkortet... det är otroligt svårt/jobbigt att sitta och handlöda en processor med en himmla massa lödpunkter... och dom sitter jue liksom under moderkortet en tekniker vet att man inte handlöder en sådan
                  Google is your friend!

Comment

Det står fel, det vi gör är att byta fästena och värma om moderkortet... det är otroligt svårt/jobbigt att sitta och handlöda en processor med en himmla massa lödpunkter... och dom sitter jue liksom under moderkortet en tekniker vet att man inte handlöder en sådan
                    Nja, jag tänkte väl att ni gjorde det som man ska göra det eller att ni lämnade iväg boxarna till ett företag som gjorde det.
                    Nåja, det är bara att hålla tummarna att den håller då. Det är ju liksom inte en fråga OM utan NÄR på en xenon va?

Comment

Nja, jag tänkte väl att ni gjorde det som man ska göra det eller att ni lämnade iväg boxarna till ett företag som gjorde det.
                      Nåja, det är bara att hålla tummarna att den håller då. Det är ju liksom inte en fråga OM utan NÄR på en xenon va?
                      Xbox 360 = RROD väntar runt hörnet

Det är mer frekvent på Xenon än t.ex. Jasper, men det är egentligen aldrig en fråga "om" det kommer hända, det är mer en tids fråga innan det händer
                      Google is your friend!

Comment

Jag lämnar nog in min box på PSXCARE imorgon. Hur lång tid kan det ta? Jag mailade men har icke fått svar än.

Hur löder ni? Har sett att det finns en massa olika sätt att jtagga på.

Comment

Jag lämnar nog in min box på PSXCARE imorgon. Hur lång tid kan det ta? Jag mailade men har icke fått svar än.

Hur löder ni? Har sett att det finns en massa olika sätt att jtagga på.
                          Hmm, du borde ha fått svar, om det kommit fram som det ska, alternativt kan någon ha råkat klicka bort ditt mail...

Etheir way, boxen är generellt klar samma dag som du lämnar in den, men vi brukar skriva 1-2 Dagar på dom för säkerhets skull då dom ibland kan strula, eller så kan våran utrustning strula

Vi löder med dioder, på Xenon använder vi: http://ep-comps.com/free60/diagrams_...ode_method.png

På övriga moderkort använder vi FT1U2 och aud_clamp på nyare maskiner, tidigare körde vi med första varianten av lödningar på dessa med DB1F1 och punkten som sitter i fronten, vanligtvis på undersidan av moderkortet.

det vill säga enligt diagrammet: http://ep-comps.com/free60/diagrams_...eversejatg.jpg (men istället för FT1U2 här använde vi tidigare DB1F1 som är samma punkt men på ovansidan) numera kör vi som sagt FT1U2 enligt ovanstående diagram och Aud_Clamp: http://ep-comps.com/free60/diagrams_.../aud_clamp.jpg (nedre vänstra bilden)

Och för att koppla in oss så vi kan programmera nanden använder vi en D-Sub 9 med pinout som finns på diverse ställen här på forumet, orkar inte söka efter det atm... men behöver du komma åt det senare så finns det här på forumet (detta är alltså bara en "snabb anslutning" vi lämnar kvar, det är inte hela anslutningen, vi kör sedan in den på en Olimex programmerare)
                          Google is your friend!

Comment

Jag bor utanför tullarna och har 5 mil till er enkel resa. Kan man boka någon form av tid så att man kan få med sig den samma dag?
                            Jag mailade vid 17:40. Kanske lite för sent?

Comment

Jag bor utanför tullarna och har 5 mil till er enkel resa. Kan man boka någon form av tid så att man kan få med sig den samma dag?
                              Jag mailade vid 17:40. Kanske lite för sent?
                              jag kikade inte på mailen runt den tiden, hade annat för mig så jao, därav du inte fått svar

Kommer du förbi strax efter vi öppnar så är den garanterat färdig samma dag om vi inte stöter på några större problem med maskinen... eller våran utrustning... (vardagar det vill säga, lördagar brukar vi inte hinna med att göra en JTAG pga massa flashningar och massa kunder som kommer och går hela tiden)
                              Google is your friend!

Comment

Så tidigt är jag inte vaken. Jag får väl höra mig för under morgondagen.

Hur ofta behöver man skriva till NANDen? Kommer det uppdateringar då och då eller är det mjukvara på hårddisken man uppdaterar själv?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X