Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel på min Psxcare jtag:ade xbox360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fel på min Psxcare jtag:ade xbox360

Tjena

Haft min Psxcare jtag:ade xbox ett bra tag nu och allt har fungerat kanon, igår la jag in underbara Gears of War 3 men som så många gånger förr gick inte spelet att spela pga för gammal dash så som så många gånger förr uppdaterade jag min dashboard med hjälp av era guider...dock så valde mitt xbox att krasha mitt i flash360 dock innan jag flashat eller dumpat nand ect så jag bootade bara om xboxen, sedan dess har jag inte kunnat få igång min xbox mer, jag trycker på power knappen, fläktarna går igång, power knappen lyser (dock är knappen i mitten av circeln det enda som lyser) men ingen bild, eject knappen fungerar, trycker jag på sync knappen så snurrar det som vanligt, men vad jag än gör så kan jag inte få bild..eller ljud. Vad kan detta vara ? SJUKT tacksam för hjälp

Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Tjena

Haft min Psxcare jtag:ade xbox ett bra tag nu och allt har fungerat kanon, igår la jag in underbara Gears of War 3 men som så många gånger förr gick inte spelet att spela pga för gammal dash så som så många gånger förr uppdaterade jag min dashboard med hjälp av era guider...dock så valde mitt xbox att krasha mitt i flash360 dock innan jag flashat eller dumpat nand ect så jag bootade bara om xboxen, sedan dess har jag inte kunnat få igång min xbox mer, jag trycker på power knappen, fläktarna går igång, power knappen lyser (dock är knappen i mitten av circeln det enda som lyser) men ingen bild, eject knappen fungerar, trycker jag på sync knappen så snurrar det som vanligt, men vad jag än gör så kan jag inte få bild..eller ljud. Vad kan detta vara ? SJUKT tacksam för hjälp
    Hängde den sig när du skulle dumpa eller skriva till den? Vilken dashlaunch version hade du på den? Startar Xell(ous)?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag skulle dumpa men jag han aldrig göra det då det hängde sig när flash360 "bootade" ifrån xexmenu, jag har 9199 atm, Gow3 kräver 12611.
      Xellous startar inte, eller ja tror inte det iaf får ju ingen bild

Comment

Jag skulle dumpa men jag han aldrig göra det då det hängde sig när flash360 "bootade" ifrån xexmenu, jag har 9199 atm, Gow3 kräver 12611.

Hur bootar jag xellous nuigen
        med eject knappen, låt trayen vara ute och se om det händer något

I värsta fall får du svänga förbi så får vi programmera om nanden åt dig...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag tycker det är jävligt mysko för när jag startat boxen, tex nu när jag försökte starta xellous med ejectknappen, jag höll inne den en stund, fläktarna startar osv, sen när jag ger up åker eject in, xboxen läser av skivan, laddar lite osv, är precis som att allt är som det ska MEN ingen bild, testat kabeln med både TV och HDTV med olika ingångar i TVn, bootar jag xboxen utan kabeln i blir det ju röda färger osv, kan det vara grafikkortet som pajjat ? eller har det någon röd diod kombination ?

Comment

Hmm, du får varken ljud eller bild... och den snurrar inte runt? bara mitten lampan som lyser?
            Google is your friend!

Comment

Japp exact, trycker jag på sync knappen så snurrar det runt som vanligt dock

Comment

Japp exact, trycker jag på sync knappen så snurrar det runt som vanligt dock
                då är det bootloadern som failat... Vet du vilken dashlaunch version du använde?
                Google is your friend!

Comment

inte 100 på vilken dashlaunch version jag har faktiskt :/

Comment

inte 100 på vilken dashlaunch version jag har faktiskt :/
                    oh well, jag tippar i vilket fall som på att det är bootloader fuckup och du behöver få den omflashad igen bara...
                    Google is your friend!

Comment

Ok och det krävs hårdvara för att flasha om va ? inget jag kan göra hemma ?

Comment

Ok och det krävs hårdvara för att flasha om va ? inget jag kan göra hemma ?
                        Du kan göra det hemma, men ja du behöver hårdvara... antingen usb programmerare eller special byggd LPT (ej rekomenderat)
                        Google is your friend!

Comment

Skulle jag kunna skicka min box till er för lagning ? och isåfal vad tar ni för det ?

Comment

Skulle jag kunna skicka min box till er för lagning ? och isåfal vad tar ni för det ?
                            Japp, 350:- + eventuell frakt tillbaka
                            Google is your friend!

Comment

Ok jag skickar den på måndag

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X