Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vi planerar sälja färdiga maskiner när vi har allting vi behöver och har fått igång allting... vi planerar även utföra det åt kunder som vill ha det på maskiner dom redan har, te.x. dom som vi sålt redan nu...
    Då avvaktar jag med att köpa en slim tills ni fått igång allting

Comment

Jag har köpt en, om inte annat så finns ju Xbox360key om JTAGet inte tar fart.

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
        Låter lite drygt att det tar 2min+ för att boota och att det bara funkar i 25% av fallen ... blir väl bättre med tiden kan man tänka... imorgon eller i kväll annoncerar väl TeamXecuter att dom har nån "löd fri Reset Glitch hack" historia att sälja dyrt.... brukar ju vara så...
        Det KAN ta 2 minuter men oftast så går det på några sekunder - 30 sekunder. Det man menar med 25% är att det inte går första gången
        Den startar om tills det går. Det är inte så att du måste stänga av boxen och försöka om och om igen själv..
        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

nu verkar de som ps3stinger har vaknat till liv
          "Xililnx cool runner XC2C64A dev boards available now at just £8 message us for more info"
          http://twitter.com/#!/ps3stinger
          Hur går det för er på PSX Care, nån uppdatering vad som händer?

Comment

Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
            nu verkar de som ps3stinger har vaknat till liv
            "Xililnx cool runner XC2C64A dev boards available now at just £8 message us for more info"
            http://twitter.com/#!/ps3stinger
            Hur går det för er på PSX Care, nån uppdatering vad som händer?
            Jag lade en beställning på 100st direkt från digilent men fick såklart mail nu att dom har slut på lager :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Jag lade en beställning på 100st direkt från digilent men fick såklart mail nu att dom har slut på lager :-)
              okej
              Är på väg ner till stockholm i början på oktober, så förhoppningsvis har ni fått in dem tills då

Comment

Riktigt jäkla kul det här, och vilket hack sedan då! Det bakomliggande forskningsarbetet är riktigt imponerande!

Nu har jag väl inte direkt letat, men det som slår mig är att jag hittills inte hittat någgra guides eller liknande för den phatspecifika varianten av hacket när jag velat läsa på. Allt verkar kretsa kring slim. Man tycker ju att det borde finnas oändligt många fler phats ute i stugorna, och därmed borde ju även intresset för den vara större, men så verkar det inte vara.

Well, jag kommer nog satsa på att skaffa mig en slim JTAG också, pga nya hårdvaran plus att den har inbyggt trådlöst nätverk...
                Du är singel va? Regeringen där hemma skulle mörda mig om jag kom dragandes med en tredje Xbox :>

Comment

Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
                  Du är singel va? Regeringen där hemma skulle mörda mig om jag kom dragandes med en tredje Xbox :>
                  hehe jao... och jag har mycket mer boxar än 3 jag har 10+
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Click image for larger version

Name:	xell.jpg
Views:	1
Size:	885.9 KB
ID:	397416

Såja. Min nya fina Slim
                    Last edited by N!klas; 2011-09-02, 14:48.
                    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Bara vänta på att freeboot portas över
                      Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                      [ATTACH=CONFIG]1150[/ATTACH]

Såja. Slim

Comment

Såja. Min nya fina Slim
                        kanske uppdatera din signatur nu då?
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Vi planerar sälja färdiga maskiner när vi har allting vi behöver och har fått igång allting... vi planerar även utföra det åt kunder som vill ha det på maskiner dom redan har, te.x. dom som vi sålt redan nu...
                          Sweeet.

Comment

Såja. Min nya fina Slim
                            Snyggt. Får man fråga hur du gjorde? Kan ju skicka ett pm iof..
                            mvh

Comment

Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
                              Snyggt. Får man fråga hur du gjorde? Kan ju skicka ett pm iof..
                              mvh
                              http://free60.org/Reset_Glitch_Hack

med mods på en XC2C64A enligt: http://wii.spiffy360.com/user_images/jsjar/fullview.jpg
                              Google is your friend!

Comment

den bilden är min i grund och botten, men notera att punkterna målat på undersidan är felvända (upptäckte det för sent).
                                1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X